Skocz do zawartości

[Rower] Dylemat z wielkością tylnego koła


skjaatel

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko!

 

Kończę swój pomysł na sztywnego ninera (w oparciu o ramę Giant Talon 29er). Zmieniam obręcze na Dartmoor Rocket i kusi mnie, by z tyłu założyć rozmiar 27,5 (opona conti x-king 2,4). Czy ktoś miał do czynienia z ninerem z mniejszym kołem napędowym?

 

Przeznaczeniem roweru są leśne interwałowe jazdy w średnio trudnym terenie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wahaj sie nawet!

 

Pisano już na tym forum wielokrotnie o takiej konfiguracji. Przy odpowiednio grubym laczku z tyłu nawet optycznie nie będzie to źle wyglądać. Zachowasz wszystkie zalety z 29era przy braku wad związanych z mułowatością tylnego koła. Większy sens miało by wstawienie dużego koła z przodu roweru 27.5 albo 26 cali, żeby ogon krótki mieć, ale ty przynajmniej możesz się pobawić w zrobienie pseudo fata.

 

Dartmoor Rocket jest już dostępny w sprzedaży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bój się skjaatel, będzie maszyna pocisk.

Ja bym zrobił tak:

Napęd idzie w kierunku 1x10 z zębatką przednią 32-36z i ramionami korby 170mm (wyższa kadencja, lepsza moc, lżejsza waga).

Do tego prowadnica mogego patentu.

Do tego tłuste oponki przód i tył (2.3 albo lepiej). O ile z obręczą 28 cali by ci nie weszły w tyle, to teraz spokojnie powinny. Bieżnik do wyboru w zależności od terenu, na którym jeździsz. Tył na pełnotłustej oponie 2.3+ będzie tak samo wysoko zawieszony jak na 2.0 w 29 calach.

Do tego KLAKSON!

 

I pakujesz Newtony w korbę aż ogień leci!

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu zostaje Conti x-king 29x2,4, z tyłu dołączy x-king 27,5x2,4. Na szczęście widełki nie mają "poszerzenia" na oponę, więc mniejsze koło nie będzie dziwnie w nich wyglądać. Ciekaw jestem geo, obecny widelec jest o centymetr niższy od fabrycznego (z uwzględnieniem 30% sagu). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej przerysuj sobie geometrię ramy swojego roweru używając tego:
http://www.bikecad.ca/

Niektórzy ludzie twierdzą, że podobno gdzieś w internecie na torrentach krąży BikeCAD Pro, ale to oczywiście tylko spekulacje piratów i nikogo nie zachęcamy nawet do szukania.

 

Jak już wyrysujesz ramę, to będziesz dokładnie wiedział jak sie zmienią wymiary i wysokości po zmianie amortyzatora, kół, opon, mostka itd. Ja swoją Cobię mam tak ślicznie narysowaną i wiem nawet, jak będzie wyglądać jako różnokołowiec grubolaczkowy ... ale to plan na przyszły rok.

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@skjaatel, czegóż tu się bać? Idziesz po bandzie i będziesz zachwycony (jak tylko po drodze czegoś nie po..pieprzysz).
Co do geo - jak dasz dokładne namiary na to co masz to Ci wykreślę w cadzie co i jak (ale wg mnie zważywszy, że dałeś krótki wideł koło 650b tylko polepszy rower))

Pozwolę sobie wrzucić (raz jeszcze):
sarna2.jpg

to moja Sarna 79erowa, trzeci sezon w tej konfiguracji i wystarczająco sporo przejechane by nie być święcie przekonanym co do słuszności koncepcji (jak na moje potrzeby naturalnie).
Zwrotność tyłka jak w 26" a przy tym dużo, dużo lepsza trakcja i komfort (choć pamiętaj, że już takiej poduszki jak przy 29" mieć nie będziesz). Ogon mam z poziomymi hakami to mogę regulować ale jak na razie koło 420-425 mm i tak mi pasuje. Koval w swojej wcześniejszej Salsie też dał się namówić na 79erowca, i dziś gdy wspomina - na przydługi ogon nie narzekał.
Mam bardzo nisko suport (czasem dochodzi do dwustu osiemdziesięciu iluś tam), haczę raz na ruski rok (na ogół  - podjazd, przejazd przez grab z równoczesnym zakrętem) -ale za to pewność jaką mi zapewnia niski suport i stabilność nie do przecenienia.
Kazik z forum który jeździ czasem ze mną sam ostatnio przebąkiwał, że chyba też usunie 29 z tyłu na rzecz średniej kiszki.

No i może jeszcze trochę różnokołwego fociszona ;)

DSCN4075.JPG2.1.JPG

I jeszcze Kovalowe cudo (że tak sobie pozwolę):
p4pb8245135.jpg




 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@anarchy

Sorki za offtop, ale co ty za korbę i zębatkę masz z przodu? I jaka to przerzutka z tyłu?

Sarna ma 1x10 lub 1x9 jak widzę.

Pytam, bo nie widzę prowadnicy ani sprzęgłowej przerzutki a sama korba się świeci jak psu ... srebrna obroża wysadzana kryształami Svarowskiego.

Sam mam 1x10 teraz i moja koncepcja wymaga poprawek, to się rady zasięgam.

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

minimum offtop (przepraszam), link do napędu co by tu nie zaśmiecać:
https://lh4.googleusercontent.com/-c9lPp6usXZY/T8iFkQMOrLI/AAAAAAAAAcQ/BqEJyGr6Oyc/s720/poliren1.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-agx4Qx9_6bM/UBWc4UiyEmI/AAAAAAAAAzs/-sQFy81hMHc/s720/950.komplet.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-33mLfMWExgs/UCjYn_Q8PeI/AAAAAAAAAz8/TU9bTMTAbeA/s720/silver.jpg

Sarna na 1x8 ("od zawsze" używam 8s)
Zamiast klatki stosowałem przerzutkę przednią (standardowe budżetowe rozwiązanie), teraz zrobiłem sobie prowadnik, po pierwszych testach jak go dopracuję wrzucę w wątek "monsterowy" albo podeślę na prywatny ;)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro lub pojutrze dostanę obręcz na tył. Na drodze przypadku polecę po całości: Dartmoor Revolt 27,5 (i budzące szacunek 27mm szerokości wew) + Conti X-King 2.4 powinny zapewnić dostateczny komfort.

 

Dotychczasowa frajda z jazdy pełnym sztywniakiem w terenie (i to uczucie "powera" przy stójce) powoduje, że to ten projekt będę rozwijał i w miarę możliwości testował poszczególne komponenty. Spodziewajcie się relacji związanej z nowością Dartmoora, wtedy też wrzucę parę fotek z pomiarami.

 

Na razie pozdrawiam i dzięki za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@skjaatel

A co Ty tam za widelec dałeś dokładnie? Czy to nie jest czasem ten węglowy eXotic?

W kwestii gripów pozostaję wierny ESI. Też jeżdzę na "sztywno" (na stalowym widle) i na razie jeszcze nic lepszego nie znalazłem. Dosyć drogie te answery...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widelec to typowy zapychacz, nie byłem pewien obliczeń, więc kupiłem "Saso" za niecałe 300zł. Teraz czekam na próby w terenie z mniejszym kołem i wtedy będę szukał czegoś docelowego.

 

Wracając do Answerów - są to gripy Odi pod inną marką.

 

 

Może ktoś mnie naprowadzić na widelec w niebieskiej Salsie?

Edytowane przez skjaatel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...