Skocz do zawartości

[pękająca rama] - co robić?


Quba88

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Powitał,
dziś piszę w imieniu kolegi, który ostatnio dojrzał pęknięcie w swojej maszynie i pyta co z tym dalej robić, a wygląda to tak:

 

 

11112310.jpg?1397159611

widoczne na łańcuchowych widełkach pęknięcie ma już od jakiegoś czasu, na razie jeździ z tym i nic się nie dzieję, ale to raczej długo nie potrwa. Rama to Fuel Treka ZR 9000, alu.

 

 

I tu pytanie: oddać do spawania, wzmacniać czy najlepiej dać sobie spokój? 

Napisano

A trek nie daje przypadkiem dożywotniej gwarancji?

Ja na swojego Treka miałem dożywotnią.

 

Ratować sie spawaniem zawsze można, nie kosztuje to zbyt wiele a jak znowu zacznie pękać to wtedy wyrzucisz.

Napisano

Teoretycznie taka gwarancja jest, ale problem jest taki, że ze strony kumpla wysyłka ramy byłaby nieopłacalna, a i chyba nawet papierów do niej nie ma, bo jest drugim właścicielem roweru.

A robił ktoś już takie patenty ze spawaniem? Ile to wytrzyma i czy w ogóle? 

Napisano

IMO to jest rysa.

 

Jak kolega się *bardzo* boi niech doda rame do serwisu który sprawdzi czy to nie pęknięcie.

 

Pierwszy raz widzę, żeby Trek w tym miejscu pękał.

 

 

Jeżeli to jest pęknięcie, to spaw będzie miał średnicę ok. 2-3mm nie więcej (przy spawaniu precyzyjnym). Żaden problem. 

 

Ale ja nadal twierdzę, że to rysa.

Napisano

Dożywotnia gwarancja jest tylko i wyłącznie na pierwszego właściciela.

A tak z ciekawosci to jak sprawdza sie ktory jest wlasciciel? Bo przeciez na paragonie nie ma nazwiska.

 

 

Wysyłane z mojego GT-I5510 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

A jeśli trek daje gw. Na pierwszego właściciela to nie wymaga od sprzedawcy wpisania w kartę gwarancyjną danych kupującego? Gdyby posiłkowali się tylko paragonem to by ich każdy wałował.

Napisano

To źródło rozwieje wasze wątpliwosci  definitywnie. Pogrubienie i kolor moje.

 

 

LIFETIME

  • Frames for the lifetime of the original owner (except forks, the Session, Scratch, Slash, and Ticket model frames, and the swing arms on all full suspension bicycles)

5 years

  • Swing arms on all full suspension bicycles (except the Session, Scratch, and Slash model frames)

3 years

  • Session (aluminum), Scratch, Slash and Ticket model frames and swing arms

2 years

  • Session (carbon) model frames and swing arms
  • RIDE+ motor, controller, & battery pack (or 600 charges, whichever comes first)
  • All original Bontrager forks, parts and components (except consumables such as tires and tubes)

1 year

  • Paint and decals

This warranty applies to 2011 and newer model bicycles and covers only Trek and Bontrager branded products. Any other original part or component shall be covered by the stated warranty of the original manufacturer. Any products not specifically included above are hereby omitted.Any other original part or component shall be covered by the stated warranty of the original manufacturer. Any products not specifically included above are hereby omitted.

 

 

 

THIS WARRANTY DOES NOT COVER:
  • Normal wear and tear
  • Improper assembly
  • Improper follow-up maintenance
  • Installation of components, parts, or accessories not originally intended for or compatible with the bicycle as sold
  • Damage or failure due to accident, misuse, abuse, or neglect
  • Labor charges for part replacement or changeover

 

 

 

This warranty is void in its entirety by any modification of the frame, fork, or components. This warranty is expressly limited to the repair or replacement of a defective item, and said repair or replacement is the sole remedy of the warranty. This warranty extends from the date of purchase, is offered only to the original owner, and is not transferable. This warranty applies only to Trek bicycles purchased through an authorized dealer or distributor. 

 

 

 

For 2010 and older model bicycles, please consult your owner’s manual or contact us or an authorized dealer for the applicable warranty.

 

Napisano

Na pierwszy rzut oka może i wydawać się, że to rysa, bo jest lekko zapchane piaskiem, ale badaliśmy to na wyczyszczonej ramie i ewidentnie materiał się delikatnie 'rozszedł'.

Gwarancja też odpada, gość nie ma papierów ani nic, więc pewnie będzie się ratował delikatnym spawem, ewentualnie jak Puklus wspomniał, wymianą wahacza.

Napisano

Kumpel podesłał mi zdjęcie, tak to wygląda w całej okazałości:


11121523.jpg?1397234402



Idzie w ogóle dostać jeszcze coś takiego? (tak, to w większości węgiel)

Napisano

Sam ramki nie są tanie- używki 2005-2006 Top Fuela chodzą od 300 do 500$ w zestawie z damperami.

 

Karbonowy tylni trójkąt Treka jest trudny do dostania.

 

Ja już nie pamietam, ale chyba - CHYBA - ta wersja ma karbonowe wstawki ale miejsce które Ty masz to aluminium...tzn nie jest to full carbon...ale możliwe że się mylę...

 

Tak czy owak - czy to aluminium czy karbon - szybciej będzie to naprawić niż dostać sam wahacz (ostatni taki widziałem jak przymierzałem sie do Top Fuela EX9 rok temu, poszedł za 112$ na Ebay)

Napisano

 

 

ta wersja ma karbonowe wstawk

jest tak jak mówisz, środek to węgiel, uszkodzenie jest już na aluminium. No dobra, to nie ma co tu gadać więcej, naprawa to będzie chyba najlepsza opcja.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...