Skocz do zawartości

[Kaseta HG- 41] Kaseta po 2000km - warto zakładać nowy łańcuch?

Hobson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po tym, jak uświadomiono mi, że mój rower musi mnie bardzo nienawidzić, postanowiłem zadbać o niego trochę lepiej - a przede wszystkim nauczyć sie czegoś na temat dbania o napęd i jego podstawowej regulacji. Uważam, że bardzo na to zasłuzył, bo na mojej pierwszej imprezie rowerowej sprawił się doskonale, mimo, że żaden z niego 'rasowiec', i może jeszcze jakąś z nim odwiedzę :) Jeśli chodzi o mechanikę rowerową to jestem zupełnie zielony, więc proszę o wyrozumiałość w stosunku do moich, być może banalnych, pytań :)

Mój rower to Maestro Kands, kupiony 10 miesięcy temu, z przebiegiem 2100km. Kaseta to Shimano HG-41, a montowany przez producenta łańcuch został od razu po zakupie wymieniony na HG-50 i przejechał 2000km. Przy ostatnim serwisie łańcuch został określony przez serwisanta jako 'lekko rozciagnięty, ale jeszcze sporo pojeździ'. Z napędem, poza okresową regulacją, nigdy nie miałem żadnego, najmniejszego nawet problemu. Chciałbym aby służył mi długo i dobrze, I teraz moje pytania:

1. Chciałbym kupić jeszcze jeden albo dwa łańcuchy, aby stosować je na zmianę - jakie powinienem kupić?
  2. Czy ten obecny łańcuch powinienem wywalić/zostawić na wypadek awarii, czy zostawic go w puli łańcuchów 'czekających na swoją kolej'?
  3. Czy dla kasety nie jest za późno na stosowanie tego typu zabiegów? Czy w ogóle warto, czy może w tym przedziale cenowym bardziej się po prostu opłaca zajeździc ją razem z łańcuchem?
  4. Jaką spinkę najlepiej by było dla mnie kupić, żeby było mi go łatwiej czyścić co te ileśset (ile?) kilometrów?

Pewno wielu istotnych informacji nie podałem (chociażby stan zużycia kasety), bo po prostu się na tym nie znam :)

Dzięki za pomoc i pozdrawiam,

Maciek