Skocz do zawartości

[pełny przegląd] Oszustwo ?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

W sprawach serwisowych rowerów jestem zielony.

Ponadto zależało mi na czasie aby doprowadzić do ładu rower, który dostałem.

Nie było w nim siodełka i sztycy podsiodełkowej.

Na karcie od serwisu dostałem info co jest do zrobienia:

siodełko 25 zł

sztyca nowa ?     ( ostatecznie zamontowano używaną)

przegląd pełny 140 zł

wymiana linek przerzutek 5x2 10zł

pancerze linek przerzutek 10 zł

Ostatecznie zapłaciłem 195 zł

Problem w tym, że w momencie odbioru roweru padało i przywiozłem go do domu samochodem.

Wczoraj przejechałem się 9 km i stwierdzam, ze jest masakra.

Wszystko trzeszczy przy pedałowaniu, przednie koło lekko scentrowane, brak zatyczek wentylków, linki też na nowe nie wyglądają, nie widzę smaru na łańcuchi i zebatkach (chyba,że nie ma go tam być)

I mam tu pytanie co zawiera pełny przegląd, bo wzieli odemnie kupę kasy ( bo rower wart może ze 200 zł- górski) a efektów nie widzę poza dodaniem sztycy i sidełka.

Napisano

Bym bardziej nie opłaca sie korzystać z serwisu gdy usługa równa się wartości roweru.

W internecie jest masa łopatologicznych poradników, które nauczą Cie jak serwisować rower, bo przecież nie jest to prom kosmiczny. Na łańcuch i zębatkach nie ma prawa być żadnego smaru (w domyśle stałego). Smarujemy tylko łańcuch, tj. sworznie i to najlepiej olejem dedykowanym do łańcuchów rowerowych. Wg. mnie przepłaciłeś.

Napisano

Pełny przegląd zawiera to na co się umówisz z serwisem. U mnie obejmował np. wymianę łańcucha, klocków hamulcowych i smarowanie piast. Nie ma zasady. Przy okazji, mi wsadzili odwrotnie klocek hamulcowy :)

Smaru ma nie być na zębatkach, ani na łańcuchu, ma być w środku. Scentrowane koło powinieneś reklamować. 

Napisano

Po prostu Cię naciągnęli. Smaru ma nie być na łańcuchu bo by się brud i piach przyczepiał.