Skocz do zawartości

[Kupno] RST F1RST AIR RL


thebestmaty

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzę po pracy. Ale jak będzie 80mm a nie 100mm to może to być podstawą do reklamacji?? W końcu dostałem nie to za co zapłaciłem.

 

Zerknij jeszcze na lewą goleń (obudowę) od środka (od strony koła). U mnie np. jest podłużna naklejka "travel 100mm" czy jakoś tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak jest, lagi wystają ok 15-18mm więcej niż wskazywałby na to skok.

 

W wersji 32 i 29 da się zmieniać skok 80-100 (i chyba 120 w wersji 32 zależnie od wersji).

W wersji 30 AIR i AIR RL trzeba uciąć elastomer po negatywnej stronie tłoka, żeby dodać skoku, niczym to w sumie nie grozi. ale nie można przeginać oczywiście.

 

Jak masz gwarę i serio płaciłeś za 100 a masz 80 to ja bym zwrócił jako niezgodny z umową i żadnych przepychanek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Sprawdzone :) Jest naklejka 100mm travel a lagi wystają 120mm czyli jest ok. Ale pozostaje pytanie dlaczego nie schodzi niżej i pozostawia mi tak mało realnego skoku? Może go otworzyć i powymieniać smary i oleje? Szczerze to mam pewne obawy co do rozkręcania amortyzatora będącego na gwarancji tym bardziej że nigdy żadnego nie rozkręcałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wadze 75kg. 40mm z powietrzem a bez nie wiem. Powinienem zmierzyć bez powietrza rozumie. I powinno być 10mm? Nie miałem wcześniej do czynienia z powietrznym amorem stąd moje pytania :) Kolega ma RS Reba i mu lagi schodzą tak nisko że mu zostaje 15mm do korony dlatego pytam bo może w RST jest inaczej ale tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak ale.... jak mam teraz na 70psi napompowany to mam 30mm sag czyli zostaje 90mm a do korony ma jakieś 40mm i nie zejdzie niżej czyli realny skok wychodzi 50mm czyli jednak trochę za mało jak na amor 100mm skoku

 Ha ha ha... zabawne, jak zostaje 40mm tzn że wykorzystuje 80mm, i tyle masz skoku, skąd wziąłeś swoją logikę - nie wiem, ale jest bliska Kobiecej. ;)

W RST jest tak jak sam zauważyłeś, jak masz lagi wysunięte na 120 a amor ma 100 skoku to będą przy pełnym złożeniu wystawać ok 20mm. Logiczne nie?

 

Nie panikuj tylko zacznij jezdzic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli zostaje 90mm a do korony ma jakieś 40mm i nie zejdzie niżej czyli realny skok wychodzi 50mm czyli jednak trochę za mało jak na amor 100mm skoku

 

W górach byłeś ?  :teehee:

Do Reby nie ma co porównywać, tymbardziej jeśli jest ona z systemem Dual Air, bo to inna bajka pod względem wykorzystania skoku. Proste amorki XC z małym skokiem są dość progresywne, taka charakterystyka/zastosowanie i już.

Wcześniej użytkowałem swój amortyzator jako 100mm (nie First), a następnie do nowej ramy zmieniałem skok na 120 - czułem jakbym miał nowy sprzęt, a nie stary :) 

Po standardowej "setce" z segmentu średniego nie spodziewałbym się super pluszowej pracy całym skokiem.

Edytowane przez c1ach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za rady panowie :) Trochę przeciorałem go w górach i mam takie wrażenia jakby "ożył" ten amorek. Nawet mi się udało go dobić że od korony zostało ~25mm więc jest lepiej. Może po prostu taki jest trochę przymulony, że taki już jego urok. Trochę się martwiłem bo to mój pierwszy "powietrzniak" i chciałem rozwiać moje wątpliwości. Wiem że Reba to z niego nie będzie ale zasada działania chyba podobna dlatego się zasugerowałem jej pracą i zacząłem porównywać stąd moje pytania.

 

Jeszcze raz dzięki za zaangażowanie i za porady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Cześć, mam dwa pytania:

- A co jeśli usunąć tą tulejkę która zmniejsza objętość komory powietrznej ? Wywalić ją całkiem. Ktoś próbował ? Tam jest taki "stopień" na ścianie komory powietrznej, czy tłok będzie w to uderzał ?

- Jeśli zaleję tego amora olejem do dolnych lag aby poprawić smarowanie to nie będzie ten olej wyciekał dołem ? Mam to rozkręcone i to połączenie górnych i dolnych lag nie budzi mojego zaufania w sensie szczelności. Trzeba to jakoś dodatkowo uszczelniać czy da radę ? Chcę wlać po 15 ml do każdej goleni oleju 15W. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

First jest leciwy polecam gorąco Aerial'a Air po
1. Golenia anodowe 32 mm a nie 30mm co wpływa na wytrzymałość
2. Kolor lag jakby złotawy i wykonane z wysokiej jakości magnessium

3. Cena jest mniejsza od Firsta a jakość lepsza polecam z czystym sumieniem jak masz jakieś pytania jeszcze to pytaj ;)


Panowie w RST Aerial Air 32mm to jak waże 85kg to ile muszę mieć psi żeby amork nie tracił skoku przy siedzeniu na rowerze ??? bo wydaje mi się ze traci z 1cm jak siadam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to nie tracił skoku, w każdym amortyzatorze ustawia się tzw. SAG - czyli wstępne ugięcie amortyzatora, jest ono różne w zależności od skoku i zastosowania amortyzatora, ale nie powinno być mniejsze niż 15% - czyli przy 100 mm skoku amortyzator powinien ugiąć się o 15 mm.

Stawiam jednak na SAG 20 mm. ten powinien być optymalny.

http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,prawidlowa-regulacja-amortyzacji-w-rowerze-sag

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...