Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Kupuję rower z Avidami Elixir 1 180/160. Chcę je wymienić na shimano slx br-m675. Jak wygląda wymiana tych hamulców? Długości przewodów podam w sklepie by mi skrócili. Czy jest to po prostu kwestia odkręcenia hamulców i przykręcenia nowych? No i jeszcze ewentualna regulacja. Czy będę musiał coś dokupić do nich? Proszę o wszystkie informacje dotyczące tego. Pozdrawiam

  • Mod Team
Napisano

Hamulce tarczowe był tylko na 2 standardy ( pomijam dziwne wynalazki które był w kosmicznych standardach.) IS I PM. Obecnie 99% wszystkiego ma PM a owe system jest bezkonfliktowy. Czasami pojawiają sie problemy rozwiązaniami avida bo ona sobie kiedyś wymyślił 185mm i trzeba było podkładki robić itd. ale ogólnie wszystko do siebie pasuje.

Napisano (edytowane)

2i regulaminu

Są to 1. Najniższy model w zasadzie. Przeczytałem dużo o ich sile hamowania, modulacji, awaryjności i żywotności. Każda z tych cech działała na niekorzyść avidów. Może jestem w błędzie, ale z tego co wyczytałem to zdecydowanie warto wymienić na shimano slx

Edytowane przez Puklus
  • Mod Team
Napisano

Tak jak masz tarcze 180 i 160 to czysty plug&play. oczywiście z adapterem na przód :P i na tył jeżeli rama nie posiada PM w standardzie :P SLX z klockami metalicznymi to naprawdę zacny hamulec.

Napisano (edytowane)

A mógłbyś wyjaśnić co to jest ten PM? I gdzie dostanę ten adapter? To jest jakiś uniwersalny czy co hamulce to inny? Zobacz proszę na ten link co dodałem wcześniej. Tam patrząc na widok 360 bardzo dobrze widać mocowanie hamulca.

Edytowane przez Puklus
Napisano

Jeśli masz w rowerze zamontowane avidy z tarczami 180 i 160 mm to tak czy inaczej wystarczy zamontować nowe hamulce - sposób ich mocowania jest taki sam w avidach i s. 

Napisano

Dziękuję bardzo za pomoc. Cieszy mnie to, że ludzie potrafią sobie tak bezinteresownie pomagać :) kupuję Shimano slx z radiatorem. Mam nadzieje, że dobry wybór.

Napisano

Hamulce Shimano od 2012 roku to już zupełnie inna liga i moim skromnym zdaniem jednak lepsze od Avid-owych odpowiedników cenowych. Miałem SLX w wersji BR-M666  z klockami metalicznymi i radiatorami w Fullu - sporo jazdy w górach Sowich gdzie zjazdy bywają szybkie, strome i krete. Tarcza z przodu 180 i naprawde dawało to radę. Zatem w Twoim przypadku krok w przód. Pzdr!

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Tak jak masz tarcze 180 i 160 to czysty plug&play. oczywiście z adapterem na przód :P i na tył jeżeli rama nie posiada PM w standardzie :P SLX z klockami metalicznymi to naprawdę zacny hamulec.

 

Oczywiscie jesli nie kupi tarcz Center Lock..;)

  • Mod Team
Napisano

W rowerach czesto są .. nazwijmy to półprzewodnikowe spasowania, czyli ze coś pasuje w jedna stronę ale w druga już nie ... np tarcze. Na CL można założyć IS6 ale odwrotnie już nie, a zakładanie czegoś przez adapter to już nie plug&play. ale w przypadku hamulców PM ( 99% obecnych) w widelcach PM (99% obecnych) jest plug&play :P

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...