burnthefloor Napisano 16 Kwietnia 2014 Napisano 16 Kwietnia 2014 Witam. Zastanawiam się nad kupnem roweru Giant Rove 2 Disc 2014 - http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/rove.2.disc/17705/74051/#specifications za 2050 zł. Jednak zauważyłam, że w Danii rower ten jest z innym osprzętem w tej samej cenie no i kolor dużo lepszy - http://www.giant-bicycles.com/da-dk/bikes/model/rove.2.disc.dd.ltd/15715/68094/#specifications . Mam możliwość kupna roweru i w Polsce i w Danii w związku z tym proszę o pomoc, jak wygląda sprawa osprzętu w obu tych wersjach i czy rower jest wart swoich pieniędzy? Z góry dziękuję. Specyfikacja: Wersja na rynek polski, pogrubione różnice w wersji na rynek duński: Rama Aluminium - ALUXX Widelec SR SUNTOUR NEX MLO, blokada / Suntour NEX 4610 D, blokada Kierownica GIANT Sport, lekko gięta, 31.8x620/650mm Wspornik kierownicy GIANT Sport, 90/100mm Wspornik siodła GIANT Sport, 30.9x375 Siodło LIV/giant Sport Pedały VP, nylonowe z metalową klatką NAPĘD Manetki SHIMANO Acera, 3x9 / Shimano Altus 27 sp Przerzutka przednia SHIMANO Acera / Shimano Altus Przerzutka tylna SHIMANO Acera / Shimano Alivio Hamulce TEKTRO HDC300, hydrauliczne Dźwignie hamulca TEKTRO HDC300 Kaseta / Wolnobieg SHIMANO HG20, 11-34, 9 biegów Łańcuch KMC X9 Mechanizm korbowy SHIMANO FC-M371, 48/36/26 Środek Suportu SHIMANO UN26 KOŁA Obręcze GIANT CR70, aluminiowe, dwuścienne Piasty FORMULA DC20/22 Disc Szprychy Nierdzewne, stalowe Opony GIANT S-RX4, 700x40C
PjeseczeQ Napisano 16 Kwietnia 2014 Napisano 16 Kwietnia 2014 Bierz w PL - lepiej mieć osprzęt oparty na jednej grupie w większości.
Shiryu Napisano 16 Kwietnia 2014 Napisano 16 Kwietnia 2014 Zgadzam się. Tym bardziej, że Altus jest klasę niżej niż Acera (choć Alivio klasę wyżej, żeby nie było za łatwo )
burnthefloor Napisano 16 Kwietnia 2014 Autor Napisano 16 Kwietnia 2014 Ja roweru używam kilka razy w tygodniu, dojazd do pracy, czasami rekreacyjnie po spokojnych drogach, no ale do lasu też się wybieram czasami. Jako że mój obecny rower to typowa holenderka z 7 przerzutkami Nexus haha to i tak przejście na rower crossowy będzie dla mnie zapewne lekkim szokiem na początku, mam nadzieje pozytywnym Czy naprawdę różnica będzie odczuwalna pomiędzy tymi 2 osprzętami? Bo duński model jest po prostu piękny, a ten biały mnie troszkę martwi. No i czy są one warte swojej ceny? a co możecie napisać na temat hamulców hydraulicznych w tych modelach?
PjeseczeQ Napisano 16 Kwietnia 2014 Napisano 16 Kwietnia 2014 Wygląd to już wyłącznie twoja brocha. HDC300 są... po prostu są. Nic specjalnego, ale są.
burnthefloor Napisano 16 Kwietnia 2014 Autor Napisano 16 Kwietnia 2014 PjeseczQ - Tak jak i Twoją "brochą" jest wygląd roweru, który wybierasz. Zaznaczyłam to, bo jestem pewna, że każdy, kto wybiera swój pierwszy droższy i lepszy rower zwraca uwagę na wygląd, żeby za kilka tygodni nie pluć sobie w twarz, że można było wybrać ładniejszy - śledząc wątki forum widzę, że nie jeden użytkownik ma problem z rowerem, bo osprzęt super ale wygląd tragedia.. Pisząc "Po prostu są. Nic specjalnego, ale są" chciałabym wiedzieć dlaczego tak sądzisz, zamiast rzucania suchymi zdaniami
PjeseczeQ Napisano 16 Kwietnia 2014 Napisano 16 Kwietnia 2014 Bo to podstawowe hydrauliki niemal. Nie ma się czym zachwycać ale do amatorskiej jazdy w deszczu te hamulce są ok. A nie wiem co wg. Ciebie jest ładne a co nie...
burnthefloor Napisano 16 Kwietnia 2014 Autor Napisano 16 Kwietnia 2014 Pytałam o osprzęt, wspomniałam tylko, że podoba mi się bardziej jedna z opcji. Więc pytanie, czy potrafisz napisać coś więcej na temat osprzętu w tych 2 modelach na inne rynki, czy tylko gderać?
