Skocz do zawartości

[obręcze] przełajówka pod tarcze


Tomek21001

Rekomendowane odpowiedzi

Archetype - ciekawy profil i cena.

Hed - cena w stylu ztr

Velocity - cena na granicy akceptacji,niziutki profil.

 

Wszystkie ciężkawe,450 wzwyż.......

O Archetype zaczytałem kiedyś pochlebne recenzje.

 

Spodziewać się dużej różnicy w sztywności względem wspomnianych na wstępie wtb ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężkawe bo są szersze od WTB 23mm vs 19mm. Wszystkie trzy wymienione modele będą sztywniejsze od WTB.

Zdecydowanie lepszym, imo, rozwiązaniem w przełaju są 23mm obręcze.

Do tego można dorzucić mega obręcz, która też już jest dostępną w pełnej anodzie Pacenti sl23 (droga).

 

PS

Ja na szosie przesiadłem się jakiś czas temu na szersze obręcze i do 19mm nie ma już powrotu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat ponieważ mam podobny problem, potrzebuję również obręczy nadających się do przełaju do max 110zł. Do tej pory znalazłem kilka Accentów, dość pancernych lecz szosowych. Kolejnym moim wyborem padła obrączka Remerx Alcyon. Czy wymienione sprzęty podołają? Macie może jakieś propozycje? Ważę ok 45kg z tendencją wzrostową, lubię pośmigać zarówno po szosie jak i po asfalcie. Proszę o pomoc :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

 

Padło na Archetype,znalazłem w Berlinie za 59/sztuka,wizualnie też wydają się najciekawsze.Dorzucę dt350 przód i budżetowo 340 tył i będzie ok.

 

Daj znać jakie dałeś szprychy i piasty no i jakie odczucia jazdowe. Będę przerabiał ten temat w niedalekiej przyszłości :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hmmm pytam i pytam bo sam rozglądam się za nowymi kołami pod przełajkę. Obecnie mam obręcz 19mm i wiem że opona 35mm wejdzie a nawet coś szosowego np 28mm

 

Z obręczą 23mm to wg kalkulatora już nie bardzo:

http://www.forumrowerowe.org/topic/66200-opony-kompatybilnosc-opon-z-obreczami/

 

A może to tylko teoria a w praktyce jest inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przejechane 400km na Conti cyclocross speed zmuszonych do tubless.

 

Przód złożony na dwuletniej używce,raz nabite kompresorem,uszczelniło się po chwili.Potem raz dopompowane.Miód.

Tył złożony na nówce ze świeższego wypustu,rok czekała w szufladzie,uszczelniała się gorzej,kilka razy dopompowywana

wczoraj po dohamowaniu na szutrowym zjeżdzie,pierwszy zakręt i mleko na plecach.Spadła z hukiem,dobrze,że jechane powoli i na miękkim,to

bez gleby i na obręczy tylko delikatne przytarcia.

 

Wniosek : qupa,ryzyko za duże.Co ciekawe,nowsze wypusty gorsze od starszych.nowsza puszczała nawet na bokach,nie tylko przy obręczy.

                Obręcze wydają się z tych "podwymiarowych",za łatwo się zakłada oponę,ciężko będzie dobrać oponę pod bezdętkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tubless to sredni pomysl w tego typu rowerach.

Jak dla mnie najwiekszym problemem sa siermiezne opony. Co z tego, ze jest tubless, jak przy awarii, czasami mozna tylko dzownic po taxi, a i jazda na tak topornych gumach musi jakoscia odbiegac od tego co moga zaoferowac te z duzo wiekszym tpi. Te conti to 60tpi, czyli kategoria twardosci zmrozonego weza ogrodowego.

Zaloz sobie jakas opone open tubular Challenge z rzeczywistym 300tpi i ciesz sie z jazdy.

Jak Cie stac, to szkoda czasu i zycia na bujaniu sie na byle gownie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek nie daj sie robic w bambuko takim jak z Conti, Tufo itp.

Rzeczywista wartosc opolotu, jednej warstwy to 60tpi, a ze laduja tego 3 warstwy to i rosnie to do 180tpi. W ten sposob mozna dojsc do niewyobrazalnych wartosci. Ale ni jak sie to ma do oplotu np 300tpi (jedna warstwa).

Do tego open tubular sa klejone, a nie wulkanizowane. Roznica w jezdzie jest wyrazna.

 

Niestety Conti zdaje sobie sprawe, ze czym wieksze tpi ty lepiej, a ze stosujac ich metody produkcji, nie stac ich na wykonanie prawdziwie wysokiej tpi opony, to sie zlapali na chwyt, poskladamy ten sam material w kilka warstw i bedziemy glosic, ze i tpi wzroslo trzykrotnie. Tufo to kolejny sciemniacz.

Nawet topowe opony Conti to co najwyzej dobra przecietnosc, nic wiecej (mam na mysli opony szosowe, cx).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat Conti i "ichniego" TPI znany,choćby z GP4000s (co prawda,nie mogę złego słowa powiedzieć,może przez brak porównania).

Znalazłem na szybko Challenge Almanzo - coś takiego byłoby ok.

GrifoXS - widziałem kiedyś w dobrej cenie,beżowy bok nijak do biało-czarnej reszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...