Skocz do zawartości

[amortyzator przód] Prośba o rozwianie dylematu


toropl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

szukam amortyzatora przedniego do xc. Wcześniej jeździłem na Manitou R7 (nie mrd) rocznik bodajże 2010 lub 2009 oraz później na Foxie 32 fit 2011. Sporo jeżdżę po drogach asfaltowych i utwardzonych, mniej w ciężkim terenie. Zależy mi na możliwie sztywnym amortyzatorze (w sensie jak najmniejszym bujaniu podczas pedałowania). Z moich odczuć wynika, że po zablokowaniu R7ki była ona całkowicie sztywna i bujanie nie występowało nawet przy mocnym pedałowaniu, z kolei fox jednak troszkę się uginał. Nie przeszkadzało to bardzo, ale po wymianie ramy jako, że sterówka w foxie jest za krótka muszę zmienić amor. Jednak znalezienie czegoś sensownego z prostą rurą sterową graniczy z cudem. Przeszukałem setki stron, równiez zagranicznych i oto co wstępnie wybrałem:

 

1. Manitou R7 MRD (bez MILO)

http://www.formicki-bike.pl/produkt.php?kod=589&&id_pod_kat=32&&id_kat=3&&id_pp=134

2. Magura Durin X 

http://www.bikecenter.pl/p6677,magura-durin-x-100-dlo2-czarny-2012.html

3. Magura Durin Race 2012 1499zł

http://www.bikecenter.pl/p6676,magura-durin-race-100-dlo2-bialy-2012.html

4. RS Sid Race oem

http://twomark.pl/amortyzator-rock-shox-sid-race-oem,p,26629

5. Manitou R7 MRD MILO 2012 - z taiwanu za ok 1300zł

Waga amortyzatora nie jest dla mnie priorytetem. Ważę 80-82kg. Oto moje dylematy. 

 

1) Wolałbym raczej amor z manetką. Jednak czytając forum, wychodzi na to, że w R7 z Milo blokaza działa zero jedynkowo. Czyli jak zablokuję i wpadnę w dziurę to amor się samoczynnie nie odblokuje? Jest spora grupa zwolenników wersji bez milo, rozumiem że wtedy mam możliwośc bodajże sześciostopniowej regulacji - od b. miękkiego do całkowicie zablokowanego? Jak to sprawdza się w praktyce? Czy w moim wypadku gdy jeżdżę po łatwym terenie ta opcja nie będzie wygodniejsza?

2) O Magurach ogólnie piszą dobrze, jednak zastanawia mnie fakt, że podobno puszczają olej i trzeba często go dolewać? Jeśli magura to czy jest sens dopłacać do wersji Race?

3) Sida podobno ciężko ustawić - nie znam się za bardzo na tym i szczerze mówiąć nie mam czasu za bardzi na grzebanie i ustawianie, także wolałbym coś bez większych komplikacji.

4) Z Taiwanu wolalbym nie brać amora ale jeśli będzie warto to czemu nie.

 

Proszę koledzy o porady, dzięki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Czyli jak zablokuję i wpadnę w dziurę to amor się samoczynnie nie odblokuje?

ABS+ to bardzo fajny tłumik, na pewno sie otworzy jak na blokadzie w coś uderzysz ;) Z tego co piszesz, R7 będzie dla ciebie nadal najlepsza opcją, choć nie wiem jak sie magury zachowują. Jeździsz głownie po asfaltach i lekkim terenie wiec manetka jest dobrym wyjściem, nie o sama wygodę chodzi ale nie korzystałbyś po prostu z poziomów kompresji raczej, choć to kwestia otwarta. Bo jak pewnie wiesz można widelec ustawić tak by sie nie bujał a jednak pracował przy nierównej nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga =/> 80 kg  w połączeniu z amorem R7 to nie całkiem dobry pomysł. :whistling: choć w zasadzie po drogach utwardzonych powinien spokojnie dawać radę, bardzo wdzięczny amortyzator, łatwy w obsłudze, tani w eksploatacji jeśli sztywność ci odpowiada, to był by najlepszy wybór.

Velvety chyba nie mają regulacji tłumienia kompresji, osobiście wolał bym mieć wpływ na pracę widelca ...


Piszesz że jeździsz po utwardzonym i pokazujesz tutaj amortyzatory z serii RACE? Nie rozumiem ;)

 

Jak najbardziej po utwardzonym wystarczą amory serii race, gorzej by było w terenie gdzie są mniej komfortowe.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak najbardziej po utwardzonym wystarczą amory serii race, gorzej by było w terenie gdzie są mniej komfortowe.
 

 

Znaczy Race jest gorszy od X-a? Na pewno jest droższy stąd zapytałem czy warto do niego dopłacać. Najbardziej się skłaniam ku R7. Jeśli bym kupił bez Milo czy da się zamontować blokadę w późniejszym czasie? (pewnie bez wymiany bebechów ni chu chu?) Kusi MRD z Milo z Tajwanu w takim razie, którego koszt by się zamknął w 1300zł pod warunkiem, że mi cła i vatu nie przywalą celusie :] Jednak słyszałem, że jak amor źle jest zapakowany to podczas lotu dostaje po dupie. Nie wiem ile w tym prawdy, choć z drugiej strony jeden użytkownik na forum ma r7 z taiwanu i sobie chwali (oprócz goleni, które rocznikowo podobno ze starszego modelu):)

 

 

zastanów się jeszcze nad X-fusion Velvet, blokuje się na sztywno, ma bardzo dobre opinie w necie(mogę je potwierdzić - sam kupiłem velveta) http://lato.bikersho...1_8_czarny.aspx Polecam zapytać się o rabat, ja utargowałem sporo
 

Kurka szczerze mówiąc pierwsze słyszę o tych amortyzatorach i nie do końca jestem przekonany, czy jest sens w nie wchodzić - chyba wolałbym sprawdzoną konstrukcję, choć faktycznie opinie ma dobre - głównie na zagranicznych forach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Race są bardziej twarde, to seria dla zawodników a nie amatorów, "normalny" biker raczej nie będzie zadowolony z charakterystyki pracy tych amortyzatorów .

