Pawelekgit Napisano 15 Kwietnia 2014 Napisano 15 Kwietnia 2014 Witam. Jestem posiadaczem roweru Kands Maestro 2013. Kupiłem ten rower około miesiąc temu. Cholernie mnie wciągnęło podróżowanie na jednośladach(łącznie z motorami). Ale ja nie o tym. Z Kandsa jestem zadowolony, ale przymierzam się już po tak krótkim czasie do kupna roweru typowo szosowego. na razie chciałbym tylko dowiedzieć się kilku rzeczy, nie mam jeszcze pieniędzy ani odpowiedniej wiedzy do wyboru roweru. Chciałbym zacząć od tego: Shimano:A0502200SoraTiagra105UltegraUltegra SLDura-Ace Powyżej zamieściłem hierarchię osprzętu marki Shimano do rowerów szosowych.Mam kilka pytań: 1.W Kandie mam osprzęt Alivio z grupy MTB. potrafię osiągnąć prędkość powyżej 60km z górki oczywiście co jest dość dobrym wynikiem jak dla mnie. Jeśli powyżej znajduje się osprzęt do rowerów szosowych, to czy dobrej ramie i reszcie podzespołów z powyższym osprzętem można jeździć znacznie szybciej? 2. Czy osprzęty szosowe Shimano są lepsze JAKOŚCIOWO(wykonanie, materiał) od osprzętów MTB np najniższy szosowy od najwyższego MTB(chyba XTR)? 3.Który osprzęt szosowy jest już godny uwagi? przeczytałem że te niższe typu Sora w dół są dosyć tandetne.zakładając że tiagra jest godna uwagi, ile może kosztować dobry rower używany i nowy z tego typu osprzętem? nie chodzi mi o rower którego rama za samą naklejkę danej firmy jest droższa o 1000zł tylko o rower z dobrych, ale nie z 'cudów techniki' podzespołów. Chodzi Mi o najtańszy nowy rower godny polecenia i najtańszy używany rower godny polecenia. Np. mój Kands to rower w gruncie rzeczy tani a w swojej klasie polecany. Można zapewne kupić na podobnym osprzęcie rower za 2000k. I właśnie chodzi mi o te tańsze, które są równie dobre. 4. Czym się zasadniczo różni osprzęt typu MTB od szosowego? Wiem że jest używany w rowerach troszkę innego typu, ale czy można na nich rozwijać podobne prędkośći> Bo o to mi chodzi głownie w moim planowanym rowerze. Bardzo proszę o pomoc. Będę bardzo bardzo wdzięczny.chcę się zorientować ile kosztuje używany/nowy rower szosowy dla początkującego rowerzysty, ale taki żeby się nie zepsuł po 1000km albo szybciej.
Michaster Napisano 15 Kwietnia 2014 Napisano 15 Kwietnia 2014 Wiesz , ja Ci tylko powiem z mojego doswiadczenia, jezeli chodzi o zmiane sredniej szybkosci po przejsciu na szose to nie oczekuj cudow. U mnie to wyszlo gdzies 3-4km/h do sredniej. Mysle, ze spokojnie mozesz szukac roweru nawet na Sorze, sam jej uzywam i jest OK. Na poczatek w zupelnosci wystarczy. Do 2 tys. z nowych rowerow to zostaje tylko Decathlon ze swoimi B'twinami ktore jak poszukasz w necie zbieraja dobre opinie, osprzet w tych rowerach w tej cenie jest po prostu bezkonkurencyjny. To przyklad roweru w ktorym nie doplacasz za znaczek a dostajesz dobry rower z swietnym serwisem gwarancyjnym Decathlonu.
Pawelekgit Napisano 15 Kwietnia 2014 Autor Napisano 15 Kwietnia 2014 Dziękuję za odpowiedź, już dowiedziałem się czegoś nowego. A co z pytaniem 2 i 4? to mnie interesuje też. chciałbym zrozumieć wszelkie różnice z pyt. 2.
