4Shatan Napisano 8 Kwietnia 2014 Napisano 8 Kwietnia 2014 Witam wszystkich forumowiczów, piszę bo w tym miesiącu pragnę zakupić moje nowe dziecko. Na początku zastanawiałem się nad Canyon i Radon w wersji 29er. Jako że w Krakowie nie bardzo jest możliwość dosiąść te rumaki, a moja budowa ciała nie pozwala mi kupowania roweru w ciemno według tych ich wykresów i tabelek z numeracją. Postanowiłem troszkę poczytać i poszperać w neciszku. Znalazłem dość ciekawy model marki trek który mnie zainteresował wizualnie , kolorystycznie, i osprzętowo. http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_6/#/pl/pl/model/features?url=pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_6 Wzrost 192-194 cm Waga - 84 kg Przekrok +/- 96 jeśli dobrze zmierzyłem. Aktualnie posiadam Kross Hexagon x5 rok 2012. Ramę mam 23" Zastanawia mnie czy Trek o roz. 23" będzie pasował tak jak tego Krossa, pozycja wyciągnięta do przodu lecz wyprostowany. I jeszcze pytanie o osprzęt co to za firma Bontrager????. Pierwsze słyszę, wymieniać na coś lepszego? Koła , jak z piastami ??.
beskid Napisano 8 Kwietnia 2014 Napisano 8 Kwietnia 2014 Bontrager to bardzo dobra i znana firma specjalizująca się w produkcji komponentów i akcesoriów rowerowych. Należy chyba do Trek'a. O ile pamiętam to wyższe modele piast robił dla nich DT Swiss więc o jakość bym się specjalnie nie martwił.
Rulez Napisano 8 Kwietnia 2014 Napisano 8 Kwietnia 2014 Za cholerę Trek 23" nie będzie "pasował tak jak tego Krossa" , Kross jest dużo krótszy, przy 23" długość ramy horyzontalnie 615 mm, a Trek w rozm. 23" długość ramy 673 mm - to jest kosmiczna różnica Trek który przy nodze 96cm (na pewno?) będzie miał wystarczającej długości podsiodłówkę to 21,5" , a i tak ma długość 659 mm ...
tobo Napisano 8 Kwietnia 2014 Napisano 8 Kwietnia 2014 Bontrager lata temu był firmą zupełnie niezależną, od kilku ładnych lat w koncernie Treka. Praktycznie wszystkie detale przykręcone do roweru, akcesoria rowerowe, ciuchy, kaski, buty w ofercie Treka to obecnie produkty z logo Bontragera. Jak wszystkie "równoległe" produkty innych firm - są lepsze i gorsze; sprzedawane w detalu nie są zbyt tanie. Trek montuje je dzięki temu oszczędzając Piasty to produkt Novateca lub Joytecha - w przypadku tego roweru mają łożyska maszynowe, trwałość konstrukcji bardzo dobra. Czy wymieniać je? Jeśli tylko dlatego że masz wątpliwości czym jest Bontrager - to na pewno nie warto, bo są zupełnie ok. MInus Treka to słaby dosyć stosunek cena - jakość, plusy - choćby gwarancja.
4Shatan Napisano 8 Kwietnia 2014 Autor Napisano 8 Kwietnia 2014 No to fajnie, wole się dopytać bo nie mam pojęcia o tej firmie. A odnośnie rowerku ktoś się wypowie?. Aktualnie znalazłem ten model w Krakowie w sklepie dość nie daleko mnie więc chyba jutro zadzwonię do nich i się dopytam czy maja ten model i podjadę sprawdzić co i jak z nim. Chyba że odradzacie ten model?, może ktoś już posiada ten rowerek i może się podzielić ze mną cennymi uwagami, na co zwrócić szczególną uwagę, co szybko się w nim zepsuło, czy warto coś od kopyta wymienić czy zostawić do zużycia materiału i dopiero wymienić części . Proszę o propozycję jeśli jesteście wstanie zaoferować coś lepszego, aczkolwiek ten trek chyba nie jest taki zły. mój budżet wynosi 7000 zł +/- , ale jak można za kwotę 6kzł zakupić spokojnie coś w tym stylu to tego tysiaczka chciałbym przeznaczyć na jakieś akcesoria. Buty SPD chciałem sobie kupić + homosie do tego, i dobre spodenki bo aktualnie mam Lidlowskie za 35 zł . które już raczej muszą iść w podróż na przerób
tobo Napisano 8 Kwietnia 2014 Napisano 8 Kwietnia 2014 Piasty Bonti zrobione przez Dt mają wspólny z nimi jedynie zapadkowy ratchet - łożyska są na pewno z innego źródła niż te których używa Dt.
