Skocz do zawartości

[Składanie Roweru] ew. Rozbudowa. Cross.


pierotez

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Napiszę temat bo na jednym poście się nie skończy. Nie kupiłem nic ciekawego z gotowców i naszło mnie na składanie crossa pod siebie.

Powiedzmy: rama ~650, dobry amor >900??? i reszta. Napęd przydałby się full deore na ile budżet pozwoli ale może z przodu taniej.

Rowerek do szybkiej jazdy po leśnych utwardzonych dróżkach, drogach oraz po przeważnie złej jakości asfalcie. No i padło na crossa - nie mtb.

Podstawa rama:

Może Accent:

http://velo.pl/czesci/ramy/accent/nordkapp

http://velo.pl/czesci/ramy/accent/shannon

szczególnie czarna.

A może Author będzie trwalszy:

http://ambike.pl/rama-author-codex-2013.html

http://allegro.pl/rama-cross-trekking-author-synergy-18-cal-krajek-i4156452013.html

 

Druga beczka, czy można kupić za 'nieduże pieniądze' takie ramy (zaokrąglenie górnej rury i górnej trójkąta - całej góry) jak?:

http://velo.pl/rowery/turystyczne/crossowe/author/synergy-2014

http://www.myjamis.com/SSP%20Applications/JamisBikes/MyJamis/consumer/bike.html?year=2014&model=DXT%20Sport&cat_grp=strt_5

Powiem że wyglądają świetnie ale za napis też i może modę też się świetnie płaci.

Cała akcja ma mieć charakter budżetowy, cena/jakość - bez szaleństw ale z w/w założeniami. A że trudno kupić deore i air w cenie 2k z hakiem  więc sobie poskładam. A i nie śpieszy się :)

Napisano

Author ma ramę karbonową więc krągłości ma w gratisie, Jamis to dobrze "obrobiona" rama alu.

Jeśli takie rozwiązanie ma być - zakup ramy karbo w Polsce lub bezpośrednio w Chinach - może być też rama roweru mtb 29er - czyli do koła 28 cali. Wydatek to jednak cena od 1000 do 2000 zł - zależnie od źródła, indywidualnej ceny danej sztuki, kosztów dodatkowych. 

Chińczyki nie są raczej produkowane jako wersje crossowe - ofert dla mtb czy szosy będzie mnóstwo. 

Ogólnie karbonowe crossy to rzadkość - jeśli firma ma w ofercie to jako wysokie modele więc też i nie tanie.

Napisano

Poprawiłem linki gotowych przykładów. :):) gotowy Synergy nie nie interesi tobo z racji na cenę ale starsze i nowe ramy Codex/Synergy nożna dostać w wersji Alu i też są cieniowane.

O zaokrąglenie to mi chodziło o kształt łuku patrząc z boku. Górna rura nie idzie prosto jak np. Codex tylko opada deczko łukiem w dół pod siodełko i wydaje ni się że dalej ten kształt idzie aż do tylnej przerzutki.

 

tobo po pierwsze zainteresowałeś mie tymi tanimi chińskimi karmonami :) no ale w sportach/maratonach nie biorę udziału i waga nie aż taka ważna.

 

Druga sprawa taki najner na piku acenta byłby extra, szczególnie w wersji black / orange (lub yelow) ale prawie połowe tras to asfalt, no na pewno 30-40%.

 

Najchętniej bym usłyszał czy tania rama accenta się nada czy Authoty lepsiejsze.

przy okazji Pogodnych Świąt Wszystkim Życzę.

Napisano

Jeśli planowałeś wydać na ramę 600 zł to w najbardziej korzystnym przypadku budżet naruszysz dwukrotnie, w mniej korzystnym trzy lub więcej. Największy plus takiej ramy w stosunku do alu to waga.

Napisano

Jeśli planowałeś wydać na ramę 600 zł to w najbardziej korzystnym przypadku budżet naruszysz dwukrotnie, w mniej korzystnym trzy lub więcej.

 

Min. 650 chyba że Accent za 399. A tak serio, nie no carbon za 1kz super, jestem za. Sprawa cały czas otwarta.

 

Największy plus takiej ramy w stosunku do alu to waga.

Tak wiem. Niemiej patrząc na gotowca Authora to przeszło 12kg a więc niewiele mniej.

Napisano

Ja zapłaciłem za mojego karbona 1000 zł, jednak było to sporo czasu temu i była szansa na to że urząd celny mnie nie ścignie. Jeśli Cię ścignie to koszt zakupu wzrośnie o naliczone opłaty. 

 

http://www.ebay.com/itm/FR-216-Full-Carbon-UD-Matt-MTB-Bike-29ER-BSA-Frame-free-Headset-17-19-/370860495512?pt=US_Bicycles_Frames&hash=item5659021298

 

Tu przykład, 360 dolarów z wysyłką. 

