critex Napisano 15 Kwietnia 2014 Napisano 15 Kwietnia 2014 Witam Zastanawiam się nad kupnem takiego roweru: http://allegro.pl/rower-gorski-scott-26-kola-24-biegi-rama-cr-mo-i4156385174.html I teraz moje pytanie - z racji tego że jest to stary sprzęt, czy będzie możliwość jego późniejszej modyfikacji np. jakiś amor, wymiana sterów, suport, korba itp. Rower chcę kupić głównie dla ramy Cr-Mo, osprzęt będę stopniowo wymieniał na jakiś bardziej współczesny.
seraph Napisano 15 Kwietnia 2014 Napisano 15 Kwietnia 2014 Jasne, że możesz wszystko wymienić/ unowocześnić - stery ahead podejdą, mufa suportowa jest standardowa angielska. Ten amortyzator to jednak dość dyskusyjna sprawa, bo sztywny widelec jest niski i amortyzator nawet o małym skoku zawsze podniesie przód roweru co zmieni geometrie ramy. Kąty się zaostrzą, siodło odsunie w tył, suport się uniesie... Współczesny amortyzator o skoku 100 mm to na pewno zła para Jeśli chcesz amortyzacji to szukaj ramy cr-mo projektowanej pod taki widelec - wtedy już były, bo sam taką mam, co prawda skoku było 63 mm, ale obecne 80 mm też by przyjęła.
critex Napisano 16 Kwietnia 2014 Autor Napisano 16 Kwietnia 2014 Jeśli chcesz amortyzacji to szukaj ramy cr-mo projektowanej pod taki widelec To może coś takiego: http://allegro.pl/ladny-rower-gorski-ktm-26-rama-cr-mo-i4137584143.html albo takiego: http://allegro.pl/gorski-niemiecki-terra-fox-cr-mo-rock-shox-bdb-wro-i4156717364.html
goncian Napisano 16 Kwietnia 2014 Napisano 16 Kwietnia 2014 Mam taki rower, częściowo zmodyfikowany na miejski/ATB. Bardzo trwały i wygodny. Część osprzętu (manetki klamki, hamulce, tył napędu itp.) mam wymienione na lepsze, ale jeszcze z tamtej epoki, aby wyglądał stylowo. Widelca nie ma sensu wymieniać, bo zepsujesz geometrię, zaś z drugiej strony ta rama bardzo dobrze tłumi drgania. Jak będziesz wymieniał łańcuch, to kupuj te o szerokości pinów 7,1 mm (np. KMC Z92).
rzezniol Napisano 16 Kwietnia 2014 Napisano 16 Kwietnia 2014 Jako właściciel "wiekowego" GT (w moim garażu) powiem tak ... Jak chcesz cokolwiek "unowocześniać" w takim sprzęcie to zrobisz praktycznie wszystko ale ... Musisz zwrócić uwagę na kilka detali: - rozmiar sterów, bardzo często maja stery 1` a to moim zdaniem dyskwalifikuje ramę przy zakupie. - amorek jaki do tego założysz to najlepiej amorek z "epoki" bo w tamtych czasach amorki były niższe i miały mniejszy skok 50 / 63 mm - te ramy nie mają mocowania pod hamulec tarczowy. Napęd koła i cała reszta współczesnego osprzętu jak najbardziej możliwa do założenia. Sporo danych o starych rowerach znajdziesz na bikepedia.com, Ja tam zidentyfikowałem swojego GT Pozdro
critex Napisano 16 Kwietnia 2014 Autor Napisano 16 Kwietnia 2014 Zgodnie z sugestią seraph'a postanowiłem, że będę szukał od razu z amorkiem. Na allegro jest kilka według mnie interesujących pozycji na ramach cr-mo, pomóżcie wybrać coś ciekawego http://allegro.pl/ladny-rower-gorski-ktm-26-rama-cr-mo-i4137584143.html http://allegro.pl/mocny-rower-gt-karakoram-18-cali-kolo-26-i4124124401.html http://allegro.pl/trek-830-shx-doskonaly-stan-i4138870697.html
nieborak Napisano 16 Kwietnia 2014 Napisano 16 Kwietnia 2014 A jaki masz budżet i wzrost? http://allegro.pl/gt-ricochet-cr-mo-rock-shox-20-5-wroclaw-serwis-i4152056115.html http://allegro.pl/rower-gorski-bottecchia-883r-i4135157127.html
