owiecs Napisano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 Witajcie, Kupiłem używanego Kelly's Sapphix z 2006 lub 2007 roku - w bardzo fajnym stanie za jakieś 600 zł. Zaciekawił mnie sposób w jaki zamontowany jest widelec - na zdjęciach nie było tego specjalnie widać, dopiero teraz mam do tego wgląd. Wygląda to tak: jest widelec sztywny na gwint, przykręcony. Ale mostek przykręcony jak w a-head.. Co się okazało - do rury sterowej włożona jest przedłużka składająca się z kilku części - nie jest ona niestety stabilna - blokując koło dało się kręcić kierownicą w lewo i prawo. Mam następujące pytanie: czy ktoś rozumie jaki jest sens całej modyfikacji? Jak to było zamontowane oryginalnie? Mam Kellysa (scarpe) z 2006 i jest ahead. Skąd ten gwint? Widelec ma oryginalne malowanie. Pytanie drugie: co z tym fantem zrobić? najchętniej kupiłbym nowy widelec (tym razem amortyzowany), ale z drugiej strony chciałbym zachować kolorystyke starego. Tyko szkoda mi wywalać pieniądze do roweru za 600 - jeśli już to szukałbym jakiejś używki - rower i tak jest używany sporadycznie. bardzo proszę o pomoc [zaraz skoczę zrobić fotkę i dołączyć do tematu] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 Czy ten klin po prawej stronie, trzeci element na góze ma średnice 1 1/8"?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
owiecs Napisano 12 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 mierzyłem byle jakim metrem, ale na pewno nie jest to 2.54 czyli calówka - średnica elementu, o który pytasz to jakieś 2.8 cm. Ta średnica jest taka sama jak na rurze sterowej, z tym, że nakrętki nie dało się ściągnąć po odkręceniu - musiałem całe to ustrojstwo wyciągnąć (edit) źle chyba zrozumiałem - ten mały pordzewiały element, trzeci od prawego dolnego rogu, był spasowany z elementem obok - (tymi skosami) i to z kolei wchodziło do kolejnego (tego z nacięciami), który to z kolei wchodził do rury sterowej (na rozpórkę) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Centek Napisano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 Najpierw zamontuj widelec "na gwint" i ustaw kontrę aby wszystko lekko chodziło a nie było luzów. Następnie te ścięte powierzchnie przesmaruj czymś a potem skręć od góry śrubą. Na koniec montujesz mostek i w razie czego dokręcasz mocniej górną śrubę no chyba, że to na mostku się kręci wtedy mostek mocniej i aż do skutku ale z czuciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tiomek Napisano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 Jeśli firmowo tak było złożone to niezłe jajka widelec masz gwintowany w standardzie 1 i 1/8 cala, a reszta to przejściówka na aheada, z tym, że z dodatkową przejściówką 1 cal - 1 i 1/8, bo pewnie nie mieli odpowiednich. Jeśli chcesz amortyzator, potrzebujesz takiego z niegwintowaną rurą sterową 1 i 1/8 i do tego stery ahead. Przy kupnie zwróć uwagę na długość rury sterowej, potrzebujesz co najmniej 3-4 cm dłuższej, niż masz w tym widelcu. Ewentualnie możesz zostać przy sterach gwintowanych, ale to bez sensu, bo nie wyeliminujesz braku sztywności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
owiecs Napisano 12 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 właśnie w tym rzecz, że po skręceniu tego były te luzy, a dla mnie to niedopuszczalne (niebezpieczne) :/ widełki są z saphixa, mostek i kierownica również chyba z niego (kalloy) cały sęk w tym, że nie kumam po co ktoś tak zabajerzył.. rura sterowa bez tej dokładki jest krótka strasznie .. czy została skrócona? może był ahead, tylko ktoś skrócił i nagwintował rure sterową i założył to przejście? to byłyby normalne jaja gdybym kupił jakiekolwiek widelec na 1 1/8 z odpowiednią długością rury (używkę) to pozostałe części będą ok? mam na myśli łożyska. Czy nowe widelce sprzedaje się już z nabitymi gwiazdkami, czy tego będę potrzebował osobno? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tiomek Napisano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 Nowe widelce nie mają gwiazdki, trzeba nabić samemu, w używanych widelcach często jest już nabita przez poprzedniego właściciela. Jeśli kupisz widelec z dłuższą rurą, łożyska które masz nie będą dobre. Teraz masz gwint, a w łożyskach ahead go tam nie ma, więc stery musisz dokupić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.