Skocz do zawartości

[stery] jakie pod amortyzator tappered do ramy 1 1/8


anthrax84

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Przeczytałem w paru miejscach, że jest możliwość montażu amortyzatora typu tappered do ramy z prostą główką 1 1/8" przeznaczoną pod stery półzintegrowane.

Czy mógłby ktoś potwierdzić, że taki montaż jest możliwy, a jeśli tak, to wskazać konkretny model takich sterów?

Dzięki z góry za odpowiedź.

Napisano

Na pewno Cane Creek ma jeszcze stery serii 10 i 40, tylko musiałbyś kupić osobno górę i dół, np:

 

40 ZS44 Short Cover Top

CaneCreek40ZS44Top_140.jpg

 

40 EC44 bottom

CaneCreek40EC34_190.jpg

 

albo ogólnie, średnica kołnierzy: 44mm(sprawdź jeszcze średnicę w swojej ramie, żeby być pewnym), średnica górnego łożyska pod rurę sterową 28,6mm, średnica dolnego łożyska pod sterówkę 39,79mm

Napisano

Czyli jest opcja, że nie będzie pasować?
W czym może być problem?
 
Czytałem, że trzeba sprawdzić, czy te stery (FSA ORBIT ITA) wejdą do ramy bo bo wysokość kołnierza wynosi 12mm.

W mojej ramie (Merida Matts 900-D) główka ma kształt owalny i nie będzie z tym problemu.

Napisano

co ma nie pasować? Jeśli masz średnicę wewnętrzna główki ramy (góra i dół) 44 mm oraz jest miejsce 12 mm na kołnierz miski sterów - to będzie ok.

Ja tak mam i przymirzałem ORBIT ITA, tylko że  były one pożyczone na przymiarkę. Chcę je kupić, a problem jest taki, że nigdzie na razie ich nie mogę dostać.

  • Mod Team
Napisano

Pod zintegrowane chyba nie, bo tam sa już miski i to nie nabijane tylko wytaczane w główce ... chyba. Jak możesz miski wybić ( co by czyniło je pół zintegrowanymi) i średnica będzie to pasować to można zakładać. Zawsze można rzucić ramę na tokarkę i "zdjąć" troszkę materiału i nabić dolną miskę.

 

 

co ma nie pasować?

Ano to że po nabiciu grubej miski widelec nie chce wejść do końca bo się opiera o miskę ? No tak ktoś pisał że miał właśnie taki problem, ja osobiście tego nie sprawdzałem. Ale ogólnie działa.

Napisano

 

 

Ano to że po nabiciu grubej miski widelec nie chce wejść do końca bo się opiera o miskę ? No tak ktoś pisał że miał właśnie taki problem, ja osobiście tego nie sprawdzałem. Ale ogólnie działa.

to raczej źle dobrane stery do widelca a nie ogólny problem półzintegorowanych tapered w ramach pod 1 i 1/8 ;)

  • Mod Team
Napisano

Jak ktoś ma możliwości to czemu żarcik ? :P Nie wiem jakie tam są średnice, możliwe ze nie da sie tego zrobić ale jest to teoretycznie łatwe do wykonania.

Napisano

Nie wiem czy wiesz ale w tokarce to materiał obrabiany się kreci a nóż jest nieruchomy  ...  pomijam już fakt o znikomej ilości miejsca aby wrzeciono złapało główkę do obróbki.

Gdzieś daleko ... baaaaardzo daleko zagalopowała twoja wyobraźnia :)

 

Przerobić główkę na tokarce przed wspawaniem w ramę ok i nic poza tym ...

 

Co do problemów to jedyny problem jaki może nas spotkać, to właśnie zbyt płytkie wytoczenie na dolną miskę gdzie nie zmieści się 12 mm kołnierza nowych sterów.

 

 

Pozdro 

  • Mod Team
Napisano

 

 

możliwe ze nie da sie tego zrobić

Z całym szacunkiem , widziałeś pracującą tokarkę?

 

to właśnie zbyt płytkie wytoczenie na dolną miskę gdzie nie zmieści się 12 mm

I to można na tokarce. Skrócić dolną miskę.

Napisano

Dzięki wszystkim za wyjaśnienia w temacie.

Jeśli chodzi o dobór sterów, to mój wybór padł na takie rozwiązanie ze względu na dobrą cenę REBY (tappered) Dual-Air 2012 z kupkolo.cz, którą chcę kupić.

Jednak w sklepie rowerowym na osiedlu spotkałem się opinią, że rocznik 2012 REBY nie był zbyt udanym i w tym wypadku zastanawiam się jednak nad wyborem REBY Solo-Air 2014.

Podsumowując temat uważam, za rozwiązany, gdyż montaż takiego widelca jest możliwy po zastosowaniu sterów np FSA ORBIT ITA

  • 5 miesięcy temu...
Napisano

Zastanawiał się ktoś nad tym co dzieje się z główką ramy przy montażu łożyska niejako poza nią? Normalnie łożysko 1,1/8'' jest o ile mi wiadomo wewnątrz główki (tzn. w misce, która cała prawie chowa się w główce ramy, i dodatkowo pewnie opiera się o to podtoczenie w główce). Montując takie stery redukcyjne mamy łożysko poza ramą, poniżej główki ramy a co za tym idzie zmienia się rozkład sił działających na główkę ramy. Być może taki przypadek był rozpatrywany przez inżynierów firm produkujących takie stery. Pytanie czy przy mocniejszej jeździe nie będzie problemu z np. pękaniem dolnego gniazda główki?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...