Kaczorak Napisano 10 Lipca 2014 Napisano 10 Lipca 2014 Sprawdzę po pracy. Ale jak będzie 80mm a nie 100mm to może to być podstawą do reklamacji?? W końcu dostałem nie to za co zapłaciłem. Cytuj
remlik Napisano 10 Lipca 2014 Napisano 10 Lipca 2014 (edytowane) Jeśli na rachunku masz 100mm to oczywiście, jak najbardziej - niezgodność towaru z umową Edytowane 10 Lipca 2014 przez remlik Cytuj
pioters Napisano 10 Lipca 2014 Napisano 10 Lipca 2014 Sprawdzę po pracy. Ale jak będzie 80mm a nie 100mm to może to być podstawą do reklamacji?? W końcu dostałem nie to za co zapłaciłem. Zerknij jeszcze na lewą goleń (obudowę) od środka (od strony koła). U mnie np. jest podłużna naklejka "travel 100mm" czy jakoś tak Cytuj
Poleczek Napisano 10 Lipca 2014 Napisano 10 Lipca 2014 Właśnie tak jest, lagi wystają ok 15-18mm więcej niż wskazywałby na to skok. W wersji 32 i 29 da się zmieniać skok 80-100 (i chyba 120 w wersji 32 zależnie od wersji).W wersji 30 AIR i AIR RL trzeba uciąć elastomer po negatywnej stronie tłoka, żeby dodać skoku, niczym to w sumie nie grozi. ale nie można przeginać oczywiście. Jak masz gwarę i serio płaciłeś za 100 a masz 80 to ja bym zwrócił jako niezgodny z umową i żadnych przepychanek. Cytuj
Kaczorak Napisano 11 Lipca 2014 Napisano 11 Lipca 2014 Ok. Sprawdzone Jest naklejka 100mm travel a lagi wystają 120mm czyli jest ok. Ale pozostaje pytanie dlaczego nie schodzi niżej i pozostawia mi tak mało realnego skoku? Może go otworzyć i powymieniać smary i oleje? Szczerze to mam pewne obawy co do rozkręcania amortyzatora będącego na gwarancji tym bardziej że nigdy żadnego nie rozkręcałem. Cytuj
remlik Napisano 11 Lipca 2014 Napisano 11 Lipca 2014 (edytowane) Jak to mało skoku ? Skory golenie górne masz 120mm bez obciążenia, a zostają 10mm (bez powietrza), to i tak 110mm potencjalnego skok wychodzi. Edytowane 11 Lipca 2014 przez remlik Cytuj
Kaczorak Napisano 11 Lipca 2014 Napisano 11 Lipca 2014 Niby tak ale.... jak mam teraz na 70psi napompowany to mam 30mm sag czyli zostaje 90mm a do korony ma jakieś 40mm i nie zejdzie niżej czyli realny skok wychodzi 50mm czyli jednak trochę za mało jak na amor 100mm skoku Cytuj
remlik Napisano 11 Lipca 2014 Napisano 11 Lipca 2014 70psi przy jakiej wadze ? W każdym razie SAG-a nie "odejmujesz" od skoku, a te 40mm przy spuszczonym powietrzu ? raczej nie, z pewnością przy większym dobiciu golenie wejdą głębiej (o ile nie masz coś zwalone) Cytuj
Kaczorak Napisano 11 Lipca 2014 Napisano 11 Lipca 2014 Przy wadze 75kg. 40mm z powietrzem a bez nie wiem. Powinienem zmierzyć bez powietrza rozumie. I powinno być 10mm? Nie miałem wcześniej do czynienia z powietrznym amorem stąd moje pytania Kolega ma RS Reba i mu lagi schodzą tak nisko że mu zostaje 15mm do korony dlatego pytam bo może w RST jest inaczej ale tego nie wiem. Cytuj
Poleczek Napisano 11 Lipca 2014 Napisano 11 Lipca 2014 Niby tak ale.... jak mam teraz na 70psi napompowany to mam 30mm sag czyli zostaje 90mm a do korony ma jakieś 40mm i nie zejdzie niżej czyli realny skok wychodzi 50mm czyli jednak trochę za mało jak na amor 100mm skoku Ha ha ha... zabawne, jak zostaje 40mm tzn że wykorzystuje 80mm, i tyle masz skoku, skąd wziąłeś swoją logikę - nie wiem, ale jest bliska Kobiecej. W RST jest tak jak sam zauważyłeś, jak masz lagi wysunięte na 120 a amor ma 100 skoku to będą przy pełnym złożeniu wystawać ok 20mm. Logiczne nie? Nie panikuj tylko zacznij jezdzic Cytuj
Kaczorak Napisano 12 Lipca 2014 Napisano 12 Lipca 2014 120-30-40=50 czyli przy 100mm mam 50 realnego skoku. Chyba że nie potrafię liczyć. Cytuj
c1ach Napisano 12 Lipca 2014 Napisano 12 Lipca 2014 (edytowane) czyli zostaje 90mm a do korony ma jakieś 40mm i nie zejdzie niżej czyli realny skok wychodzi 50mm czyli jednak trochę za mało jak na amor 100mm skoku W górach byłeś ? Do Reby nie ma co porównywać, tymbardziej jeśli jest ona z systemem Dual Air, bo to inna bajka pod względem wykorzystania skoku. Proste amorki XC z małym skokiem są dość progresywne, taka charakterystyka/zastosowanie i już. Wcześniej użytkowałem swój amortyzator jako 100mm (nie First), a następnie do nowej ramy zmieniałem skok na 120 - czułem jakbym miał nowy sprzęt, a nie stary Po standardowej "setce" z segmentu średniego nie spodziewałbym się super pluszowej pracy całym skokiem. Edytowane 12 Lipca 2014 przez c1ach Cytuj
