k1nd3rr Napisano 14 Kwietnia 2014 Napisano 14 Kwietnia 2014 Witam nie znam się za bardzo bo dopiero zaczynam swoją przygodę rowerową. Chciałbym wymienić u siebie w rowerze oponę na węższa by się lepiej jeździło obecnie mam oponę o rozmiarze 26x1.95 firmy "Schwalbe City Jet" praktycznie stale jazda po asfalcie w mieście bo jeźdzę rowerem do pracy w jedną stronę 12 km czasem jakaś mała wycieczka rowerowa. I moje pytanie brzmi jaki inny rozmiar mógłbym założyć chodzi mi o szerokość opony bo myślę ze te 1.95 na miasto i stale asfalt to troche za szeroka. Bardzo bym był wdzięczny o porady
seraph Napisano 14 Kwietnia 2014 Napisano 14 Kwietnia 2014 Detonatory to jak na miasto dość ekstremalna propozycja - na tym to się na szosie trenuje jak się ma 1 rower na małym kole. http://www.forumrowerowe.org/topic/66200-opony-kompatybilnosc-opon-z-obreczami/ Tutaj masz tabelkę jakie opony możesz wkładać wg. szerokości wewnętrznej obręczy. Pomijając ją możesz w ciemno wymienić opony na 26x1,75. I to właśnie taką szerokość najczęściej stosuję się na miasto. Im szersza opona tym mniejsze ciśnienie można stosować, więc nie trzęsie tak na chodnikach i innych nierównościach w mieście. Trzeba pójść na kompromis między szybkością, a komfortem, bo mógłbyś założyć oponę 26x1', ale to się pompuje do 5 barów i jeździ się jak na kamieniu.
Rejver Napisano 14 Kwietnia 2014 Napisano 14 Kwietnia 2014 W tym temacie masz dużo napisane na temat takich opon: http://www.forumrowerowe.org/topic/44063-opony-slicki-dla-mtb/ Ja ci mogę polecić opony Kenda kwest bo akurat kiedyś ich używałem, jest to niższa półka cenowa ale moim zdaniem bardzo dobrze się sprawują.