rzezniol Napisano 16 Kwietnia 2014 Napisano 16 Kwietnia 2014 Zgodnie z sugestią seraph'a postanowiłem, że będę szukał od razu z amorkiem Nie zrozumiałeś sugestii ... nie szukaj ramy z amorkiem tylko szukaj ramy która geometrie ma zaprojektowaną pod amortyzator o danym skoku. Problem w tym że jak kupisz starą ramę ze starym amorkiem to na 90% amortyzator będzie miał stan bardzo mocno dyskusyjny a o jego pracy wolę nie wspominać. Konkrety ... GT ma wsadzony amortyzator o skoku 100 mm niby powietrze niby fajnie ale ... Ostatni Cr-Mo tego modelu był wyprodukowany w 99` na rurkach Reynoldsa i miał zamontowanego Judy o skoku 80 mm ... Wcześniejszy rocznik tego GT miał Indy XC a ten miał tylko 72 mm skoku ... I jak już pisałem wcześniej stare amortyzatory były zdecydowanie niższe niż współczesne. Mój SID z 2000 roku przy skoku 80 mm ma 44,5 cm wysokości ... Spinner SW7 przy tym samym skoku ma 47 cm wysokości ... jak do 2,5 cm dołożysz kolejne 20 mm skoku to masz prawie 5 cm wyżej główkę ramy a to jest już dużo a nawet bardzo dużo. Trek i KTM mają niby amorki z epoki ale nie wiadomo w jakim stanie a te gumowe "harmonijki" potrafią wiele zakryć ... Jeżeli chcesz aby ci się na takim rowerze dobrze jeździło to w dzisiejszych czasach na starej ramie jest trudno poskładać rower z tamtej epoki z dobrze działającym amortyzatorem ... Kolega seraph sugerował abyś rozglądał się za współczesna ramą Cr-Mo która konstrukcyjnie jest przystosowana do amortyzatorów o współczesnej konfiguracji ... To z kolei bardzo często wiąże się z większym budżetem na cały projekt. Powód jest prosty teraz wszystko to alu albo karbon, Cr-Mo to nisza. W latach 90`tych o amortyzatorach ze skokiem 100 mm w XC nikt jeszcze nie śnił. Z kolei amortyzatory z tamtych lat w dobrym stanie z dobrą pracą to białe kruki które nie raz osiągają ceny wyższe niż współczesne nowe. Mój SID z 2000 roku pracuje nieźle ... ale będąc szczerym to kupiłem go w stanie agonalnym. Tłumik był tak zabity syfem że dopiero po 4 h kąpieli w wannie ultradźwiekowej zaczął działać. Przy ustawieniu skoku na 80 mm golenie były praktycznie nieużywalne, po przestawieniu na 63 mm otarcia anody schowały się pod uszczelkami ... teraz działa ale ostatnio widziałem dokładnie ten sam model który sprzedawał się podobno "w stanie igła" za 800 zeta ... tyle bym nie zapłacił w zyciu. Pozdrawiam
critex Napisano 16 Kwietnia 2014 Autor Napisano 16 Kwietnia 2014 A jaki masz budżet i wzrost? http://allegro.pl/gt-ricochet-cr-mo-rock-shox-20-5-wroclaw-serwis-i4152056115.html http://allegro.pl/rower-gorski-bottecchia-883r-i4135157127.html Budżet - max do 1000zł (rower + ewentualna wymiana osprzętu). Wzrost - 176 cm czyli rama raczej 18. Kolega seraph sugerował abyś rozglądał się za współczesna ramą Cr-Mo która konstrukcyjnie jest przystosowana do amortyzatorów o współczesnej konfiguracji ... To z kolei bardzo często wiąże się z większym budżetem na cały projekt. Wątpię żeby przy moim budżecie było to możliwe Jeżeli chcesz aby ci się na takim rowerze dobrze jeździło to w dzisiejszych czasach na starej ramie jest trudno poskładać rower z tamtej epoki z dobrze działającym amortyzatorem ... Czyli nie ma szans na kupienie nowego dobrego amortyzatora o skoku 80mm, który będzie pasował do wymienionego treka albo ktm?