remlik Napisano 14 Lipca 2014 Napisano 14 Lipca 2014 A sprawdziłeś na spuszczonym powietrzu w końcu ? Jeśli bez powietrza zostaje 10-15 mm to tak ma być i nie kombinuj (najwyżej z ciśnieniem), a jeżeli jak pisałeś wcześniej 40mm (nie sądzę) , to amor do serwisu. Cytuj
c1ach Napisano 14 Lipca 2014 Napisano 14 Lipca 2014 (edytowane) W sumie też nie wiadomo jak sprawdzałeś. Aby "dobić" amora musisz trzymać cały czas spust wentyla i docisnąć golenie. W pozycji spoczynkowej nie spuścisz całego powietrza (ale może w tym amorze to działa, nie wiem ). Edytowane 14 Lipca 2014 przez c1ach Cytuj
Kaczorak Napisano 15 Lipca 2014 Napisano 15 Lipca 2014 Ok. Dzięki za rady panowie Trochę przeciorałem go w górach i mam takie wrażenia jakby "ożył" ten amorek. Nawet mi się udało go dobić że od korony zostało ~25mm więc jest lepiej. Może po prostu taki jest trochę przymulony, że taki już jego urok. Trochę się martwiłem bo to mój pierwszy "powietrzniak" i chciałem rozwiać moje wątpliwości. Wiem że Reba to z niego nie będzie ale zasada działania chyba podobna dlatego się zasugerowałem jej pracą i zacząłem porównywać stąd moje pytania. Jeszcze raz dzięki za zaangażowanie i za porady Cytuj
zgucior Napisano 20 Września 2014 Napisano 20 Września 2014 Mam takiego firsta z blokadą skoku Jeżdże z nim od 2 lat i na jego pracę nie mogę narzekać Jest to po porstu manitou bodajże r7.Problem mam tylko z manetką bo nie zawsze zblokuje amor do końca.No i po co jest to niebieskie pokrętełko na dole? Cytuj
Bolunio Napisano 22 Września 2014 Napisano 22 Września 2014 Dwa latka na widelcu i ciekawe do czego sluzy te niebieskie pokrętełko hmmm ... Pewnie du regulacji odbicia pobaw sie a jazda moze stanie sie przyjemniejsza Cytuj
pasikonik Napisano 28 Stycznia 2015 Napisano 28 Stycznia 2015 Cześć, mam dwa pytania: - A co jeśli usunąć tą tulejkę która zmniejsza objętość komory powietrznej ? Wywalić ją całkiem. Ktoś próbował ? Tam jest taki "stopień" na ścianie komory powietrznej, czy tłok będzie w to uderzał ? - Jeśli zaleję tego amora olejem do dolnych lag aby poprawić smarowanie to nie będzie ten olej wyciekał dołem ? Mam to rozkręcone i to połączenie górnych i dolnych lag nie budzi mojego zaufania w sensie szczelności. Trzeba to jakoś dodatkowo uszczelniać czy da radę ? Chcę wlać po 15 ml do każdej goleni oleju 15W. Cytuj
SpecTeam Napisano 30 Stycznia 2015 Napisano 30 Stycznia 2015 First jest leciwy polecam gorąco Aerial'a Air po1. Golenia anodowe 32 mm a nie 30mm co wpływa na wytrzymałość2. Kolor lag jakby złotawy i wykonane z wysokiej jakości magnessium 3. Cena jest mniejsza od Firsta a jakość lepsza polecam z czystym sumieniem jak masz jakieś pytania jeszcze to pytaj Panowie w RST Aerial Air 32mm to jak waże 85kg to ile muszę mieć psi żeby amork nie tracił skoku przy siedzeniu na rowerze ??? bo wydaje mi się ze traci z 1cm jak siadam Cytuj
Rulez Napisano 30 Stycznia 2015 Napisano 30 Stycznia 2015 (edytowane) Jak to nie tracił skoku, w każdym amortyzatorze ustawia się tzw. SAG - czyli wstępne ugięcie amortyzatora, jest ono różne w zależności od skoku i zastosowania amortyzatora, ale nie powinno być mniejsze niż 15% - czyli przy 100 mm skoku amortyzator powinien ugiąć się o 15 mm. Stawiam jednak na SAG 20 mm. ten powinien być optymalny. http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,prawidlowa-regulacja-amortyzacji-w-rowerze-sag Edytowane 30 Stycznia 2015 przez Rulez Cytuj
Mod Team michuuu Napisano 30 Stycznia 2015 Mod Team Napisano 30 Stycznia 2015 bo wydaje mi się ze traci z 1cm jak siadam Całkiem normalne, wręcz zalecane ok. 20% ugięcia wstępnego. Jak napompujesz tyle żeby się nie uginał to lepiej kup sztywny. Cytuj
Marcys998 Napisano 8 Marca 2015 Napisano 8 Marca 2015 pozwólcie że się podepnę, czy do firsta dla tarczy 180mm będę potrzebował adaptera pm/pm na 180, ktoś się orientuje? Cytuj
zgucior Napisano 18 Marca 2015 Napisano 18 Marca 2015 Dwa latka na widelcu i ciekawe do czego sluzy te niebieskie pokrętełko hmmm ... Pewnie du regulacji odbicia pobaw sie a jazda moze stanie sie przyjemniejsza Ironia Bolunio Ironia! Jazda jest zaiście przyjemna i bez bawienia się pokrętełkiem Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.