Skocz do zawartości

[opony 28"] na jakie zmienić?


Wickendo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Ostatnio byłem na takim ogólnym przeglądzie w rowerowym. Powiedziano mi, że opony są do wymiany. Generalnie chodzi o to, że pod koniec czerwca wyruszam na moim rowerze do Włoch. Opony nie były wymieniane od nowości, a rower ma około 3 lata. Są łyse. Według oficjalnej strony Krossa mają 28 cali. Mój rower to Kross Trans Pacific. Tu są jeszcze zdjęcia roweru jak coś: http://imgur.com/a/A02s2#0

 

Proszę o poradę, jestem kompletnie zielony w tych kwestiach. Należy wziąć pod uwagę głównie ten wyjazd do Włoch na rowerze. Poza tym jeżdżę raczej ze szkoły do domu, na miasto, itd.

 

Z góry dziękuję :)

Napisano

Myślę, że na takie wyprawy najlepiej sprawdzą się jakieś Schwalbe Marathony z wkładką antyprzebiciową, konkretny model zależnie od tego, jak dużo masz zamiar jeździć poza asfaltem.

Napisano

 

 

A co byście polecili biorąc pod uwagę, że chcę przycinać koszty, oczywiście w zdrowy, nieprzesadny sposób?

Marathony dostaniesz po 80-90 PLN za sztukę i myślę, że tu już nie ma za bardzo co przycinać.

Oszczędzisz powiedzmy 50 PLN na komplecie i może się uda, a może co 200km będziesz zmieniał dętkę w obładowanym rowerze.

Przyoszczędzisz na dętkach i łatkach :)

Napisano

Osobiście używam Schwalbe CX Comp (40-50 zł/sztuka), ale czytałem opinie, że dość dużo łapią gum, więc na taką eskapadę bym raczej ich nie polecał (u mnie jak na razie 0 gum, ale tylko 30 km na nich zrobione).

Napisano

No dobra, powiedzmy, że decyduję się na te maratony. Jaką szerokość wybrać biorąc pod uwagę, że droga to będzie 97% asfaltu? Dobra, już wiem, że to zależy od obręczy. Jak więc sprawdzić jaką szerokość muszę kupić?

 

No i tak żeby dodać - sakwy będę miał na 99% tylko z tyłu. Czy jest sens wtedy kupować inną oponę na tył, inną na przód?

Napisano

Od obręczy nie tak bardzo, Twoje naprawdopodobniej bez problemu łykną nawet oponę 2.0.

Sprawdź sobie jakie opony masz teraz i jeśli jeździło się ok, to zostań przy takiej szerokości. 1.6 albo 1.75 prawdopodobnie będzie optymalne.

1.35 może być kiepskie na te 3% nie-asfaltu.

Zbyt szeroka opona może się nie zmieścić w widełki tylnego trójkąta albo będzie za szeroka/wysoka do błotników.

Jeśli nie jesteś ekstremalnie ciężki, to Maratony wytrzymają sakwy. Taka sama opona na przód i tył będzie ok.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...