rzezniol Napisano 16 Kwietnia 2014 Napisano 16 Kwietnia 2014 Fizycznie kupisz i da się włożyć... ale musisz pamiętać o aspekcie geometrii bo z wyżej wymienionych powodów diametralnie zmienia się geometria co ma spory wpływ na prowadzenie roweru. Dlatego zanim kupisz jakakolwiek starą ramę musisz zgromadzić maksymalną ilość informacji co do rocznika, z jakim widelcem rama jeździła, jaki eparametry miał ten widelec. Potem siadasz i szukasz czy dasz rade kupić do tej ramy widelec, który zaspokoi twoje potrzeby co do działania i ceny. Na sam koniec mam pytanie chcesz kupić ramę Cr-Mo bo ... ? Ja wiem dlaczego chciałem Pozdrawiam
critex Napisano 16 Kwietnia 2014 Autor Napisano 16 Kwietnia 2014 Na sam koniec mam pytanie chcesz kupić ramę Cr-Mo bo ... ? Bo jest niezniszczalna, podobno bardzo komfortowa i inna niż te wszystkie alu o średnicy rur zbliżonej do mojej pięści Wydawało mi się też, że jest to najlepsza opcja żeby złożyć porządny rower w cenie do 1000zł.
Mod Team IvanMTB Napisano 16 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 16 Kwietnia 2014 Kłaniam, A takie pytanie, po kij chcesz wsadzić amora? Dobry sztywny, stalowy widelczyk nie jest zły... Poza tym jak juz koniecznie chcesz sobie zrobić dobrze amorem to wystaw nochal poza polskie podwóreczko: http://www.ebay.co.uk/itm/Rockshox-Suspension-Fork-Forks-Judy-Indy-XC-SL-Race-Retro-Vintage-Hydracoil-/221392463537?pt=UK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR&var=&hash=item338c04e6b1 Przeglądaj ebay.de i ebay.uk. Wybór wiekszy a i stan "antyków" przważnie lepsiejszy niż w Polszcze... Szacunek... I.
nieborak Napisano 17 Kwietnia 2014 Napisano 17 Kwietnia 2014 Budżet - max do 1000zł (rower + ewentualna wymiana osprzętu). Wzrost - 176 cm czyli rama raczej 18. To co linkujesz jakiś zlom za 300 zł trzeba było od razu napisać. Za klocka to już można zaszaleć, jak coś znajdę przy okazji to podrzucę.
rzezniol Napisano 17 Kwietnia 2014 Napisano 17 Kwietnia 2014 Za 1kzł to można pomyśleć o ramie, amorku i ewentualnie kołach jeżeli mówimy o prawdziwie : porządny rower Czy rama Cr-Mo jest niezniszczalna ... nie nie jest, wszystko się da zniszczyć ... ale zdecydowanie łatwiej się naprawia niż alu czy karbon. Bardziej komfortowa ... może i tak ale powiem szczerze że miedzy moim Cr-Mo GT a alu Cube nie ma przepaści. Może dlatego że GT jeździ na oponach 1,9 nabitych do 3,5 atm a Cube na 2.0 nadmuchanych do 2,5 atm. Moim zdaniem aktualnie łatwiej jest dostać wytrzymałą lekką ramę alu niż Cr-Mo ... rama tej samej klasy z alu będzie lżejsza i tańsza niż Cr-Mo. Jak nie masz ciśnienia na rower retro ... a chcesz solidny rower do codziennego śmigania przemyśl jeszcze raz koncepcje. 1000 zł to w sumie niewiele ... wydaje mi się że łatwiej będzie dostać kompletną używkę niż składać rower od "kilku dostawców". Jak dla mnie to solidny kompletny napęd kosztuje 500-600 zł Pozdro
critex Napisano 21 Kwietnia 2014 Autor Napisano 21 Kwietnia 2014 Witam ponownie Co myślicie o tym: http://allegro.pl/show_item.php?item=4145811690 Na zdjęciach wygląda nadzwyczaj dobrze. Napisane jest że rama 20 - mierzone od środka suportu do końca rury (51 cm). Z tego co wyczytałem w googlach, GT podawał rozmiar ramy mierząc od środka suportu do środka górnej rury i według miary GT jest to rama 18. I teraz pytanie czy nie będzie za duża jak na 177cm wzrostu? Który rozmiar mam brać pod uwagę 18 czy 20? Znalazłem tez coś takiego: http://allegro.pl/rower-gorski-scott-comp-racing-deore-xt-lx-i4155285711.html, ale droższe i musiał bym się od razu za jakimś starym amorkiem rozglądać. Podobnie tutaj: http://allegro.pl/marin-bear-valley-se-cr-mo-17-wroclaw-serwis-i4158560194.html i na koniec jeszcze coś podobnego do pierwszej pozycji: http://allegro.pl/rower-gorski-gt-timberline-i4144777318.html, ale też trzeba amorek i z tego co wyczytałem timberline miał gorsze rury od ricochet.