Zapewnie przy wyborze ramy mtb potoczy się dyskusja czy to że mtb a nie cross to ma wpływ na zachowanie roweru czy nie :) 

 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

 

 

Tu przykład, 360 dolarów z wysyłką. Zapewne przy wyborze ramy mtb potoczy się dyskusja czy to że mtb a nie cross to ma wpływ na zachowanie roweru czy nie :)

Ciekawe i z chęcią bym posłuchał. tobo, bardzo ciekawy pomysł ale brak odpowiednich funduszy i chęć bajkowania w okresie letnim zmusza do weryfikacji, i tak.

Pierwszy na szybko będzie cross i tu pytanie czy jest sens oszczędzać na ramie i zamiast A.Codex wziąć Accenta. ponad 2 stówki w kieszeni. Z przodu Alivio i też trochę zostanie. Na amorze wolałbym nie oszczędzać.

Czy na forum są użytkownicy Accenta w wersji crossowej. Ich opinie by się przydały.

Druga sprawa mtb też się przyda i kiedyś se zrobie carbona z xt/sl.

Napisano

[4000] Cross - aktualizacja

 

Polatałem dzisiaj po sklepach, po przymierzałem i... . Trafiłem na całą kolekcję Unibajka :) i wszystkimi pojeżdziłem  :thumbsup: . Authory i Meridy tylko w sklepie.

Który rowerek całościowo najfajniej się prezentuje:

 

1. Codex http://velo.pl/rowery/turystyczne/crossowe/author/codex-2013 18"

2. Xenon http://www.unibike.pl/xenon.html 19"

3. Crossway 300 http://www.rowerymerida.pl/produkt810/crossway-300-rower-merida.html

4. Składak na ranie http://velo.pl/czesci/ramy/author/codex-2013, full deore, amor powietrzny.

 

W każdej z 4 opcji będzie apgrejt na amor air jeden z trzech:

S. ELO lub ELR (??) Air http://www.eurobike.pl/sr-suntour/amortyzatory-przednie/nrx,

Vogue Air http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/czesci/amortyzatory_przednie/rst/34011/vogue_air_700c/3,

Marzocchi http://ctbike.pl/marzocchi-txc1-2012-amortyzator-disc-v-brake.html bez manetki (~700zł ) lub z manetką.

Apgrejt dalszy to wywalenie amortyzowanej sztycy, mostka itp.

 

Budżet jest budżet a więc im taniej tym lepiej. W składaku najchętniej nie wychodziłbym za bardzo powyżej 3kz.

 

Mój wzrost 173. Unibajki Cross..., Zetos w ramie 17" nie zachwyciły mię sylwetką - najchętniej cofnąłbym siodełko na maxa. Xenon 19" o dziwo super - nie przeszkadzało to że 19" to tak na styk i bardziej sportowa sylwetka :)

I tego bym szukał w rowerze crossowym, pytanie czy w reszcie to znajdę.

 

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Odświeżę, budżetowy zestaw elementów (sztyca, kiera itd.) do szybszej jazdy w urozmaiconym terenie, do ramy Nordkapp i amor S.ELO. Czy będzie OK:

 

Sztyca: https://velo.pl/czesci/wsporniki-siodla SP-408, -428 - zależy mi na pewnym zacisku siodełka .

Siodło: ?? accenta?, sr? wygodne!

Kiera: https://velo.pl/czesci/kierownice/accent/riser-2, https://velo.pl/czesci/kierownice/accent/profi - sugeruję się niską ceną.

Mostek: np. ten https://velo.pl/czesci/kierownice/accent/profi - biały element z przodu (rama czarno-biała)

Stery: ???

Podkładki, zaciski: ???

Gripy: wygodne

Obręcze oczywiście Airplane

 

Sztycę 350 czy 400? Kierownica, jakie wygodne wygięcie i przedewszystkim jaka długość? Jaka długość i kąt mostka? Gripy w Giancie tourer żonki wyprofilowane ale po paru km. niewygodne. Co polecicie?

 

Napisano

Gripy : Ritchey WCS albo Author'y piankowe tanie - są ok.

 

Zacisk sztycy od Author'a jest ok bo jednym palcem można do końca docisnąć i bdb trzyma - nołnejmy musiałem pięścią trzaskać.

 

Kiera zależy od preferencji - mam giętą ale na spróbowanie bym kupił i prostą ;) zależy co kto lubi.

 

Stery mam zwyczajne FSA i są ot co, nie znam się, nie rozróżniam. Ale żadnych dźwięków nie wydają to raczej ok. :P

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...