toropl Napisano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2014 Witam, szukam amortyzatora przedniego do xc. Wcześniej jeździłem na Manitou R7 (nie mrd) rocznik bodajże 2010 lub 2009 oraz później na Foxie 32 fit 2011. Sporo jeżdżę po drogach asfaltowych i utwardzonych, mniej w ciężkim terenie. Zależy mi na możliwie sztywnym amortyzatorze (w sensie jak najmniejszym bujaniu podczas pedałowania). Z moich odczuć wynika, że po zablokowaniu R7ki była ona całkowicie sztywna i bujanie nie występowało nawet przy mocnym pedałowaniu, z kolei fox jednak troszkę się uginał. Nie przeszkadzało to bardzo, ale po wymianie ramy jako, że sterówka w foxie jest za krótka muszę zmienić amor. Jednak znalezienie czegoś sensownego z prostą rurą sterową graniczy z cudem. Przeszukałem setki stron, równiez zagranicznych i oto co wstępnie wybrałem: 1. Manitou R7 MRD (bez MILO) http://www.formicki-bike.pl/produkt.php?kod=589&&id_pod_kat=32&&id_kat=3&&id_pp=134 2. Magura Durin X http://www.bikecenter.pl/p6677,magura-durin-x-100-dlo2-czarny-2012.html 3. Magura Durin Race 2012 1499zł http://www.bikecenter.pl/p6676,magura-durin-race-100-dlo2-bialy-2012.html 4. RS Sid Race oem http://twomark.pl/amortyzator-rock-shox-sid-race-oem,p,26629 5. Manitou R7 MRD MILO 2012 - z taiwanu za ok 1300zł Waga amortyzatora nie jest dla mnie priorytetem. Ważę 80-82kg. Oto moje dylematy. 1) Wolałbym raczej amor z manetką. Jednak czytając forum, wychodzi na to, że w R7 z Milo blokaza działa zero jedynkowo. Czyli jak zablokuję i wpadnę w dziurę to amor się samoczynnie nie odblokuje? Jest spora grupa zwolenników wersji bez milo, rozumiem że wtedy mam możliwośc bodajże sześciostopniowej regulacji - od b. miękkiego do całkowicie zablokowanego? Jak to sprawdza się w praktyce? Czy w moim wypadku gdy jeżdżę po łatwym terenie ta opcja nie będzie wygodniejsza? 2) O Magurach ogólnie piszą dobrze, jednak zastanawia mnie fakt, że podobno puszczają olej i trzeba często go dolewać? Jeśli magura to czy jest sens dopłacać do wersji Race? 3) Sida podobno ciężko ustawić - nie znam się za bardzo na tym i szczerze mówiąć nie mam czasu za bardzi na grzebanie i ustawianie, także wolałbym coś bez większych komplikacji. 4) Z Taiwanu wolalbym nie brać amora ale jeśli będzie warto to czemu nie. Proszę koledzy o porady, dzięki ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 Czyli jak zablokuję i wpadnę w dziurę to amor się samoczynnie nie odblokuje? ABS+ to bardzo fajny tłumik, na pewno sie otworzy jak na blokadzie w coś uderzysz Z tego co piszesz, R7 będzie dla ciebie nadal najlepsza opcją, choć nie wiem jak sie magury zachowują. Jeździsz głownie po asfaltach i lekkim terenie wiec manetka jest dobrym wyjściem, nie o sama wygodę chodzi ale nie korzystałbyś po prostu z poziomów kompresji raczej, choć to kwestia otwarta. Bo jak pewnie wiesz można widelec ustawić tak by sie nie bujał a jednak pracował przy nierównej nawierzchni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 Piszesz że jeździsz po utwardzonym i pokazujesz tutaj amortyzatory z serii RACE? Nie rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klon Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 @@toropl, zastanów się jeszcze nad X-fusion Velvet, blokuje się na sztywno, ma bardzo dobre opinie w necie(mogę je potwierdzić - sam kupiłem velveta) http://lato.bikershop.pl/produkt/20557/widelec_x-fusion_velvet_rl_remote_1-1_8_czarny.aspx Polecam zapytać się o rabat, ja utargowałem sporo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 Waga =/> 80 kg w połączeniu z amorem R7 to nie całkiem dobry pomysł. choć w