Danielk Napisano 13 Kwietnia 2014 Napisano 13 Kwietnia 2014 Witam i pozdrawiam wszystkich, to mój pierwszy post. Czy full ma sens dla jazdy amatorskiej? Teren, po którym się poruszam nie jest wymagający. Czy odczuję znaczną poprawę komfortu jazdy? Czy kupienie full'a kierując się tylko wygodą jazdy ma sens? Myślę nad 29erem z zawieszeniem o nie wielkim skoku. Proszę o opinie posiadaczy takich rowerów.
tobo Napisano 13 Kwietnia 2014 Napisano 13 Kwietnia 2014 Oczywiście że ma sens. Miałem ramę stalową, mam sztywne karbony, szosową z "amortyzacją", używam różnych wielkości kół, szerokości opon itd.... I mam/miałem też wiele fulli o różnym skoku, przeznaczeniu i komforcie. Są tacy co Ci napiszą że stal to cud i że wystarczy. Że karbon to tłumi a duże koło to leci przez dziury tak że można zupełnie zapomnieć o jakiejkolwiek amortyzacji Na każdym z moich rowerów trzepie jeśli wjedziesz na coś większego niż żwir. Piszę z własnego doświadczenia, z perspektywy używania i posiadania kilkunastu rowerów. Obecnie jeżdżę szosówką, wcześniej też wróciłem na sztywne rowery. Każdy patent stosowany zamiennie za amortyzację jest jedynie namiastką jej działania. Sensownym rozwiązaniem będzie amortyzowany rower z małym skokiem i z efektywnym systemem kontroli pracy zawieszenia.
Didi Napisano 13 Kwietnia 2014 Napisano 13 Kwietnia 2014 Ma sens. Sam tak zrobiłem, ale mam 26. Ostatnio w fulu robiłem damper i z konieczności musiałem jechać w teren na HT które używam na szosie. Początkowo z przyzwyczajenia dość szybka jazda bez podnoszenia tyłka bez wybierania gdzie jadę, i rower od razu wybił mi z głowy taką jazdę. Po powrocie lekko czułem nadgarstki i pobolewały plecy, na szosie jest ok. Koniecznie musi być 29? Są droższe, nie wystarczy 26? Mój full to klasyczny 4 zawias skok przód 120mm, tył 110mm.
Danielk Napisano 14 Kwietnia 2014 Autor Napisano 14 Kwietnia 2014 Koniecznie 29, aktualnie mam 29 ht, myślę że same duże koła dają większy komfort, jednak często bolą mnie plecy i szukam dodatkowego komfortu na nierównościach. Swoją drogą ciekawe czemu nie produkuje się crossów/trekingów z amortyzowanym tyłem, pewnie chodzi tylko o koszty. PS. Mając na uwadzę komfort jako priorytet, wybrać ramę większą czy mniekszą? (M lub L - obie są dla mnie "dobre")
PeGie Napisano 14 Kwietnia 2014 Napisano 14 Kwietnia 2014 niestety nikt nie posiada czarodziejskiej kuli i nie wie ile masz wzrostu ani jaki rower chcesz kupić Sam ból pleców może być właśnie spowodowany złym doborem pozycji na rowerze.
Danielk Napisano 14 Kwietnia 2014 Autor Napisano 14 Kwietnia 2014 Nie szukam pomocy w doborze rozmiaru ramy, łapię sie na dwa rozmiary, mam 180cm wzrostu. Chodzi mi raczej o potwierdzenie opinii z tego artykułu - http://www.team29er.pl/artykuy/51-artykuy/1147-29er-idealny-od-a-do-z-rama , w którym poleca się jednak wiekszą ramę, dla kogoś kogo nie interesuje zwrotność. W samochodach zwieksza się rozstaw kół aby poprawić komfort, może podobnie jest z rowerem
PeGie Napisano 14 Kwietnia 2014 Napisano 14 Kwietnia 2014 Ale że łapiesz sie na papierze na oba rozmiary czy już sie przejechałeś na obu rozmiarach? Bo nadal jak dla mnie to wróżenie z fusów... Wysłane przez Tapatalk
dasaj Napisano 14 Kwietnia 2014 Napisano 14 Kwietnia 2014 Swoją drogą ciekawe czemu nie produkuje się crossów/trekingów z amortyzowanym tyłem, pewnie chodzi tylko o koszty. Nie, raczej chodzi o to, że cross/trekking z założenia nie wjeżdza w wymagajacy teren i wystarczy amortyzowana sztyca. Bo sztyca daje tylko komfort, a full daje przede wszystkim trakcję (koło jest jak najdłużej na ziemi, a nie w powietrzu), komfort to skutek uboczny. I zdarzają się takie perwersje jak full trekking, np. Tout Terrain Panamericana.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.