4Shatan Napisano 8 Kwietnia 2014 Autor Napisano 8 Kwietnia 2014 Czyli tak poza nawiasem mówiąc rower jak za tą cenę nie jest złym produktem i osprzętowo i jakościowo.? tak mam to rozumieć?. Wiadomo że żaden rower nie jest niezniszczalny bo jak każdy wie materiał pracuję tym bardziej jeżdżąc codziennie .
tobo Napisano 8 Kwietnia 2014 Napisano 8 Kwietnia 2014 Jeśli musisz się przymierzać do roweru to oferty wysyłkowe tak czy inaczej nie będą najlepszym rozwiązaniem. Co do samego roweru to mało kto się wypowie bo to tegoroczny model - Trek znowu zmienił linię produktów pozostawiając w męskich 29erach linię Xcaliber i Superfly. Na rynku można znaleźć znacznie lepsze oferty jeśli chodzi o osprzęt roweru, bo Trek się ceni. Dosyć "blade" są w nim hamulce - praktycznie podstawowy model Shimano.
4Shatan Napisano 8 Kwietnia 2014 Autor Napisano 8 Kwietnia 2014 @beskid, lasy, szutry, asfalt, polany, jeżdzę dużo i i teren jest raczej zróżnicowany , codziennie praktycznie inna trasa. Jak gdzieś jadę staram się wybierać codziennie inna trasę , powiedział bym coraz trudniejszą dla mnie, uwielbiam się męczyć na rowerze. "Zajeżdżać" się do granic wytrzymałości. uwielbiam wrócić do domu z wycieczki wykończony tak bym to określił. Jeżdżę szybko i bardzo energicznie . A ostatnio strasznie podjeżdżam pod górę xD i to dość kamienistą xD Chyba nic nie wskóram , pozostaje mi jutro telefon do sklepu zapytanie czy maja na stanie magazynowym ten model i zrobienie przymiarki.
beskid Napisano 8 Kwietnia 2014 Napisano 8 Kwietnia 2014 Więc ten Trek generalnie nie jest zły. Spory minus to hamulce ale i z tym da się żyć. Bardzo dobry wideł a reszta też spokojnie da radę. Z tego co wiedzę ma z tyłu sztywną oś a jeśli jest to samo z przodu to jeszcze lepiej.
4Shatan Napisano 8 Kwietnia 2014 Autor Napisano 8 Kwietnia 2014 Wiesz hamulce zawsze można wymienić to chyba żaden problem, na korzyść treka to to że dostaje dożywotnią gwarancję. xD więc w razie czego jak rama się zesr.. xD to nie będzie problemu z wymianą xD.
beskid Napisano 8 Kwietnia 2014 Napisano 8 Kwietnia 2014 Zawsze można wymienić to i owo tylko to kosztuje a sama rama to nie majątek. Ale mniejsza o to bo mnie akurat sprawy gwarancyjne nie interesują. Tu masz moim zdaniem lepszą propozycję http://www.secesja.pl/do/item/SE-2990-2014/SE2990
tobo Napisano 8 Kwietnia 2014 Napisano 8 Kwietnia 2014 Więc ten Trek generalnie nie jest zły. Spory minus to hamulce ale i z tym da się żyć. Bardzo dobry wideł a reszta też spokojnie da radę. Z tego co wiedzę ma z tyłu sztywną oś a jeśli jest to samo z przodu to jeszcze lepiej. Z przodu jest zwykła oś, z tyłu zwykłe haki z możliwością konwersji do osi sztywnej (inserty po obu stronach, ile kosztują - nie wiem.
Mysiura Napisano 8 Kwietnia 2014 Napisano 8 Kwietnia 2014 6 tka ma jeszcze ,pomimo taperowanej główki w ramie zwykły amor 1 1/8 ...także proponuję dołożyć troszkę i rozważyć Superfly 7.- obie osie jak należy i taperowany widelec.
Rafu Napisano 9 Kwietnia 2014 Napisano 9 Kwietnia 2014 Od zeszłego tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Treka Superfly 6 w rozmiarze 23" Od razu powiem Ci że możesz mieć problem z dostępnością rozmiaru - 23" nie ma i już nie będzie u dystrybutora więc jedyna szansa to znaleźć coś w sklepach (Ja swojego zamówiłem w niemieckim sklepie wysyłkowym ale na całe szczęście miałem możliwość jakiś czas temu przymierzyć się zarówno do 23 jak i 21,5"). Co do rozmiarówki podanej w tabelkach, zalecałbym ostrożność ponieważ jak już wcześniej pisano na tym forum, w rzeczywistości górne rury są nieco krótsze i dla 23 jest to ~655mm zamiast 673, dla 19,5" ~620mm zamiast 639mm. Nie zmienia to faktu że Treki są stosunkowo długie i będziesz bardziej wyciągnięty niż na Krossie. Pozdrawiam, P.S. Mam 195cm i 97cm nogę.