zasadzie po drogach utwardzonych powinien spokojnie dawać radę, bardzo wdzięczny amortyzator, łatwy w obsłudze, tani w eksploatacji jeśli sztywność ci odpowiada, to był by najlepszy wybór. Velvety chyba nie mają regulacji tłumienia kompresji, osobiście wolał bym mieć wpływ na pracę widelca ... Piszesz że jeździsz po utwardzonym i pokazujesz tutaj amortyzatory z serii RACE? Nie rozumiem Jak najbardziej po utwardzonym wystarczą amory serii race, gorzej by było w terenie gdzie są mniej komfortowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toropl Napisano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 Jak najbardziej po utwardzonym wystarczą amory serii race, gorzej by było w terenie gdzie są mniej komfortowe. Znaczy Race jest gorszy od X-a? Na pewno jest droższy stąd zapytałem czy warto do niego dopłacać. Najbardziej się skłaniam ku R7. Jeśli bym kupił bez Milo czy da się zamontować blokadę w późniejszym czasie? (pewnie bez wymiany bebechów ni chu chu?) Kusi MRD z Milo z Tajwanu w takim razie, którego koszt by się zamknął w 1300zł pod warunkiem, że mi cła i vatu nie przywalą celusie :] Jednak słyszałem, że jak amor źle jest zapakowany to podczas lotu dostaje po dupie. Nie wiem ile w tym prawdy, choć z drugiej strony jeden użytkownik na forum ma r7 z taiwanu i sobie chwali (oprócz goleni, które rocznikowo podobno ze starszego modelu) zastanów się jeszcze nad X-fusion Velvet, blokuje się na sztywno, ma bardzo dobre opinie w necie(mogę je potwierdzić - sam kupiłem velveta) http://lato.bikersho...1_8_czarny.aspx Polecam zapytać się o rabat, ja utargowałem sporo Kurka szczerze mówiąc pierwsze słyszę o tych amortyzatorach i nie do końca jestem przekonany, czy jest sens w nie wchodzić - chyba wolałbym sprawdzoną konstrukcję, choć faktycznie opinie ma dobre - głównie na zagranicznych forach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 Race są bardziej twarde, to seria dla zawodników a nie amatorów, "normalny" biker raczej nie będzie zadowolony z charakterystyki pracy tych amortyzatorów . Co do zapakowania, jedyne co mogło by zaszkodzić takiemu amorowi to uderzenie tak mocne, że uszkodziło by pudełko, a to raczej mało prawdopodobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 14 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 Jeśli bym kupił bez Milo czy da się zamontować blokadę w późniejszym czasie? (pewnie bez wymiany bebechów ni chu chu?) Da się- wymieniasz jedynie pokrętło, tłumik zostaje. Jeśli jeździsz w łatwym terenie to manetka jest ,wg mnie, zbędna. http://roweryokey.pl/manetka-milo-kompletna.html Czyli jak zablokuję i wpadnę w dziurę to amor się samoczynnie nie odblokuje? Tłumiki ABS+ mają wbudowany zawór blow off, który "puszcza" blokadę w momencie przyłożenia pewnej siły - w standardowym ustawieniu tłumika dla R7 to jest chyba ok. 500 N. O Magurach ogólnie piszą dobrze, jednak zastanawia mnie fakt, że podobno puszczają olej i trzeba często go dolewać? Jako użytkownik Magury ( Menja) nie miałem takiego problemu. Durin Race ma wybitnie wyścigową charakterystykę- jeśli szukasz komfortu ,to zły adres. Magury nie blokują się na sztywno, pracują w zakresie SAGu ( podobnie do Foxa). Race nie ma możliwości zmiany skoku ( jak wersja X) i jest lżejszy. Prywatnie kupiłbym wersję X. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toropl Napisano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 Panowie a opłaca się dopłacać z R7 Pro do MRD? Czy faktycznie jest duża różnica w pracy amora na co by wskazywała cena? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 W MRD właściwie chodzi tylko o mase.