Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemanko!

 

Kończę swój pomysł na sztywnego ninera (w oparciu o ramę Giant Talon 29er). Zmieniam obręcze na Dartmoor Rocket i kusi mnie, by z tyłu założyć rozmiar 27,5 (opona conti x-king 2,4). Czy ktoś miał do czynienia z ninerem z mniejszym kołem napędowym?

 

Przeznaczeniem roweru są leśne interwałowe jazdy w średnio trudnym terenie.

 

Pozdrawiam

Napisano

Nie wahaj sie nawet!

 

Pisano już na tym forum wielokrotnie o takiej konfiguracji. Przy odpowiednio grubym laczku z tyłu nawet optycznie nie będzie to źle wyglądać. Zachowasz wszystkie zalety z 29era przy braku wad związanych z mułowatością tylnego koła. Większy sens miało by wstawienie dużego koła z przodu roweru 27.5 albo 26 cali, żeby ogon krótki mieć, ale ty przynajmniej możesz się pobawić w zrobienie pseudo fata.

 

Dartmoor Rocket jest już dostępny w sprzedaży?

Napisano

Rockety "mają" się pojawić na stanach po 20.04 i od razu biorę na sklep po 10 sztuk. Dzięki za odpowiedź, Przymierzałem dziś koło z 27,5'. Widać, że jest mniejsze, prześwit pomiędzy oponą a wspornikiem w widełkach wzrósł z 21 na 40mm.

 

na razie rower wygląda tak: 1922217_617608485000101_6096573894666959

Napisano

jesli robilbym taki manewr, to przy uzyciu ramy pod kola 26", a nie pakowal sie w dlugi ogon, ktory pozniej mialby okazac sie zbednym naddatkiem

Napisano

Z przodu bardzo niski widelec, z tyłu mniejsze koło, nie boisz się, że na tych leśnych ścieżkach będziesz zbierał pedałami nie tylko wszystkie pieńki, ale i wszystkie szyszki? :)

Napisano (edytowane)

Nie bój się skjaatel, będzie maszyna pocisk.

Ja bym zrobił tak:

Napęd idzie w kierunku 1x10 z zębatką przednią 32-36z i ramionami korby 170mm (wyższa kadencja, lepsza moc, lżejsza waga).

Do tego prowadnica mogego patentu.

Do tego tłuste oponki przód i tył (2.3 albo lepiej). O ile z obręczą 28 cali by ci nie weszły w tyle, to teraz spokojnie powinny. Bieżnik do wyboru w zależności od terenu, na którym jeździsz. Tył na pełnotłustej oponie 2.3+ będzie tak samo wysoko zawieszony jak na 2.0 w 29 calach.

Do tego KLAKSON!

 

I pakujesz Newtony w korbę aż ogień leci!

Edytowane przez rambolbambol
Napisano

Z przodu zostaje Conti x-king 29x2,4, z tyłu dołączy x-king 27,5x2,4. Na szczęście widełki nie mają "poszerzenia" na oponę, więc mniejsze koło nie będzie dziwnie w nich wyglądać. Ciekaw jestem geo, obecny widelec jest o centymetr niższy od fabrycznego (z uwzględnieniem 30% sagu). 

Napisano (edytowane)

Najlepiej przerysuj sobie geometrię ramy swojego roweru używając tego:
http://www.bikecad.ca/

Niektórzy ludzie twierdzą, że podobno gdzieś w internecie na torrentach krąży BikeCAD Pro, ale to oczywiście tylko spekulacje piratów i nikogo nie zachęcamy nawet do szukania.

 

Jak już wyrysujesz ramę, to będziesz dokładnie wiedział jak sie zmienią wymiary i wysokości po zmianie amortyzatora, kół, opon, mostka itd. Ja swoją Cobię mam tak ślicznie narysowaną i wiem nawet, jak będzie wyglądać jako różnokołowiec grubolaczkowy ... ale to plan na przyszły rok.

Edytowane przez rambolbambol
Napisano

Koła będą składały się z następujących komponentów:

- piasty Novatec D041 / 42

- obręcze Dartmoor Rocket 29 / 27,5

- szprychy Sapim Leader Black + nyple Polyax

 

Moje pytanie - jak zapleść? Standardowo 3x?