nieborak Napisano 21 Kwietnia 2014 Napisano 21 Kwietnia 2014 Osobiście wziąłbym ricocheta ale rama pewnie nie będzie za lekka. Rozmiarowo powinien być ok ale jeszcze dopytaj o wymiary w cm. Szkoda że tylko na STX-ie. Scott zdecydowanie za drogi, marin i timberline za małe. Do rozbudowy dobra będzie ta kona http://allegro.pl/kona-lava-dome-26-rama-cro-mo-i4155232188.html chociaż też nie najtańsza. P.S. Jeśli wziąłbys kone to chętnie odkupiłbym wideł
rzezniol Napisano 21 Kwietnia 2014 Napisano 21 Kwietnia 2014 Tak GT podaje rozmiar ramy od środka suportu do środka poziomej ... GT na foto wygląda dobrze ... ale musisz pamiętać że to rower z 94` roku licho wie co się czai w łożyskach. Quadra Q10 to amortyzator na elastomerze wiec nie spodziewaj się rewelacji ... Kaseta 7`ka to i bębenek 7`ka ... bez inwestycji w piastę nie przejdziesz swobodnie na 8 czy 9 przełożeń. Cantilever to też w dzisiejszych czasach żadna rewelacja i prosi się na dzień dobry na wymianę na V`ki a żeby to miało ręce i nogi to od razu z klamkami... z racji tego ze ma on klamkomanetki ... Kupowanie roweru z tamtych lat aby sobie dobrze pojeździć to pójście na daleki kompromis ... Moim zdaniem lepszą drogą jest kupno samej ramy ... polowanie na jakiś działający amorek powietrzny z tamtych lat ... i bez kombinowania kupowanie reszty kompatybilnej ze współczesnymi standardami ... V`ki, koła z piastą na 8,9,10 przełozeń ... Bo tak to się może w końcu okazać że cantilever to jednak nie hamują ... a kaseta 7 sp za kilka lat będzie jak biały kruk w cenie nieakceptowalnej do normalnej jazdy. Pozdrawiam
nieborak Napisano 21 Kwietnia 2014 Napisano 21 Kwietnia 2014 Kaseta 7`ka to i bębenek 7`ka ... bez inwestycji w piastę nie przejdziesz swobodnie na 8 czy 9 przełożeń. Można ewentualnie wymienić sam bębenek na 8/9s. Już robiłem takie coś przy LX-ie i działało bez problemów. Co do kantów to można by dać współczesne tektro http://www.bikestacja.pl/pl/hamulce-przelajowe-tektro-cr-720-wieszaki-linki-komplet-na-2.html klocki do v-łek i na pewno łatwiejsze w regulacji.
MikeSkywalker Napisano 21 Kwietnia 2014 Napisano 21 Kwietnia 2014 Według mnie to szukasz nie tam gdzie trzeba. Sam mam ramę Cr-Mo w dwóch rowerach ale nie uważam żeby współczesne aluminium jakoś od nich odstawało i rozsypało się samo od siebie. A waga jednak w codziennej jeździe robi różnicę. Nie wiem jak bardzo chcesz katować sprzęt i do czego służy ale za tysiaka można spokojnie kupić używany sprzęt który i na szosie i w terenie się sprawdzi. Zwłaszcza że nie myślisz o dobrym amorku tylko czym byle by było.
