Skocz do zawartości

[Rower] Trek SuperFly 6 2014


4Shatan

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów, piszę bo w tym miesiącu pragnę zakupić moje nowe dziecko.

 

Na początku zastanawiałem się nad Canyon i Radon w wersji 29er.

 

Jako że w Krakowie nie bardzo jest możliwość dosiąść te rumaki, a moja budowa ciała nie pozwala mi kupowania roweru w ciemno według tych ich wykresów i tabelek z numeracją. Postanowiłem troszkę poczytać i poszperać w neciszku.

 

Znalazłem dość ciekawy model marki trek który mnie zainteresował wizualnie , kolorystycznie, i osprzętowo.

 

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_6/#/pl/pl/model/features?url=pl/pl/bikes/mountain/cross_country/superfly/superfly_6

 

 

Wzrost 192-194 cm

Waga - 84 kg

Przekrok +/- 96 jeśli dobrze zmierzyłem.

 

Aktualnie posiadam Kross Hexagon x5 rok 2012. Ramę mam 23" 

 

Zastanawia mnie czy Trek o roz. 23" będzie pasował tak jak tego Krossa, pozycja wyciągnięta do przodu lecz wyprostowany.

 

 

I jeszcze pytanie o osprzęt co to za firma Bontrager????. Pierwsze słyszę, wymieniać na coś lepszego? Koła , jak z piastami ??. 

Napisano

Bontrager to bardzo dobra i znana firma specjalizująca się w produkcji komponentów i akcesoriów rowerowych. Należy chyba do Trek'a. O ile pamiętam to wyższe modele piast robił dla nich DT Swiss więc o jakość bym się specjalnie nie martwił.

Napisano

Za cholerę Trek 23" nie będzie "pasował tak jak tego Krossa" , Kross jest dużo krótszy, przy 23" długość ramy horyzontalnie 615 mm, a Trek w rozm. 23" długość ramy 673 mm - to jest kosmiczna różnica :whistling:

Trek który przy nodze 96cm (na pewno?) będzie miał wystarczającej długości podsiodłówkę to 21,5" , a i tak ma długość 659 mm ...

Napisano

Bontrager lata temu był firmą zupełnie niezależną, od kilku ładnych lat w koncernie Treka. 

Praktycznie wszystkie detale przykręcone do roweru, akcesoria rowerowe, ciuchy, kaski, buty w ofercie Treka to obecnie produkty z logo Bontragera. 

Jak wszystkie "równoległe" produkty innych firm - są lepsze i gorsze; sprzedawane w detalu nie są zbyt tanie. Trek montuje je dzięki temu oszczędzając :)

 

Piasty to produkt Novateca lub Joytecha - w przypadku tego roweru mają łożyska maszynowe, trwałość konstrukcji bardzo dobra. 

 

Czy wymieniać je? Jeśli tylko dlatego że masz wątpliwości czym jest Bontrager - to na pewno nie warto, bo są zupełnie ok. 

 

MInus Treka to słaby dosyć stosunek cena - jakość, plusy - choćby gwarancja.

Napisano

No to fajnie, wole się dopytać bo nie mam pojęcia o tej firmie.

A odnośnie rowerku ktoś się wypowie?. Aktualnie znalazłem ten model w Krakowie w sklepie dość nie daleko mnie więc chyba jutro zadzwonię do nich i się dopytam czy maja ten model i podjadę sprawdzić co i jak z nim. 

 

Chyba że odradzacie ten model?, może ktoś już posiada ten rowerek i może się podzielić ze mną cennymi uwagami, na co zwrócić szczególną uwagę, co szybko się w nim zepsuło, czy warto coś od kopyta wymienić czy zostawić do zużycia materiału i dopiero wymienić części . 

 

Proszę o propozycję jeśli jesteście wstanie zaoferować coś lepszego, aczkolwiek ten trek chyba nie jest taki zły. mój budżet wynosi 7000 zł +/- , ale jak można za kwotę 6kzł zakupić spokojnie coś w tym stylu to tego tysiaczka chciałbym przeznaczyć na jakieś akcesoria. 

 

Buty SPD chciałem sobie kupić + homosie do tego,  i dobre spodenki bo aktualnie mam Lidlowskie za 35 zł ;). które już raczej muszą iść w podróż na przerób 

Napisano

Piasty Bonti zrobione przez Dt mają wspólny z nimi jedynie zapadkowy ratchet - łożyska są na pewno z innego źródła niż te których używa Dt. 