  • Mod Team
Napisano

@skjaatel, czegóż tu się bać? Idziesz po bandzie i będziesz zachwycony (jak tylko po drodze czegoś nie po..pieprzysz).
Co do geo - jak dasz dokładne namiary na to co masz to Ci wykreślę w cadzie co i jak (ale wg mnie zważywszy, że dałeś krótki wideł koło 650b tylko polepszy rower))

Pozwolę sobie wrzucić (raz jeszcze):
sarna2.jpg

to moja Sarna 79erowa, trzeci sezon w tej konfiguracji i wystarczająco sporo przejechane by nie być święcie przekonanym co do słuszności koncepcji (jak na moje potrzeby naturalnie).
Zwrotność tyłka jak w 26" a przy tym dużo, dużo lepsza trakcja i komfort (choć pamiętaj, że już takiej poduszki jak przy 29" mieć nie będziesz). Ogon mam z poziomymi hakami to mogę regulować ale jak na razie koło 420-425 mm i tak mi pasuje. Koval w swojej wcześniejszej Salsie też dał się namówić na 79erowca, i dziś gdy wspomina - na przydługi ogon nie narzekał.
Mam bardzo nisko suport (czasem dochodzi do dwustu osiemdziesięciu iluś tam), haczę raz na ruski rok (na ogół  - podjazd, przejazd przez grab z równoczesnym zakrętem) -ale za to pewność jaką mi zapewnia niski suport i stabilność nie do przecenienia.
Kazik z forum który jeździ czasem ze mną sam ostatnio przebąkiwał, że chyba też usunie 29 z tyłu na rzecz średniej kiszki.

No i może jeszcze trochę różnokołwego fociszona ;)

DSCN4075.JPG2.1.JPG

I jeszcze Kovalowe cudo (że tak sobie pozwolę):
p4pb8245135.jpg




 

Napisano (edytowane)

@anarchy

Sorki za offtop, ale co ty za korbę i zębatkę masz z przodu? I jaka to przerzutka z tyłu?

Sarna ma 1x10 lub 1x9 jak widzę.

Pytam, bo nie widzę prowadnicy ani sprzęgłowej przerzutki a sama korba się świeci jak psu ... srebrna obroża wysadzana kryształami Svarowskiego.

Sam mam 1x10 teraz i moja koncepcja wymaga poprawek, to się rady zasięgam.

Edytowane przez rambolbambol
  • Mod Team
Napisano

minimum offtop (przepraszam), link do napędu co by tu nie zaśmiecać:
https://lh4.googleusercontent.com/-c9lPp6usXZY/T8iFkQMOrLI/AAAAAAAAAcQ/BqEJyGr6Oyc/s720/poliren1.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-agx4Qx9_6bM/UBWc4UiyEmI/AAAAAAAAAzs/-sQFy81hMHc/s720/950.komplet.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-33mLfMWExgs/UCjYn_Q8PeI/AAAAAAAAAz8/TU9bTMTAbeA/s720/silver.jpg

Sarna na 1x8 ("od zawsze" używam 8s)
Zamiast klatki stosowałem przerzutkę przednią (standardowe budżetowe rozwiązanie), teraz zrobiłem sobie prowadnik, po pierwszych testach jak go dopracuję wrzucę w wątek "monsterowy" albo podeślę na prywatny ;)
 

Napisano

Jutro lub pojutrze dostanę obręcz na tył. Na drodze przypadku polecę po całości: Dartmoor Revolt 27,5 (i budzące szacunek 27mm szerokości wew) + Conti X-King 2.4 powinny zapewnić dostateczny komfort.

 

Dotychczasowa frajda z jazdy pełnym sztywniakiem w terenie (i to uczucie "powera" przy stójce) powoduje, że to ten projekt będę rozwijał i w miarę możliwości testował poszczególne komponenty. Spodziewajcie się relacji związanej z nowością Dartmoora, wtedy też wrzucę parę fotek z pomiarami.

 

Na razie pozdrawiam i dzięki za porady.

  • Mod Team
Napisano

Jedna rzecz, drobnostka i niby oczywistość ale zawsze... Warto pomyśleć nad carbonowym wiosłem - naprawdę sporo daje na plus i ręce tak nie mrowieją na dłuższych trasach. No i dobre gąbkowe chwyty.

  • Mod Team
Napisano

@skjaatel

A co Ty tam za widelec dałeś dokładnie? Czy to nie jest czasem ten węglowy eXotic?

W kwestii gripów pozostaję wierny ESI. Też jeżdzę na "sztywno" (na stalowym widle) i na razie jeszcze nic lepszego nie znalazłem. Dosyć drogie te answery...

Napisano (edytowane)

Widelec to typowy zapychacz, nie byłem pewien obliczeń, więc kupiłem "Saso" za niecałe 300zł. Teraz czekam na próby w terenie z mniejszym kołem i wtedy będę szukał czegoś docelowego.

 

Wracając do Answerów - są to gripy Odi pod inną marką.

 

 

Może ktoś mnie naprowadzić na widelec w niebieskiej Salsie?

Edytowane przez skjaatel
  • Mod Team
Napisano

 

 

Może ktoś mnie naprowadzić na widelec w niebieskiej Salsie?

 

 

ale to chyba wungiel od Ninera.

nie, to jakiś Chinol był, tylko Koval przyozdobił go naklejką

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

był, bardzo krótko (z resztą Grzechu pisał, że AŻ TAKIEJ RÓŻNICY nie ma)
i jakieś foxy/reby były, i z 3 różne typy kół-sam nie nadążam za Szaleństwami Kovala ;)

Edytowane przez anarchy
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...