maciucius Napisano 12 Kwietnia 2014 Napisano 12 Kwietnia 2014 Witam. Kupuję rower z Avidami Elixir 1 180/160. Chcę je wymienić na shimano slx br-m675. Jak wygląda wymiana tych hamulców? Długości przewodów podam w sklepie by mi skrócili. Czy jest to po prostu kwestia odkręcenia hamulców i przykręcenia nowych? No i jeszcze ewentualna regulacja. Czy będę musiał coś dokupić do nich? Proszę o wszystkie informacje dotyczące tego. Pozdrawiam Cytuj
szybkilopez Napisano 12 Kwietnia 2014 Napisano 12 Kwietnia 2014 Jeśli przewody nie idą w ramie... wystarczy odkręcić i przełożyć, i wyregulować żadna filozofia. Jak mają te same mocowanie IS czy PM no to niczego nie musisz dokupywać. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 12 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 12 Kwietnia 2014 Podobnie jak plug & play w windowsie Klamka 675 jest otwierana wiec nie trzeba nic zdejmować. Zakładasz i jedziesz. Cytuj
szybkilopez Napisano 12 Kwietnia 2014 Napisano 12 Kwietnia 2014 wiec nie trzeba nic zdejmować Trzeba, trzeba żeby założyć nową chyba, że chce się mieć podwójne hamulce dla pewności Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 12 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 12 Kwietnia 2014 Pominąłem fakt ze poprzednie hamulce wymagają zdjęcia całości z kierownicy Cytuj
maciucius Napisano 12 Kwietnia 2014 Autor Napisano 12 Kwietnia 2014 Ze zdjęciem z kierownicy nie ma problemu. Chwila roboty. Boję się tylko, że okaże się, że nie pasują. Nie miałem nigdy do czynienia z podobnymi hamulcami, temu pytam. Rower to: http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/ZR-Race-29-6-0-SRAM_id_25111_.htm Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 12 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 12 Kwietnia 2014 Hamulce tarczowe był tylko na 2 standardy ( pomijam dziwne wynalazki które był w kosmicznych standardach.) IS I PM. Obecnie 99% wszystkiego ma PM a owe system jest bezkonfliktowy. Czasami pojawiają sie problemy rozwiązaniami avida bo ona sobie kiedyś wymyślił 185mm i trzeba było podkładki robić itd. ale ogólnie wszystko do siebie pasuje. Cytuj
maciucius Napisano 12 Kwietnia 2014 Autor Napisano 12 Kwietnia 2014 Czyli jak tam jest 180/160 to bez obaw mogę kupić shimano i je zamontować? Cytuj
Gość Napisano 12 Kwietnia 2014 Napisano 12 Kwietnia 2014 Mozesz. A czy mógłbyś napisać po co wywalasz avidy? Cytuj
maciucius Napisano 12 Kwietnia 2014 Autor Napisano 12 Kwietnia 2014 (edytowane) 2i regulaminu Są to 1. Najniższy model w zasadzie. Przeczytałem dużo o ich sile hamowania, modulacji, awaryjności i żywotności. Każda z tych cech działała na niekorzyść avidów. Może jestem w błędzie, ale z tego co wyczytałem to zdecydowanie warto wymienić na shimano slx Edytowane 12 Kwietnia 2014 przez Puklus Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 12 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 12 Kwietnia 2014 Tak jak masz tarcze 180 i 160 to czysty plug&play. oczywiście z adapterem na przód i na tył jeżeli rama nie posiada PM w standardzie SLX z klockami metalicznymi to naprawdę zacny hamulec. Cytuj
maciucius Napisano 12 Kwietnia 2014 Autor Napisano 12 Kwietnia 2014 (edytowane) A mógłbyś wyjaśnić co to jest ten PM? I gdzie dostanę ten adapter? To jest jakiś uniwersalny czy co hamulce to inny? Zobacz proszę na ten link co dodałem wcześniej. Tam patrząc na widok 360 bardzo dobrze widać mocowanie hamulca. Edytowane 13 Kwietnia 2014 przez Puklus Cytuj
beskid Napisano 12 Kwietnia 2014 Napisano 12 Kwietnia 2014 Masz PM http://wrower.pl/sprzet/standardy-mocowan-zaciskow-hamulcow-tarczowych,5471.html Cytuj
maciucius Napisano 12 Kwietnia 2014 Autor Napisano 12 Kwietnia 2014 Tam jest napisane, że ten standard jest do 160mm a ja mam z przodu 180. Czyli więc będę miał w zestawie do roweru ten adapter? Cytuj
tobo Napisano 12 Kwietnia 2014 Napisano 12 Kwietnia 2014 Jeśli masz w rowerze zamontowane avidy z tarczami 180 i 160 mm to tak czy inaczej wystarczy zamontować nowe hamulce - sposób ich mocowania jest taki sam w avidach i s. Cytuj
maciucius Napisano 12 Kwietnia 2014 Autor Napisano 12 Kwietnia 2014 Dziękuję bardzo za pomoc. Cieszy mnie to, że ludzie potrafią sobie tak bezinteresownie pomagać kupuję Shimano slx z radiatorem. Mam nadzieje, że dobry wybór. Cytuj
szybkilopez Napisano 12 Kwietnia 2014 Napisano 12 Kwietnia 2014 Będzie chodzić jak ta lala znaczy się hamować. Cytuj
RysStepowy Napisano 12 Kwietnia 2014 Napisano 12 Kwietnia 2014 Hamulce Shimano od 2012 roku to już zupełnie inna liga i moim skromnym zdaniem jednak lepsze od Avid-owych odpowiedników cenowych. Miałem SLX w wersji BR-M666 z klockami metalicznymi i radiatorami w Fullu - sporo jazdy w górach Sowich gdzie zjazdy bywają szybkie, strome i krete. Tarcza z przodu 180 i naprawde dawało to radę. Zatem w Twoim przypadku krok w przód. Pzdr! Cytuj
dawid828828 Napisano 26 Kwietnia 2014 Napisano 26 Kwietnia 2014 Tak jak masz tarcze 180 i 160 to czysty plug&play. oczywiście z adapterem na przód i na tył jeżeli rama nie posiada PM w standardzie SLX z klockami metalicznymi to naprawdę zacny hamulec. Oczywiscie jesli nie kupi tarcz Center Lock.. Cytuj
dawid828828 Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 Ano to, ze nie beda pasowac Plug&Play, bo o tym chyba byla mowa..? Cytuj
szybkilopez Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 A co ma piernik do wiatraka jak się wymienia klamkę i zacisk. Cytuj
dawid828828 Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 A Ty tarcze to przykrecasz do klamki, czy do zacisku... Brak mi slow... Cytuj
Fenthin Napisano 27 Kwietnia 2014 Napisano 27 Kwietnia 2014 A gdzie mowa o wymianie tarcz? Brak mi słów i witki opadają... Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 27 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 27 Kwietnia 2014 W rowerach czesto są .. nazwijmy to półprzewodnikowe spasowania, czyli ze coś pasuje w jedna stronę ale w druga już nie ... np tarcze. Na CL można założyć IS6 ale odwrotnie już nie, a zakładanie czegoś przez adapter to już nie plug&play. ale w przypadku hamulców PM ( 99% obecnych) w widelcach PM (99% obecnych) jest plug&play Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.