Napisano

Czyli tak poza nawiasem mówiąc rower jak za tą cenę nie jest złym produktem i osprzętowo i jakościowo.? tak mam to rozumieć?. Wiadomo że żaden rower nie jest niezniszczalny bo jak każdy wie materiał pracuję tym bardziej jeżdżąc codziennie ;).

Napisano

Jeśli musisz się przymierzać do roweru to oferty wysyłkowe tak czy inaczej nie będą najlepszym rozwiązaniem.

Co do samego roweru to mało kto się wypowie bo to tegoroczny model - Trek znowu zmienił linię produktów pozostawiając w męskich 29erach linię Xcaliber i Superfly.

 

Na rynku można znaleźć znacznie lepsze oferty jeśli chodzi o osprzęt roweru, bo Trek się ceni.


Dosyć "blade" są w nim hamulce - praktycznie podstawowy model Shimano.

Napisano

@beskid, lasy, szutry, asfalt, polany, jeżdzę dużo i i teren jest raczej zróżnicowany , codziennie praktycznie inna trasa. Jak gdzieś jadę staram się wybierać codziennie inna trasę , powiedział bym coraz trudniejszą dla mnie, uwielbiam się męczyć na rowerze. "Zajeżdżać" się do granic wytrzymałości. uwielbiam wrócić do domu z wycieczki wykończony tak bym to określił. Jeżdżę szybko i bardzo energicznie ;). A ostatnio strasznie podjeżdżam pod górę xD i to dość kamienistą xD


Chyba nic nie wskóram , pozostaje mi jutro telefon do sklepu zapytanie czy maja na stanie magazynowym ten model i zrobienie przymiarki. 

Napisano

Więc ten Trek generalnie nie jest zły. Spory minus to hamulce ale i z tym da się żyć. Bardzo dobry wideł a reszta też spokojnie da radę. Z tego co wiedzę ma z tyłu sztywną oś a jeśli jest to samo z przodu to jeszcze lepiej.

Napisano

Wiesz hamulce zawsze można wymienić to chyba żaden problem, na korzyść treka to to że dostaje dożywotnią gwarancję. xD więc w razie czego jak rama się zesr.. xD to nie będzie problemu z wymianą xD.

Napisano

Więc ten Trek generalnie nie jest zły. Spory minus to hamulce ale i z tym da się żyć. Bardzo dobry wideł a reszta też spokojnie da radę. Z tego co wiedzę ma z tyłu sztywną oś a jeśli jest to samo z przodu to jeszcze lepiej.

Z przodu jest zwykła oś, z tyłu zwykłe haki z możliwością konwersji do osi sztywnej (inserty po obu stronach, ile kosztują - nie wiem.

Napisano

6 tka ma jeszcze ,pomimo taperowanej główki w ramie zwykły amor 1 1/8 ...także proponuję dołożyć troszkę  i rozważyć  Superfly 7.- obie osie jak należy i taperowany widelec.

Napisano

Od zeszłego tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Treka Superfly 6 w rozmiarze 23" :) Od razu powiem Ci że możesz mieć problem z dostępnością rozmiaru - 23" nie ma i już nie będzie u dystrybutora więc jedyna szansa to znaleźć coś w sklepach (Ja swojego zamówiłem w niemieckim sklepie wysyłkowym ale na całe szczęście miałem możliwość jakiś czas temu przymierzyć się zarówno do 23 jak i 21,5"). Co do rozmiarówki podanej w tabelkach, zalecałbym ostrożność ponieważ jak już wcześniej pisano na tym forum, w rzeczywistości górne rury są nieco krótsze i dla 23 jest to ~655mm zamiast 673, dla 19,5" ~620mm zamiast 639mm. Nie zmienia to faktu że Treki są stosunkowo długie i będziesz bardziej wyciągnięty niż na Krossie.

 

Pozdrawiam,

 

P.S. Mam 195cm i 97cm nogę.

Napisano

Rafciu spadłeś mi z nieba chyba xD czyli nic innego jak rozmiar 23. Tylko problem jest w krakowie z zakupem chyba będę musiał poszukać po innych sklepach. Jak mówisz że jest problem z rozmiarem 23 co do dostępności to nie ciekawie. Poszperam w necie może gdzieś jeszcze w Polsce jest na stanie roz. 23".


Jedne co mnie dziwi że rok produkcji 2014 i tak mało sztuk o roz. 23" wyszło od dystrybutora?. 