4Shatan Napisano 9 Kwietnia 2014 Autor Napisano 9 Kwietnia 2014 Rafciu spadłeś mi z nieba chyba xD czyli nic innego jak rozmiar 23. Tylko problem jest w krakowie z zakupem chyba będę musiał poszukać po innych sklepach. Jak mówisz że jest problem z rozmiarem 23 co do dostępności to nie ciekawie. Poszperam w necie może gdzieś jeszcze w Polsce jest na stanie roz. 23". Jedne co mnie dziwi że rok produkcji 2014 i tak mało sztuk o roz. 23" wyszło od dystrybutora?. 6 tka ma jeszcze ,pomimo taperowanej główki w ramie zwykły amor 1 1/8 ...także proponuję dołożyć troszkę i rozważyć Superfly 7.- obie osie jak należy i taperowany widelec. Co masz na myśli zwykły Amor?. Czytałem troche o tym amorku nawet tutaj na forum i ludzie raczej sobie chwalą Rebe. Rafu wszystko fajnie ładnie ale czemu tylko jedno zdjęcie xD co do koloru to ja skłaniam się bardziej pod pomarańczową wersję. W pozniejszym czasie wymienie sztyce, mostek, kiere, amor na biały kolorek Znalazłem xD i jest rozmiar 23, Tylko nie rozumiem ich notki, że rowery Trek nie są dostępne w sprzedaży wysyłkowej. Dobrze że to w krakowie to mam dość blisko xD Tak się napaliłem że jutro zaraz po pracy podjadę xD
Rafu Napisano 9 Kwietnia 2014 Napisano 9 Kwietnia 2014 Pomarańczowy powiadasz? Jest i pomarańczowy (w posiadaniu mojej lepszej połówki) Teoretycznie Trek zabrania sprzedaży wysyłkowej - nie wiem jak Niemcy obeszli ten przepis bo mój przyjechał do mnie DHLem (ale był całkowicie złożony i wyregulowany). Chciałem wrzucić więcej fotek ale jak przejrzałem wątek "Pokaż swojego 29era" to zrobiło mi się smutno, stwierdziłem że się wstrzymam i zrobię lepsze foty Co do amora to Mysiura miał na myśli to że pomimo taperowanej główki ramy, amor ma zwykłą sterówkę 1 i 1/8" + podkładki zamiast poszerzanej.
beskid Napisano 9 Kwietnia 2014 Napisano 9 Kwietnia 2014 Co masz na myśli zwykły Amor?. Czytałem troche o tym amorku nawet tutaj na forum i ludzie raczej sobie chwalą Rebe. Ten "zwykły amor" to nie problem bo Reba to Reba ale już z tym sprzętem i tym gdzie będziesz jeżdził problem możesz mieć. Kupowanie obecnie nowego roweru do takich zastosowań bez sztywnej osi jest moim zdaniem kiepskim pomysłem. Jeśli różnica jest tak niewielka w przypadku 7-ki to warto dołożyć. Biały kolor widelca to też kiepski pomysł ale to już kwestia estetyki.
4Shatan Napisano 9 Kwietnia 2014 Autor Napisano 9 Kwietnia 2014 Jeśli mógł byś rozwinąć pojęcie sztywnej osi byłbym wdzięczny, bo kompletnie nie rozumiem o co tak naprawdę chodzi. "Laik"
beskid Napisano 9 Kwietnia 2014 Napisano 9 Kwietnia 2014 Standardowa oś piasty ma 9mm i o ile w przypadku 26er, dobrego sztywnego widelca jest w miarę w porządku to już na większym kole nie koniecznie. Reba jest sztywna ale nie aż tak na góry aby nie dzwoniły Ci tarcze. Superfly 7 ma już oś 15 mm o to wiele zmienia. Do tego siedzą tam już heble Deore 615. Problemem może być dla Ciebie kolor bo na pewno nie różnica w cenie. Ale skoro masz w planach zmianę widelca to da się z tym żyć. Tak na marginesie to masz podobny styl i miejsce jazdy do mojego. Nie wiem ile tam masz tej szosy ale szybkość wyklucza się w przypadku korby z blatem 36T. Już na lekkich zjazdach będzie Ci brakować.
4Shatan Napisano 9 Kwietnia 2014 Autor Napisano 9 Kwietnia 2014 Czyli co Bartku sympatyczny doradzasz???, coś innego?? niz ten Trek?.
beskid Napisano 9 Kwietnia 2014 Napisano 9 Kwietnia 2014 Kupując nowy rower trudno mieć wszystko. Coś zawsze będzie nie tak i z czasem się poprawia. Zwłaszcza, że masz zamiar co nieco zmienić. Gorzej przemalować ramę więc jak Ci się podoba ten pomarańcz to nie widzę problemu. Sam rower jest w porządku a wersja 7 tym bardziej ze względów, które wymieniłem ja i @Mysiura. Osobiście bez większych udoskonaleń brał bym 7-ke tylko ten kolor.... Sam zdecyduj. Podoba mi się natomiast to, że wiesz czego chcesz a nie wyskakujesz z 10-cioma propozycjami. Nie jeden powie, że minusem jest w przypadku obydwu stosunek cena-jakość. Ja zbytniej przepaści nie widzę. No chyba, że Trek robi ramy co się łamią jak zapałki ale nie sądzę. Reszta jest jak na dzisiejsze czasy i jakość bez zarzutu. Korba jak Ci nie spasuje to wymienisz na jakąś Deorkę i po kłopocie. W Beskidach liczy się jazda a nie cyferki i symbole na osprzęcie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.