Skocz do zawartości

[hamulce] wymiana hamulców w rowerze.


maciucius

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupuję rower z Avidami Elixir 1 180/160. Chcę je wymienić na shimano slx br-m675. Jak wygląda wymiana tych hamulców? Długości przewodów podam w sklepie by mi skrócili. Czy jest to po prostu kwestia odkręcenia hamulców i przykręcenia nowych? No i jeszcze ewentualna regulacja. Czy będę musiał coś dokupić do nich? Proszę o wszystkie informacje dotyczące tego. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Hamulce tarczowe był tylko na 2 standardy ( pomijam dziwne wynalazki które był w kosmicznych standardach.) IS I PM. Obecnie 99% wszystkiego ma PM a owe system jest bezkonfliktowy. Czasami pojawiają sie problemy rozwiązaniami avida bo ona sobie kiedyś wymyślił 185mm i trzeba było podkładki robić itd. ale ogólnie wszystko do siebie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu

Są to 1. Najniższy model w zasadzie. Przeczytałem dużo o ich sile hamowania, modulacji, awaryjności i żywotności. Każda z tych cech działała na niekorzyść avidów. Może jestem w błędzie, ale z tego co wyczytałem to zdecydowanie warto wymienić na shimano slx

Edytowane przez Puklus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś wyjaśnić co to jest ten PM? I gdzie dostanę ten adapter? To jest jakiś uniwersalny czy co hamulce to inny? Zobacz proszę na ten link co dodałem wcześniej. Tam patrząc na widok 360 bardzo dobrze widać mocowanie hamulca.

Edytowane przez Puklus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce Shimano od 2012 roku to już zupełnie inna liga i moim skromnym zdaniem jednak lepsze od Avid-owych odpowiedników cenowych. Miałem SLX w wersji BR-M666  z klockami metalicznymi i radiatorami w Fullu - sporo jazdy w górach Sowich gdzie zjazdy bywają szybkie, strome i krete. Tarcza z przodu 180 i naprawde dawało to radę. Zatem w Twoim przypadku krok w przód. Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team

W rowerach czesto są .. nazwijmy to półprzewodnikowe spasowania, czyli ze coś pasuje w jedna stronę ale w druga już nie ... np tarcze. Na CL można założyć IS6 ale odwrotnie już nie, a zakładanie czegoś przez adapter to już nie plug&play. ale w przypadku hamulców PM ( 99% obecnych) w widelcach PM (99% obecnych) jest plug&play :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...