(<1400g) Niektórzy mówią że chodzą lepiej od PRO, ale to tylko subiektywne opinie. Jeśli taki wybierzesz to koniecznie szukaj od 2011r. Wtedy poprawiono golenie dolne i są troche sztywniejsze. http://www.bikerumor.com/2010/08/13/snake-peek-2011-manitou-r7-and-all-new-marvel-xc-suspension-forks/ Poza tym w ABS+ możesz samemu ustawić moment otwarcia blokady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toropl Napisano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 Ok Panowie, a jak ma się Reba w stosunku do R7 (MRD i PRO)? Chodzi o wersje z pushlock - blokuje ona skok całkowicie tak jak R7 czy podobnie jak Fox ma lekki skok? Reba jest trochę tańsza od R7 MRD więc może to w nią zainwestować kaskę? Szczerze mówiąc praktycznie jestem zdecydowany na R7mrd, ze względu na kompletny brak bujania po zablokowaniu. Mam wątpliwości jeszcze, które budzi we mnie wypowiedz Obesa odnośnie wagi. Czy jak wybiorę sie w góry i będę chciał poszaleć trochę w ciężkim terenie to mam się obawiać o swoje życie ze względu na zbyt dużą wagę? Obecnie ważę dokładnie 82 ale to raczej max i będzie tendencja lekko w dół do 80kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 Jeśli Twój fox pracował przy włączonej blokadzie to był niesprawny, miałem ich kilka i blokada zawsze była sztywna. Widelce RS w pozycji zablokowanej tak czy inaczej pracują trochę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toropl Napisano 18 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 @tobo Hmm ciekawe jest to co piszesz, wcześniej durnykot napisał, że Foxy nie blokują się całkowicie - to jak w końcu z tymi foxami jest? Chwilowo śmigam na jakims starszym foxie f32 myślę, że koło 2010r bez manetki i również on nie blokuje się całkowicie - czy trafiłem na dwa uszkodzone foxy czy rzeczywiście one tak mają? Dla mnie to bardzo ważne, bo jednak się waham pomiędzy r7 mrd i foxem, jeśli fox by się blokował całkowicie jak r7 to bym wziął foxa. Opyla się dokładać do kashimy czy to chłyt marketingowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 19 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Mój Fox ( F100 RL O/B) się nie blokował w 100% ,a sprawny był. Być może zależy to od tłumika i jego nastawów,jak to ma miejsce w obecnych CTD, gdzie te same amorki mogą być inaczej ustawione. IMO całkowita blokada to jednak średni pomysł. Kaszima występuje chyba tylko w amorkach klasy Factory,które są lepiej wykonane niż wersje niższe ( Evolution i Performance). Tak więc nie dopłacasz do powłoki,ale do lepiej wykonanego amorka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Ostatni raz jeździłem na blokowanym lisie w 2011 roku, Był to rlc do 29era i blokował się całkowicie. Podobnie było ze starszym floatem rl. Pytanie też co znaczy "całkowita blokada" - moje uginały się może 2-3 mm ale na pewno nie było tak jak w zablokowanych rs'ach. Miałem jednego mańka z tłumikiem absolute w wersji normalnej i dwa mrd. Kultura pracy tych drugich była lepsza niż tego pierwszego, mimo że jeden mrd miał sprężynę powietrzną taką jak "zwykły" maniek a drugi miał system podobny do dual air rs. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 19 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Całkowita blokada to taka ,jak ma DT. Mańki w fabrycznych ustawieniach tłumika też nie drgną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Tez nie wiem co to znaczy blokada calkowita jak w RSach..., niespotkalem takiego, chociaz wersji z blokada hydrauliczna nie mialem. Kazdy inny pracuje te 1.5-2 cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.