Emi00 Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 A więc mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów posiadam w swoim rowerze (29)takie oto opony http://www.bontrager.com/model/11870 z przodu 2.2 z tyłu 2.0 myślę aby 2.2 założyć na tył a z przodu coś dokupić np. rocket ron lub racing ralph 2.25 główny powód to poprawa komfortu na tyle , teren jazdy mazowieckie lubelskie czasem maratony mazovia, poland bike a może coś innego jeszcze zaproponujecie ? jest też opcja aby wyrzucić dętki i zalać uszczelniacze ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emi00 Napisano 15 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2014 nikt nic nie pomoże :/ ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baltazaros Napisano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2014 jak dla mnie obie oponki które podałeś to opony napędowe i założyłbym je na tył, przód jak dla mnie nobby nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emi00 Napisano 15 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2014 już coś nie brałem tej po uwagę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baltazaros Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 http://www.team29er.pl/artykuy/51-artykuy/1175-29er-idealny-od-a-do-z-opony może to Ci pomoże Ja osobiście mam przód nobby nic a tył racing ralph i przyczepność na suchym bomba na mokrym racing ujeżdża nieco. Przód jak dla mnie bomba! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emi00 Napisano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 dzięki a możesz jeszcze napisać jaką wersję masz nobby nic tańszą droższą ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baltazaros Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 ja jeżdże na performance kolega na evo ja mam 2500 przebiegu on coś 800km i muszę przyznać że jakichś wielkich śladów zużycia nie widzę, racing ralph na tyle już wygląda gorzej teraz będę zmieniał chyba na continental x king zwijaną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emi00 Napisano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 oki dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 Jeśli schwalbe na Mazowszu robią co najmniej 2500km (bo ja mojego Ra-Ra Perf skończyłem w 800km) to jak kupisz Maxxisa Ardent na przód i Aspen na tył to będziesz jeździć po wsze czasy, ewentualnie komplet Ikonów. Mogę polecić też Fast Track od Speca (czy to w wersji Control czy S-works). Oczywiście kwestię zalania mlekiem polecam w 100% - ja już sobie nie wyobrażam inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 bierz na tył saguaro 29 2.2 TNTb poprawa komfortu i brak uszkodzen gwarantowany. A toczy sie o wiele szybciej od lzejszego o 200g maxxisa ikon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 780 g kloc rekomendowany dla gościa który chce się ścigać w maratonach ? W imię o ile niższych oporów toczenia i skąd (w ogóle) takie twierdzenie ? A co do podatności na defekt - fruwam na nich po Beskidach i defektów brak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Saguaro i tyle. Ardenta odpuść jest wolniejsza od Saguaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baltazaros Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Ja ostanio celuje w X-KINGa na tył, przód jak dla mnie nobby nic uważam że lepszej nie znajdzie Ardenta też bym odradzał ja akurat nie miałem z nim doświadczenia, ale kolega miał i średnio zadowolony, załapał kilka kapci i zmienił. Prawda jest taka że trzeba samemu przejechać sie na wszystkich polecanych oponkach i zadać sobie jedno ważne pytanie "która mi najbardziej pasowała?" