Skocz do zawartości

[wolnobieg] Problem z napędem


salatka_coleslaw

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżdziłem sobie ostatnio po nadwiślańskim piachu.Po paru minutach intensywnego naciskania na pedały poszedł mi łańcuch.Jako że to nie był jego pierwszy raz,niezwłocznie udałem się do sklepu i zakupiłem nowiuteńki łańcuch sram za 25zł :) .Założyłem,pojechałem i...przeskakuje gdzieś z tyłu.Pomyślałem że trzeba było dopłacić te marne 70 zeta i z łańcuchem kupić nowy wolnobieg :glare: ,ale po wnikliwszym przyjrzeniu się okazało się że to nie łańcuch przeskakuje na ząbkach,tylko cały wolnobieg :eek: .Tu pojawia się pytanie.Co konkretnie poszło,tj co trzeba wymienić?Dodam że im mniejsza zębatka z tyłu i im większa siła nacisku na pedały,tym częściej i łatwiej przeskakuje.Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam isc do sklepu i kupic wolnobieg/kasete zalezy od tego co tam masz :) wolnobieg sie nakreca na piaste a kasete sie zaklada i zakreca taka nakretka. Twoj problem polega na tym, ze masz nowy lancuch i kasete/wolnobieg ktora ma juz troche przejechane na starym lancuchu i ząbki sa juz nastawione na prace z wyciąnietym lancuchem tak wiec jedyne rozsadne wyjscie to zakup nowej kasety/wolnobiegu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem właśnie leży w mechaniźmie zapadkowym, tylko różnica jest taka, że w przypadku wolnobiegu znajduje się właśnie w nim, a w przypadku kasety w pieście. Powiedz jaką masz piaste (firma, model, rocznik) to może będzie wiadomo na co była produkowana. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze jest to kaseta, na 90% Altus CS-HG30 (cena 35zł a nie 70 :P )

Po drugie mówiłeś o nowym łańcuchu, pewnie jest to Sram PC-38 imho dobry wybór do tej kasety bo jest to miękki łańcuch i szybko się dopasuje do używanej kasety.

Po trzecie jeżeli przeskakuje "kaseta" to do wymiany jest bębenek w piaście.

Po czwarte wymyj dokładnie ten smaro-brud z kasety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z odpowiedzi wynika że mam kasete,tj.dokręcana nakrętką.Zresztek kleju na piaście moge mieć pewność że jest to shimano ale jaki model nie wiem.Zakładam że to jakieś stare lx.Bęben jest raczej sprawny (wytarcia nie przekraczają 1/10 wysokości ale na oko ciężko ocenić.A co do smaro brudu na kasecie,to uważam że dodaje jej uroku.Niestety powoli dochodzimy do wymiany piasty a co za tym idzie wymiany koła (chyba że ktoś chce mi za darmo wypleść :) ) :P .Czy dobrze myśle?I jeszcze czy coś takiego jak wyrobienie/zniszczenie układu zapadkowego się komuś zdarzyło/zdarza i od czego to zależy?Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcodzi tu o zniszczenie zewnętrznej części, czyli korpusu, tylko wewnętrznego machanizmu zapadkowego, tego co powoduje to cykanie jak sie jedzie bez pedałowania. To takie jakby łożysko z ząbkami. W przypadku kasety mechanizm zapadkowy jest w piaście, a w przypadku wolnobiegu właśnie w nim samym. Skoro nie wiesz jaka to piasta i wnioskuje, że mało się znasz na bardziej skomplikowanej mechanice rowerowej (jeżeli sie myle to przepraszam) to proponuje się z tym problemem udać do serwisu. Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że chodzi o zniszczenie wewnętrznej części czyli mechanizmu zapadkowego,zasugerowałem to w jednym z wcześniejszych wątków.Użytkownik Schwefel zasugerował wymiane bębenka i moje pytanie z związku z tym brzmi:Czy wymiana wspomnianego bębenka rozwiąże mój problem z mechanizmem zapadkowym?Ogólnie chodzi mi o to jak to naprawić (nie korzystając z serwisu)jakie części dokupić i czy będe potrzebował jakichś specjalnych kluczy.O tym że jest to kaseta było już w kilku postach.Na bardziej skomplikowanej mechanice rowerowej żeczywiście się nie znam,ale dąże do poznania.Conieco o rowerze jednak wiem bo swój,oprócz zaplatania kół złożyłem.Jeśli chodzi o serwis to znaczące nie (już wole kupić nowe koło :wink: )..Sorry za taką długą odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schwefel miał na myśli wymiane benbenka jako machanizmu zapadkowego. Da się go wymienić, ale ja się z tym nie znam. Już nie do mnie takie pytania. Nigdy w tym nie majstrowałem. Osobiście w takim przypadku rower zaprowadziłbym do serwisu. Jak chcesz to możesz się z tym bawić, ale ja już na tym gruncie nie mam nic do powiedzenia. Pzdr!

 

PS. Wypowiedź wcale nie była taka długa, lepiej raz a porządnie wytłumaczyć niż po pare razy odpowiadać na nasze pytania albo nie powiedzieć tego co trzeba. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...