rzezniol Napisano 21 Kwietnia 2014 Napisano 21 Kwietnia 2014 @@nieborak, Nie wiem jak z kompatybilnością bębenków w piastach shimano więc sie nie wypowiadam ... ale komplet hampli za 170 zeta czyli gdzieś około 1/4 ceny całego roweru ... Też mi się wydaje ze autor wątku nie do końca potrzebuje Cr-Mo ... a różnicy miedzy ramą ze stali i aluminium może zwyczajnie nie zauważyć ... W poszukiwaniach używanego roweru za 1 kzł skupiłbym się na wyposażeniu i stanie w pierwszej kolejności a materiał ramy uznałbym za nieistotny. Już pomijam fakt ze przewinęło się stwierdzenie "poskładać rower do 1 kzł" a przedstawiane są rowery tylko i wyłącznie gotowe. Mam 2 rowery jeden stalowy i jeden z aluminiowych wydmuszek średnicy pieści ... Jakoś tak nie czuję że jestem w stanie zniszczyć ten aluminiowy mimo że bujam się nim po zawodach i Beskidach ... Głównym powodem posiadania roweru stalowego jest to że marzą mi się wyprawy rowerowe a stal daleko od domu się łatwiej naprawia. Pozdrawiam
critex Napisano 21 Kwietnia 2014 Autor Napisano 21 Kwietnia 2014 Już pomijam fakt ze przewinęło się stwierdzenie "poskładać rower do 1 kzł" a przedstawiane są rowery tylko i wyłącznie gotowe. Trochę źle napisałem, chodziło mi o kupno roweru + ewentualna wymiana części podzespołów, tak żeby zmieścić się ze wszystkim w granicach 1k. Rower mam zamiar trochę katować, mieszkam pod lasem i mam tam całkiem sporo fajnych górek, poza tym mnóstwo wystających korzeni, kamienie itp. Z tego co wygooglowałem to ciężko jest kupić rower z mocną ramą aluminiową za rozsądne pieniądze. Nowe do 2k różnią się tylko osprzętem, a wytrzymałość ramy jest na podobnym poziomie czyli co najwyżej średnim. Jeżeli uważacie że znajdę coś dobrego używanego z ramą alu to proszę o podpowiedź czego mam konkretnie szukać.
rzezniol Napisano 21 Kwietnia 2014 Napisano 21 Kwietnia 2014 Źle interpretujesz fakt że tani rower z aluminium ma średnio wytrzymałą ramę ... Tanie ramy tych samych producentów nie są mniej wytrzymałe od ich drogich ram, rury są mniej cieniowane, hydroformowane ... dlatego mają zwyczajnie wyższą wagę niejednokrotnie przy tej samej wytrzymałości i sztywności. Fakt zdarzają się u różnych producentów błędy konstrukcyjne czy produkcyjne, które kończyły się pęknięciem ramy ale to dotyczy się każdego rodzaju materiału, z którego konstruowano ramy. Pozdrawiam
Mod Team IvanMTB Napisano 21 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 21 Kwietnia 2014 Grunt to opisać swoje wymagania i potrzeby... Kup sobie Komarka : ---> http://www.bikko.pl/rower-gorski-romet-mosquito-2-0-2012.html Szacunek... I.
MikeSkywalker Napisano 21 Kwietnia 2014 Napisano 21 Kwietnia 2014 Jeśli szukasz ramy do "katowania" to polecam coś ze stajni NS Bikes - Core, Bitch, Surge. Jeszcze nie widziałem żeby ktoś je połamał, co najwyżej gną się przy okrutnych glebach. Myślę że przy zakupie większej ramy da się jeździć coś w stylu enduro. Ale do takiej geometrii trzeba i amor o większym skoku więc koszty rosną. Jazda w trudniejszym terenie musi kosztować i wymaga nieco innego geometrii. Więc kombinowanie żeby tanim kosztem złożyć do takiej jazdy rower na jakiejkolwiek ramie byle Cr-Mo to według mnie zły pomysł. Bez dobrego amortyzatora i szerokich opon nie ma co marzyć o komforcie jazdy i wytrzymałości pozostałego osprzętu. A czy ten amortyzator będzie jeździł w ramie cromo czy alu większej różnicy mu nie zrobi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.