Co do zapakowania, jedyne co mogło by zaszkodzić takiemu amorowi to uderzenie tak mocne, że uszkodziło by pudełko, a to raczej mało prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Jeśli bym kupił bez Milo czy da się zamontować blokadę w późniejszym czasie? (pewnie bez wymiany bebechów ni chu chu?)

Da się- wymieniasz jedynie pokrętło, tłumik zostaje. Jeśli jeździsz w łatwym terenie to manetka jest ,wg mnie, zbędna.

http://roweryokey.pl/manetka-milo-kompletna.html

 

 

Czyli jak zablokuję i wpadnę w dziurę to amor się samoczynnie nie odblokuje?

Tłumiki ABS+ mają wbudowany zawór blow off, który "puszcza" blokadę w momencie przyłożenia pewnej siły - w standardowym ustawieniu tłumika dla R7 to jest chyba ok. 500 N.

 

 

O Magurach ogólnie piszą dobrze, jednak zastanawia mnie fakt, że podobno puszczają olej i trzeba często go dolewać?

Jako użytkownik Magury ( Menja) nie miałem takiego problemu. Durin Race ma wybitnie wyścigową charakterystykę- jeśli szukasz komfortu ,to zły adres. Magury nie blokują się na sztywno, pracują w zakresie SAGu ( podobnie do Foxa). Race nie ma możliwości zmiany skoku ( jak wersja X) i jest lżejszy. Prywatnie kupiłbym wersję X.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MRD właściwie chodzi tylko o mase.(<1400g)

Niektórzy mówią że chodzą lepiej od PRO, ale to tylko subiektywne opinie.

Jeśli taki wybierzesz to koniecznie szukaj od 2011r.

Wtedy poprawiono golenie dolne i są troche sztywniejsze.

http://www.bikerumor.com/2010/08/13/snake-peek-2011-manitou-r7-and-all-new-marvel-xc-suspension-forks/

Poza tym w ABS+ możesz samemu ustawić moment otwarcia blokady.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Panowie, a jak ma się Reba w stosunku do R7 (MRD i PRO)? Chodzi o wersje z pushlock - blokuje ona skok całkowicie tak jak R7 czy podobnie jak Fox ma lekki skok? Reba jest trochę tańsza od R7 MRD więc może to w nią zainwestować kaskę? Szczerze mówiąc praktycznie jestem zdecydowany na R7mrd, ze względu na kompletny brak bujania po zablokowaniu. 

 

Mam wątpliwości jeszcze, które budzi we mnie wypowiedz Obesa odnośnie wagi. Czy jak wybiorę sie w góry i będę chciał poszaleć trochę w ciężkim terenie to mam się obawiać o swoje życie ze względu na zbyt dużą wagę?  :teehee: Obecnie ważę dokładnie 82 ale to raczej max i będzie tendencja lekko w dół do 80kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tobo Hmm ciekawe jest to co piszesz, wcześniej durnykot napisał, że Foxy nie blokują się całkowicie - to jak w końcu z tymi foxami jest? Chwilowo śmigam na jakims starszym foxie f32 myślę, że koło 2010r bez manetki i również on nie blokuje się całkowicie - czy trafiłem na dwa uszkodzone foxy czy rzeczywiście one tak mają? Dla mnie to bardzo ważne, bo jednak się waham pomiędzy r7 mrd i foxem, jeśli fox by się blokował całkowicie jak r7 to bym wziął foxa. Opyla się dokładać do kashimy czy to chłyt marketingowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mój Fox ( F100 RL O/B) się nie blokował w 100% ,a sprawny był. Być może zależy to od tłumika i jego nastawów,jak to ma miejsce w obecnych CTD, gdzie te same amorki mogą być inaczej ustawione.

IMO całkowita blokada to jednak średni pomysł.

Kaszima występuje chyba tylko w amorkach klasy Factory,które są lepiej wykonane niż wersje niższe ( Evolution i Performance). Tak więc nie dopłacasz do powłoki,ale do lepiej wykonanego amorka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni raz jeździłem na blokowanym lisie w 2011 roku, Był to rlc do 29era i blokował się całkowicie. Podobnie było ze starszym floatem rl. 

Pytanie też co znaczy "całkowita blokada" - moje uginały się może 2-3 mm ale na pewno nie było tak jak w zablokowanych rs'ach.

 

Miałem jednego mańka z tłumikiem absolute w wersji normalnej i dwa mrd. Kultura pracy tych drugich była lepsza niż tego pierwszego, mimo że jeden mrd miał sprężynę powietrzną taką jak "zwykły" maniek a drugi miał system podobny do dual air rs. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...