dawid828828 Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 A gdzie mowa o wymianie tarcz? Brak mi słów i witki opadają... Jak zmienialbym hamulce na shimano, zmienilbym tez tarcze.. Cytuj
maciucius Napisano 27 Kwietnia 2014 Autor Napisano 27 Kwietnia 2014 Więc co? Bo już się zupełnie pogubiłem. Jutro przyjdą zaciski slx z radiatorem. Mam tarcze HS1 180/160 i adapter 20mm od Avida. Ktoś kiedyś napisał, że te tarcze pasują do tych hamulców. Powiedzcie mi proszę czy dam radę to dopasować i czy to będzie razem grało? Cytuj
szybkilopez Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 Kolega Dawid wprowadził zamieszanie i tylko tyle bo czy tarcze będą od avida, shimano, ashimy czy Bóg wie jeszcze od kogo to w Twoim przypadku nie ma żadnego znaczenia Zdejmujesz klamki odkręcasz zaciski, zakładasz nowe i to wszystko. Cytuj
tobo Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 A Ty tarcze to przykrecasz do klamki, czy do zacisku... Brak mi slow... Ani do tego ani do tego. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 28 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 28 Kwietnia 2014 Nie tak do końca nie ma znaczenia, bo są tarcze typu ashima, czy aligtor, które nie na każdym zacisku chcą działać ok. Ale takie typowe tarcze shimano, avida Hayesa czy magury są sa raczej bezproblemowe. Cytuj
szybkilopez Napisano 28 Kwietnia 2014 Napisano 28 Kwietnia 2014 Nie tak do końca nie ma znaczenia, bo są tarcze typu ashima, czy aligtor, które nie na każdym zacisku chcą działać ok Ba nie każde klocki dobrze pracują z danym zaciskiem... ale nie w tym rzecz. Mamy konkretny przypadek, w którym tarcze nie odrywają żadnej roli przy zamianie hamulców. Cytuj
maciucius Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Napisano 29 Kwietnia 2014 Zamontowałem hamulce, te slx z radiatorem do HS1. Ale siła hamowania nie jest jakaś przekonująca. Musze dość mocno nacisnąć by koła się zablokowały. Miałem porównanie z dwumiesięcznymi elixirami 3. Avid to żylety w porównaniu do tych slx. Jest to kwestia dotarcia się klocków czy jak? Cytuj
jasinski21444 Napisano 29 Kwietnia 2014 Napisano 29 Kwietnia 2014 Zapewne kwestia dotarcia klocków , przejeździj z 100-200km i wtedy powinny się już dotrzeć Cytuj
maciucius Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Napisano 29 Kwietnia 2014 Czy może ktoś przesłać zdjęcie tarcz, najlepiej HS1? Chcę po prostu zobaczyć, czy dobrze zamontowałem hamulce i czy dobrze trą. Dzięki A tak by the way, co jeżeli są zle ustawione i np trą nie na całym klocku? Tylko będą się szybciej zużywać a tamta część zostanie nieruszona? Cytuj
jasinski21444 Napisano 29 Kwietnia 2014 Napisano 29 Kwietnia 2014 Ale nie idzie źle ustawić tarcz tak aby nie tarły całym klockiem . Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 30 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 30 Kwietnia 2014 Dać się da, jak się stosuje zł adapter lub nadmiar podkładek, ale jeżeli wszystko jest w normie to po prostu musi działać Cytuj
zomg Napisano 3 Maja 2014 Napisano 3 Maja 2014 Jest jakaś konkretna różnica w porównaniu do E1, jeśli chodzi o regulację? Słyszałem, że jest lepiej w Shimano, ale nie wiem, co znaczy "lepiej", skoro i tu i tu operujemy tymi samymi śrubami. Większe szczeliny między klockami a tarczą? Druga sprawa to drucik, którym mocujemy klocki - czy to jest trwałe, jeśłi myślimy o niekoniecznie rzadkim wyjmowaniu klocków, żeby je wyczyścić? Czy może lepsza byłaby śruba jak w XT/XTR? Cytuj
maciucius Napisano 4 Maja 2014 Autor Napisano 4 Maja 2014 Nie wypowiem się, bo nie regulowałem Avidów nigdy. Siła hamowania póki co jest świetna. Zobaczę jak sprawdzą się przy pierwszej prawdziwej wyprawie w góry. Ten drucik nie przypadł mi do gustu, zobaczę jak będzie się sprawował ale wizualnie nie wygląda najlepiej. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 4 Maja 2014 Mod Team Napisano 4 Maja 2014 Większe szczeliny między klockami a tarczą? Druga sprawa to drucik, którym mocujemy klocki - czy to jest trwałe No tak nie każdy hamulec ma taką samą szczelinę, te co mają większa, mają duży skok klamki lub sa słabsze ale łatwiej je wyregulować. Zawleczka na pewno wytrzymuje kilkukrotne zakładanie i dostajesz nową z każdym kompletem klocków. Przy SLX w górę można użyć śruby. Cytuj
magma Napisano 29 Maja 2014 Napisano 29 Maja 2014 chcialem sie dowiedziec czy jest sens wymieniac te hamulce na v-brake czy lepiej pozostac przy nich .hamuja dosyc dobrze chcialbym odswiezyc wyglad roweru ,jak kosztowna i skomplikowana jest to wymiana Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 29 Maja 2014 Mod Team Napisano 29 Maja 2014 Jeżeli nie czujesz potrzeby zmiany to nie zmieniaj. Cytuj
magma Napisano 29 Maja 2014 Napisano 29 Maja 2014 Tylko dla odswiezenia wygladu Bo reanimuje rower Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 30 Maja 2014 Mod Team Napisano 30 Maja 2014 Tylko dla odświeżenia roweru chcesz wywalić co najmniej 500zł ? do tarcz trzeba kupić piasty, adaptery ewentualnie, no i same hamulce z tarczami, a niekiedy jeszcze i manetki. Taniej by było jak byś przechodził na mechaniki. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 30 Maja 2014 Mod Team Napisano 30 Maja 2014 Sry nie doczytałem No zmiana na vki jest mniej kosztowna, jak masz kiepskie tarczówki to jak najbardziej sie opłaca zmienić, o ile masz kompatybilne obręcze i pivoty w rowerze. Cytuj
magma Napisano 30 Maja 2014 Napisano 30 Maja 2014 (edytowane) mam cantilevery jak na zdjeciu powyzej ale ciezko dostac a v pod dostatki Edytowane 30 Maja 2014 przez magma Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 30 Maja 2014 Mod Team Napisano 30 Maja 2014 Będziesz musiał, czy raczej powinieneś też zmienić klamki z kantów na vki bo one sa troszkę różne. Działać to będzie a nawet lepiej, jednak ciąg linki jest sporo mniejszy i klocki muszą być blisko obręczy co za tym idzie koło musi być idealnie proste. Cytuj
magma Napisano 31 Maja 2014 Napisano 31 Maja 2014 OK DZIEKI wiec chyba pozostane przy moich tylko zmienie klocki i juz bo znajac moje szczescie to zle dobiore,A na jakie moge wymiecic przerzutki jak z przodu mam nowa manetke nie indexowana i tyl szesc indexowany freewhell zakladam 6 shimano tz30 i chcialbym dobrac przerzutki do tego bo moje nie wiem czemu oprocz tego ze zardzewiale to jeszcze same zmieniaja Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 1 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 1 Czerwca 2014 Zasadniczo każde przerzutki na przód, na tył wszystkie shimano do modeli 9 rzędowych. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.