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Saguaro i tyle. Ardenta odpuść jest wolniejsza od Saguaro Z całym szacunkiem - ale co Ty możesz wiedzieć, o oponie do 29 skoro sam jeździsz na 26 ? też kiedyś jeździłem na geaxach, puki nie zrozumiałem, że to ciężkie kloce do niczego nie podobne co w przypadku 29era jest szczególnie odczuwalne... Celować przede wszystkim w lekkie gumy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Z całym szacunkiem - ale co Ty możesz wiedzieć, o oponie do 29 skoro sam jeździsz na 26 ? Że ki uj ? Śmigam na 29erze ... też kiedyś jeździłem na geaxach, puki nie zrozumiałem, że to ciężkie kloce do niczego nie podobne co w przypadku 29era jest szczególnie odczuwalne Miałem dużo gum i ja np nie czuję różnicy między załóżmy 530g Specem Renegade Sworks a 800g Saguaro czy prawie 900g Gato 2.3 TNT . Jak noga podaje to pojedzie się na wszystkim z taką samą prędkością . A lekkie gumy ? Życzę powodzenia ze szmacianymi ściankami bocznymi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baltazaros Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 i tu sie w pełni zgadzam, po co ta wagomania? opona jeśli się nie ścigasz nie ważne jaka waga, ważne aby była niezawodna i szmaciane boki do niczego sie nie przydadzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
provid Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Ale co wy gadacie o szmacianych ścianach bocznych? Podobno, tak twierdzi sporo osób tutaj, za takie opony uchodzą Conti. Ja jeżdzę od prawie roku na Conti - XK/RK a teraz na MK II/XK przód 1,6-1,8 tył 2,0-2,2 atm i złego słowa nie powiem o nich. Fakt, może to je są opony typowo na góry a i w dh tez nie jezdze ale jeśli ktoś wali po krawężnikami to i nie wiem jakie miałby opony, to i tak je rozwali. Wysłane z iPhone przez Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Że ki uj ? Śmigam na 29erze ... no wiesz - w garażu widać tylko jakiegoś średnio śiganckiego cube... nie czuję różnicy między załóżmy 530g Specem Renegade Sworks a 800g Saguaro czy prawie 900g Gato 2.3 TNT a na jakiego wała gato w 29ere skoro dzisiaj wjechałem klimczok w błocie powyżej obręczy na fastrackach bez najmniejszego uślizgu? No wiesz - ja czuję różnicę między 605g tańczącym rafałem, a 540g fast trackiem s-worksem i 570g ikonem... więc nie wyobrażam sobie wsadzić 900 gramowego kloca - makabra! Życzę powodzenia ze szmacianymi ściankami bocznymi . dzięki, ale nie potrzebuje - od dłuższego czasu śmigam codzienne treningi po beskidzkich telewizorach i całej masie innego beskidzkiego szutru gruboziarnistego i szmaciane ścianki boczne opon tr które polecam kompletnie nie cierpią - a co dopiero na mazovii i tu sie w pełni zgadzam, po co ta wagomania? opona jeśli się nie ścigasz nie ważne jaka waga, ważne aby była niezawodna i szmaciane boki do niczego sie nie przydadzą to jeszcze sobie pozostaw seryjne koła w rowerze, bo po co urywać te 500-600g rotacyjnej... możesz mieć 15kg rower ale jak będzie mieć lekkie koła (całe - z oponami) to rower do góry sam ciągnie, ale jak byś miał 11kg rower z 6kg kołami to choćbyś nazywał się Schurter - nie pojedziesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 no wiesz - w garażu widać tylko jakiegoś średnio śiganckiego cube... A czy każdy kto ma 29era musi być odrazu ścigantem ? Dla twojej wiadomości , są również rowery AM / ENDURO na kołach 29 cali i wali mnie to że mój rower nie jest ścigancki on ma być niezawodny i sprawiać ogromną frajdę z jazdy po okolicznych szlakach jak i podczas zapierdzielania w dół po dużych kamolcach w górach . a na jakiego wała gato w 29ere skoro dzisiaj wjechałem klimczok w błocie powyżej obręczy na fastrackach bez najmniejszego uślizgu? No wiesz - ja czuję różnicę między 605g tańczącym rafałem, a 540g fast trackiem s-worksem i 570g ikonem... więc nie wyobrażam sobie wsadzić 900 gramowego kloca - makabra! Najwidoczniej nie masz pojęcia czym jest konkretne błoto bo wtedy gwarantuję ci iż z pewnością fast tracki by ci nie wystarczyły .... Co do wagi załatwiłem kilka opon w tym Conti oraz Schwalbe a konkretniej ścianki boczne . A różnicy wagowej nie czuję . Zapraszam gdziekolwiek w góry ze mną a gwarantuję ci że okaże się iż opony nie dają rady . Dla mnie teren to naprzykład to co na youtubie niżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 po primo... autor tematu nie ma na myśli ęduro, a xcm i to w wersji "mazowia" sekundo... myślisz, że zrobisz na mnie wrażenie takimi filmami może na kolegach z fb w ostrowie robią, ale mieszkając w beskidach połowa górali to ędurowcy i dhlowcy i takie filmiki nikną w tzw. tłumie... terzo... z tego co wiem, to ęduro (a wiem nie mało, bo moi bliscy znajomi z którymi zdarza mi się trenować, obstawiali miejsca top3 w ostatnich edycjach ET) to również osy uphillowe i to, że Ty jeżdżąc ęduro nie czujesz różnicy między 900 a 540g słabo świadczy o Twoich ostatecznych wynikach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 myślisz, że zrobisz na mnie wrażenie takimi filmami może na kolegach z fb w ostrowie robią, ale mieszkając w beskidach połowa górali to ędurowcy i dhlowcy Nie , wcale nie próbuję zrobić na ciebie wrażenia tymi filmikami , mają one aspekt informacyjny . to również osy uphillowe i to, że Ty jeżdżąc ęduro nie czujesz różnicy między 900 a 540g słabo świadczy o Twoich ostatecznych wynikach Różnicy nie czuję aczkolwiek na podjazdach idzie mi całkiem nieźle i nie mam problemu z trzymaniem tempa. Autor pytał o uniwersalne opony z dużym komfortem jazdy więc poleciłem Geax Saguaro 2.2 - w miarę szybkie na asfalcie a w terenie też dają radę , fajny balon zapewnia dość duży komfort . W dodatku sezon można na nich przelatać ( 9000km ) i mają jeszcze połowę bieżnika . Nawet kiedy miałem jeszcze sztywniaka do xc to szybko zmieniłem Racing Ralphy na Saguaro ze względu na ścianki boczne a rower ani razu w górach nie był , przeciąłem na krawężniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Wcinając się w tą przykrą i zbędną wymianę zdań - na Mazowsze nie potrzebujesz nic więcej ponad coś pokroju RaRa/RK/Renegade/Ikon. Bardziej od właściwości terenowych patrzyłbym na opory toczenia i odporność na ścieranie, bo nie ma tu terenu który wymagałby od opon czegoś więcej. I tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Dokładnie. Ikon, Racing Ralph i nic więcej nie trzeba. Zresztą te Bontragery które są to też zupełnie wystarczający bieżnik i nie ma co zmieniać, co najwyżej może zastąpić tą 2.0 szerszą o podobnym bieżniku. Nobby Nic do 29era, mój błeże . Chyba na zjazd z Rysów . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baltazaros Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 to jeszcze sobie pozostaw seryjne koła w rowerze, bo po co urywać te 500-600g rotacyjnej... możesz mieć 15kg rower ale jak będzie mieć lekkie koła (całe - z oponami) to rower do góry sam ciągnie, ale jak byś miał 11kg rower z 6kg kołami to choćbyś nazywał się Schurter - nie pojedziesz I tuta cie zaskocze akurat koła mam zmienione, a Ty widze masz manie lekkości i sorry ale tak jak jasinski napisał błota to Ty chyba nie widziałeś, na fast trackach na błodzie pod góre bez uślizgów hmm zdradź mi jakiego kleju używasz... Tak jak już wcześniej wspomniany Jasinski napisał nie każdy 29er musi być ścigancki, Wiadomo im lżejszy rower tym lepiej jedzie ale jest pewien moment gdzie trzeba sie zastanowić, waga czy wytrzymałość. Mój 29er waży 13.1kg. Może i ktoś uzna że to klocek ale wyścigowcem nie jestem a i w górach daje rade...Może od razu niech sobie kolega kupi jakieś opony do streeta też przecież pod góre podjedzie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Nie, nie mam manii lekkości, ale manię praktyczności. W terenie w którym jeżdżę granicą przyzwoitości są opony które polecam, a jak bym miał pojechać na mazowię to bym założył maxxlite albo innego fourius freda - co zresztą zresztą zrobię jadąc na uphill, bo na 540 gramach opony do 29 się nie kończą... Nie, nie każda duża kicha musi być ścigancka, ale pytanie autora jest konkretne (nie dotyczy maszyn am i enduro oraz nie dotyczy ciężkiego terenu) i jak widać, nie jestem odosobniony w opinii, że np. Ikon jest jak najbardziej OK. Gdyby nie fakt, że mnie schwalbe znika z prędkością światła (po 700-800km nie mam napędówki) też bym polecił ro-ro czy ra-ra, a na ikonie mam tysiaka i zero zużycia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.