LeePny Napisano 17 Kwietnia 2014 Napisano 17 Kwietnia 2014 Witam! Ostatnio zauważyłem że powoli schodzi mi powietrze z przedniego koła (2 dni i już opona miękka). Mój rower to Rokcrider 5.3, a opony to Hutchinson Python. Po sprawdzeniu w internecie, dowiedziałem się że jest też wersja bezdętkowa tych opon i chyba właśnie takie posiadam. Opony z koła nie zdjąłem, bo nie mam łyżek do opon a boję się, że uszkodzę koło, ale gdy lekko odchyliłem oponę to wygląda to tak jakby była ona złączona od dołu. Są jakieś uszczelniacze do bezdętkowych opon, czy muszę zmieniać? Pozdrawiam
erzurum Napisano 17 Kwietnia 2014 Napisano 17 Kwietnia 2014 weź sobie łyżkę stołową, albo dwie, zdejmij oponę, wymień dętkę albo załataj tą dziurawą i po sprawie.
Kowal1986 Napisano 17 Kwietnia 2014 Napisano 17 Kwietnia 2014 Na pewno masz dętkę i na pewno dziurawą - kup łyżki, zdejmij oponę, znajdź nieszczelność naklej łatkę/lub zainstaluj nową dętkę.
Ziemko Napisano 17 Kwietnia 2014 Napisano 17 Kwietnia 2014 Na pewno masz dętkę i na pewno dziurawą Meh... Z nieużywanych piłek też spiernicza powietrze. Zważywszy że LeePny napisał że opona mięknie po dwóch dniach skłaniałbym się do teorii że dętka puszcza powietrze przez wentyl bądź jest z lipnej (rzadkiej) gumy. Mój rower to Rokcrider 5.3, a opony to Hutchinson Python. Po sprawdzeniu w internecie, dowiedziałem się że jest też wersja bezdętkowa tych opon i chyba właśnie takie posiadam. Haczyki jak i inne opony bezdętkowe mają na boku napisane Tubless ready. Rowery jednak sprzedawane są z dętkami bo długie leżakowanie opony zalanej mleczkiem lateksowy jest bez sensu. Zamiast szczelnej opony dostaniemy rower na kapciu z kluchą w środku. Myślę że powinieneś spróbować najpierw wykręcić wentyl i wstrzyknąć do dętki mleka (tak tego od krowy a nie koniecznie lateksowego). Napompować koło i przejechać się trochę tak żeby mleko zatkało wszystkie pory w strukturze dętki. Wystarczy parę kilosów. Jeśli moja teoria ma słuszność to kłopot z nietrzymaniem powietrza powinien zniknąć.
Piter233 Napisano 17 Kwietnia 2014 Napisano 17 Kwietnia 2014 Myślę że powinieneś spróbować najpierw wykręcić wentyl i wstrzyknąć do dętki mleka (tak tego od krowy a nie koniecznie lateksowego). Napompować koło i przejechać się trochę tak żeby mleko zatkało wszystkie pory w strukturze dętki. Wystarczy parę kilosów. Jeśli moja teoria ma słuszność to kłopot z nietrzymaniem powietrza powinien zniknąć. Koszt dętki to 15 zł. Opłaca się kombinować, nie mając pewności że nie jest dziurawa? Jak dla mnie to jest kompletnie bez sensu.
Ziemko Napisano 17 Kwietnia 2014 Napisano 17 Kwietnia 2014 Nikt nikogo do niczego nie zmusza. Robienie po najmniejszej linii oporu też ujdzie
mklos1 Napisano 17 Kwietnia 2014 Napisano 17 Kwietnia 2014 Miałem ostatnio zbliżone objawy. Dętka przetarła się od tego, że piasek dostał się do opony podczas wymiany. Jeżeli chcesz się bawić w diagnozowanie, to miska z wodą i ENTER. Dodatkowo przejrzyj oponę od wewnątrz, czy jakiś syf nie siedzi oraz opaskę od strony obręczy (z tym też miałem problem).
LeePny Napisano 17 Kwietnia 2014 Autor Napisano 17 Kwietnia 2014 Dzięki wszystkim za rady! Okazało się że faktycznie mam dętkę. Miałem zapasową to ją wymieniłem. Teraz tylko nadzieja że zrobiłem wszystko dobrze, bo był to mój pierwszy raz . Test wody wykazał, że w tej starej dętce była malutka dziurka.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.