6 tka ma jeszcze ,pomimo taperowanej główki w ramie zwykły amor 1 1/8 ...także proponuję dołożyć troszkę  i rozważyć  Superfly 7.- obie osie jak należy i taperowany widelec.

Co masz na myśli zwykły Amor?. Czytałem troche o tym amorku nawet tutaj na forum i ludzie raczej sobie chwalą Rebe.


Rafu wszystko fajnie ładnie ale czemu tylko jedno zdjęcie xD co do koloru to ja skłaniam się bardziej pod pomarańczową wersję. W pozniejszym czasie wymienie sztyce, mostek, kiere, amor na biały kolorek ;)


Znalazłem xD i jest rozmiar 23, Tylko nie rozumiem ich notki, że rowery Trek nie są dostępne w sprzedaży wysyłkowej. Dobrze że to w krakowie to mam dość blisko xD Tak się napaliłem że jutro zaraz po pracy podjadę xD

Napisano

Pomarańczowy powiadasz? Jest i pomarańczowy (w posiadaniu mojej lepszej połówki) :D Teoretycznie Trek zabrania sprzedaży wysyłkowej - nie wiem jak Niemcy obeszli ten przepis bo mój przyjechał do mnie DHLem (ale był całkowicie złożony i wyregulowany). Chciałem wrzucić więcej fotek ale jak przejrzałem wątek "Pokaż swojego 29era" to zrobiło mi się smutno, stwierdziłem że się wstrzymam i zrobię lepsze foty ;)

 

Co do amora to Mysiura miał na myśli to że pomimo taperowanej główki ramy, amor ma zwykłą sterówkę 1 i 1/8" + podkładki zamiast poszerzanej.

Napisano
Co masz na myśli zwykły Amor?. Czytałem troche o tym amorku nawet tutaj na forum i ludzie raczej sobie chwalą Rebe.

 

Ten "zwykły amor" to nie problem bo Reba to Reba ale już z tym sprzętem i tym gdzie będziesz jeżdził problem możesz mieć. Kupowanie obecnie nowego roweru do takich zastosowań bez sztywnej osi jest moim zdaniem kiepskim pomysłem. Jeśli różnica jest tak niewielka w przypadku 7-ki to warto dołożyć. Biały kolor widelca to też kiepski pomysł ale to już kwestia estetyki.

 

Napisano

Jeśli mógł byś rozwinąć pojęcie sztywnej osi byłbym wdzięczny, bo kompletnie nie rozumiem o co tak naprawdę chodzi. "Laik" 

Napisano

Standardowa oś piasty ma 9mm i o ile w przypadku 26er, dobrego sztywnego widelca jest w miarę w porządku to już na większym kole nie koniecznie. Reba jest sztywna ale nie aż tak na góry aby nie dzwoniły Ci tarcze. Superfly 7 ma już oś 15 mm o to wiele zmienia. Do tego siedzą tam już heble Deore 615. Problemem może być dla Ciebie kolor bo na pewno nie różnica w cenie. Ale skoro masz w planach zmianę widelca to da się z tym żyć.

 

Tak na marginesie to masz podobny styl i miejsce jazdy do mojego. Nie wiem ile tam masz tej szosy ale szybkość wyklucza się w przypadku korby z blatem 36T. Już na lekkich zjazdach będzie Ci brakować.

Napisano

Kupując nowy rower trudno mieć wszystko. Coś zawsze będzie nie tak i z czasem się poprawia. Zwłaszcza, że masz zamiar co nieco zmienić. Gorzej przemalować ramę więc jak Ci się podoba ten pomarańcz to nie widzę problemu. Sam rower jest w porządku a wersja 7 tym bardziej ze względów, które wymieniłem ja i @Mysiura. Osobiście bez większych udoskonaleń brał bym 7-ke tylko ten kolor.... Sam zdecyduj. Podoba mi się natomiast to, że wiesz czego chcesz a nie wyskakujesz z 10-cioma propozycjami. 

 

Nie jeden powie, że minusem jest w przypadku obydwu stosunek cena-jakość. Ja zbytniej przepaści nie widzę. No chyba, że Trek robi ramy co się łamią jak zapałki ale nie sądzę. Reszta jest jak na dzisiejsze czasy i jakość bez zarzutu. Korba jak Ci nie spasuje to wymienisz na jakąś Deorkę i po kłopocie. W Beskidach liczy się jazda a nie cyferki i symbole na osprzęcie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...