Shiryu Napisano 17 Kwietnia 2014 Napisano 17 Kwietnia 2014 Osprzęt różni się bardzo nieznacznie ja korzyść polskiej wersji. Z tym, że jeśli nie porównasz go do czegoś lepszego to tych różnic niemal na pewno nie odczujesz. Zatem jeśli wygląd jest dla Ciebie tak ważny, to spokojnie bierz duńską wersję - krzywda Ci się nie stanie Co do opłacalności, to jest całkiem nieźle: większość rowerów w tej cenie robi gorsze wrażenie. Możesz ewentualnie zastanowić się jeszcze nad Authorem Corsa i Unibike Viper. Co prawda nie mają tarcz, ale napęd już dość wyraźnie lepszy niż Giant (z zastrzeżeniem j/w ).
burnthefloor Napisano 17 Kwietnia 2014 Autor Napisano 17 Kwietnia 2014 Shiryu bardzo dziękuję za konkretną odpowiedź i propozycje innych modeli. Myślałam jeszcze o modelu Rove 0 który jest na osprzęcie Deore ale też jest o 1000 zł droższy, więc tak jak napisałeś, nie mam do czego porównać więc chyba nie będę inwestować 3000 zł na swój pierwszy lepszy rower. A co myslicie o tym http://www.dema-bicycles.com/687/products/2014/cross/loara-50 ? Mogę go kupić za 2500 czyli o 500 zł drożej niż Giant Rove 2 i wiem, że osprzęt na pewno jest lepszy no ale nie znam tej firmy, nigdy o niej nie słyszałam. Może ktoś coś?
Shiryu Napisano 17 Kwietnia 2014 Napisano 17 Kwietnia 2014 Ja bym się skusił Osprzęt jest sporo lepszy, do tego masz tarcze i hydrauliczną blokadę skoku. Do marek nie warto się przywiązywać, co najwyżej sprawdź jakie są warunki gwarancji, jeśli Ci na tym bardzo zależy.
burnthefloor Napisano 17 Kwietnia 2014 Autor Napisano 17 Kwietnia 2014 Shiryu a co myślisz o tym http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/rove.0.disc/17705/74050/#specifications - wiem cena jest duża ale myślę, że mogłabym wytargować 3000zł albo troche poczekać i cena spadnie. Miałam okazję przymierzyć się do Giant Rove i byłam bardzo zadowolona, niestety do Demy nie mam jak, a bardzo zależy mi na komforcie gdyż miewam problemy z kręgosłupem.
Shiryu Napisano 17 Kwietnia 2014 Napisano 17 Kwietnia 2014 Jeśli uda Ci się dorwać poniżej 3000 zł i jeszcze dobrze Ci się na nim jeździ, to nie ma się nad czym zastanawiać Chociaż... Jak już jesteśmy na kolejnej półce cenowej, to nie byłbym sobą, jakbym nie podsunął kolejnej propozycji do sprawdzenia Cube Nature Pro ma podobną cenę katalogową a trochę lepszy napęd, hamulce i (chyba) amortyzator. Jeśli nie masz go w pobliżu, to bierz Gianta. Jak przymierzysz Cube i też Ci przypasuje, to... zazdroszczę dylematu
burnthefloor Napisano 17 Kwietnia 2014 Autor Napisano 17 Kwietnia 2014 Niestety nie mam możliwości przymiarki rowerów Cube..jednak pytanie Shiryu - czy zapłata za Rove 0 o prawie 1000 zł więcej w moim przypadku będzie korzystna, czy w ogole cenowo jest to korzystne? bo tak jak mówiłam, jestem laikiem...uwielbiam jazdę na rowerze, ale nigdy nie zwracałam uwagi na osprzęt itd. Więc nie wiem, co sądzisz, dopłacić i mieć coś ekstra? czy zostać przy Rove 2. Szczerze, pieniądze nie grają roli, chodzi mi o to czy przy mojej jeździe odczuję różnice między Rove 2 a Rove 0
Shiryu Napisano 18 Kwietnia 2014 Napisano 18 Kwietnia 2014 Tu mamy problem, że tak powiem, światopoglądowy: jako zadeklarowany gadżeciarz, mając kasę nawet bym się mocno nie zastanawiał Poniżej 3000 zł Rove 0 to na pewno dobry wybór dla kogoś, kto planuje wydać taką kwotę. Nie mam niestety tak dużego doświadczenia, żeby jednoznacznie powiedzieć: "Bierz, bo różnica w jakości jest gigantyczna i warta nawet więcej niż ten tysiak". Mimo wszystko zaryzykuję i powiem, że warto dołożyć Dwie klasy różnicy i przesiadka z typowego osprzętu budżetowego (Acera, czyli Rove z Polski, Altus w wersji z Danii to już 3 klasy różnicy) na polecany do amatorskiego ścigania po prostu musi być odczuwalna, a i świadomość, że korzystasz z dobrego, dopracowanego sprzętu zawsze siedzi gdzieś tam z tyłu głowy i mile łechce
burnthefloor Napisano 18 Kwietnia 2014 Autor Napisano 18 Kwietnia 2014 A jeszcze jedno pytanie... kolor no właśnie. Biały czy jakiś ciemny? U nas Rove 0 jest w ciemnym kolorze, jednak za granicą można go dostać w jasnej kolorystyce. Co bardziej praktyczne, na czym mniej widać zabrudzenia, obtarcia czy po prostu "czas użytkowania"?
Shiryu Napisano 18 Kwietnia 2014 Napisano 18 Kwietnia 2014 Tego jeszcze nie grali, żeby kobieta faceta o kolor pytała Zależy od koloru ramy pod lakierem, ale zwykle są ciemne, więc i na ciemnym lakierze mniej będzie widać zadrapania.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.