Michaster Napisano 15 Kwietnia 2014 Napisano 15 Kwietnia 2014 W tych kwestiach Ci nie pomoge, wypowie sie ktos inny
mklos1 Napisano 15 Kwietnia 2014 Napisano 15 Kwietnia 2014 @@Pawelekgit, Add 1) Do osiągnięcia prędkości maksymalnej osprzęt praktycznie nie ma znaczenia. Chyba że bijesz się o ułamki prędkości czy czasu na mecie. Wszystko rozchodzi się o opór powietrza (areodynamika) oraz siłę rowerzysty. Add 2) W internecie znajdziesz bezpośrednie porównanie, że Alivio = Sora, Dura-Ace = XTR. Moim zdaniem to nie do końca prawda, bo osprzęt różni się nieco konstrukcyjnie i pracuje inaczej. Sora oscyluje gdzieś w okolicach Alivio i Deore. Add 3) Claris i Sora to grupy, które w zupełności wystarczają do amatorskiej jazdy jeżeli chodzi o jakość. Tiagra jest lepsza tylko ze względu na fakt, że jest to napęd 10-rzędowy i dzięki temu przełożenie da się lepiej dopasować do możliwości zawodnika. Prawda jest taka, że tyle opinii ilu użytkowników. Nikt nie zabroni nikomu posiadania Dura-Ace'a - pytanie po co (zakładam, że mówimy o czystej amatorce). Add 4) Zasadniczo jest inny zakres przełożeń wykorzystywanych w rowerze szosowym a terenowym i stąd wynikają różnice w konstrukcji. Ot przykład technologia sprzęgła w przerzutce (Shadow Plus u Shimano, czy Type 2 w Sram) w rowerze szosowym jest zupełnie zbędna, bo łańcuch nie buja się na nierównościach terenu.
Pawelekgit Napisano 15 Kwietnia 2014 Autor Napisano 15 Kwietnia 2014 Dziękuję bardzo za pomoc. Jeszcze mam pytanko: Zawsze gdy miałem jakiegoś 'górala' to jedyne co się tam psuło to przerzutki. Teraz w rowerze mam alivio. Czy przy normalnym użytkowaniu(mam na myśli zmienianie nawet czasem dość częste przy podjazdach kombinacji) przerzutki mogą się po prostu zepsuć? Czy przy tej (jakby nie było) klasie to już nie jest jak w marketowych rowerach że tu się coś wygnie, tutaj coś pęknie itp?
mklos1 Napisano 15 Kwietnia 2014 Napisano 15 Kwietnia 2014 Nie wiem o jakiej klasie osprzętu mówimy, ale z tego co pamiętam w latach 90-tych w rowerach królował osprzęt klasy Tourney i lepszego próżno było szukać. To podejrzewam, że to jest odpowiedź na Twoje pytanie. Przerzutka jak każda inna część podlega zużyciu. Kółeczka trzeba wymieniać... Jeżeli nie dostanie gdzieś "strzała", to Alivio posłuży trochę...
tobo Napisano 15 Kwietnia 2014 Napisano 15 Kwietnia 2014 Grupy szosowe i mtb posiadają znaczne podobieństwa materiałowe jeśli są na tym samym pułapie - przykładowo kółeczka xtr są na maszynach jak kółeczka w dura ace, wózek karbonowy w obu przerzutkach, użycie tytanu w bębenkach piast itd. Trwałość grup szosowych MOŻE być trochę lepsza, gdyż sprzęt szosowy nie jest poddawany torturom terenowym. Może tourney "królował" co nie znaczy że na próżno było szukać lepszego - może kolega herezji prawił nie będzie? Który model alivio masz? Jakie nosi oznaczenie? To pozwoli określić żywotność
mklos1 Napisano 16 Kwietnia 2014 Napisano 16 Kwietnia 2014 Tobo, pamiętam co stało w sklepach rowerowych i co ludzie kupowali. Więc to nie są (były) herezje dla regionu, gdzie wtedy miszkałem. Lepsze rowery nie były dostępne tak jak teraz i w proporcjonalnie takich cenach jak teraz. Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka
ugupu Napisano 16 Kwietnia 2014 Napisano 16 Kwietnia 2014 Cóż, może rowery z osprzętem klasy Tourney wtedy Cię interesowały. Ja, kupując mojego Treka w latach '90 dostałem rower na pełnej grupie STX RC.
mklos1 Napisano 16 Kwietnia 2014 Napisano 16 Kwietnia 2014 Dać się dało jak ktoś chciał, ale nie było takich możliwości jakie są teraz.
Pawelekgit Napisano 16 Kwietnia 2014 Autor Napisano 16 Kwietnia 2014 Który model alivio masz? Jakie nosi oznaczenie? To pozwoli określić żywotność Mam coś takiego jak tutaj w specyfikacji na 1 stronie: http://www.forumrowerowe.org/topic/138905-rower-kands-maestro-2013-test-etapowany/ I ile jest modeli alivio? i na jakim miejscu jest ten mój?
tobo Napisano 16 Kwietnia 2014 Napisano 16 Kwietnia 2014 Jeśli masz dokładnie model 430 to jest to najnowsza wersja obecnie dostępna, z grupy 3x9. Wygląd na plus, wykonanie na minus - wszystkie z którymi miałem styczność, w tym także moja własna osobista, miały duże fabryczne luzy boczne. Mklos1 ja nabyłem w 97 roku Superiora za tysiąc zł z kompletną grupą alivio, zdecydowanie "szukać na próżno" to fatalistyczna wersja.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.