RedBullet Napisano 8 Kwietnia 2014 Napisano 8 Kwietnia 2014 Witam. Rok temu kupiłem po taniości rower Decathlon Rockrider 3.3. Przejechałem nim 500km bez żadnych problemów i cieszyłem się jak dziecko, że taka fajna maszynka mi się trafiła (i za tak małą kwotę). Szczęście nie mogło trwać za długo i jakiś czas temu - trach! - rozsypał się suport. No to odstawiłem rower do sklepo-serwisu. Pomijam już fakt, że przez 2 tygodnie nie mogli sprowadzić odpowiednich piast (fabryczne były już na wykończeniu), to dzisiaj jeszcze okazało się że suport jest nietypowy. Okazuje się że ma oba gwinty prawe - norma, system włoski - ale gwint jest nie 36mm tylko 35mm (długość 118mm). Gdzie takie kuriozum dostać? Bo szczerze mówiąc jak przeglądam dane techniczne to nie widzę żeby było zaznaczone czy oba gwinty są prawe czy nie. Prosiłbym o rzucenie jakimiś linkami tego co mnie interesuje. Oczywiście nie muszę wspominać, że cena powinna być od niskiej do umiarkowanej, bo nie ma sensu ładować do takiego roweru wkładu za 300PLN. Liczę na pomoc forumowiczów. Pozdrawiam.
Mod Team Puklus Napisano 8 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 8 Kwietnia 2014 Rower z decathlonu i ma mieś jakiś dziwny suport ? nie sadze. jak ma średnice ok 35mm i szerokość 68mm to zwykły bsa . czyli angielski gwint. Napisz jaką masz korbe.
RedBullet Napisano 8 Kwietnia 2014 Autor Napisano 8 Kwietnia 2014 Nie mam pojęcia jakie korby tam dawali. W każdym razie są te co były fabrycznie. Nawet nie jestem w stanie sprawdzić, bo rower stoi na serwisie. Dowiedziałem się tylko tyle że ma być 118mm chyba że chcę zmieniać korby (przyznam że tego wolałbym uniknąć). Jego najbardziej zdziwiły te gwinty - nie prawy/lewy, tylko prawy/prawy. edit: tak, średnica jest ok.35mm, a długość tulei ok. 68mm. Nie mogę zmierzyć dokładniej niż linijką, bo gdzieś suwmiarkę posiałem. Wychodzi na to, że szukam czegoś http://allegro.pl/maszynowy-wklad-suportu-neco-bsa-b910-118-mm-i4116467059.html'>takiego, tak?
lyndowss Napisano 8 Kwietnia 2014 Napisano 8 Kwietnia 2014 Ja nie rozumiem tylko po co ten rower stoi w serwisie. Naprawią Ci go, czy na co czekają? Po mojemu to normalny suport o wymiarach które podałeś 68 i 36. Ty to sam mierzyłeś jak rower jest w serwisie? Jak? Możliwe jest też, że oni nie rozróżniają tam gwintu lewego od prawego. Po prostu odkręciło im się w jedną stronę znaczy w stronę przedniego koła i myślą, że gwinty takie same. Znając talent takich "fachowców" i ich wiedzę.
RedBullet Napisano 8 Kwietnia 2014 Autor Napisano 8 Kwietnia 2014 Stoi, bo nie mają takiego suportu i czekają aż ja to załatwię, bo w hurtowni takiego nie ma. Wymiary podałem 68/35, na 36 to od ręki. Mierzyć to mierzyłem, bo dali mi dziś ten suport na wzór. A gwinty raczej odróżniają, bo coś tam próbowali wkręcać i nie pasowało. Mieszkam w takim mieście (w sensie małym), że w sklepach są tylko Neco i Shimano i to takie najbardziej podstawowe. PS. dokładnie to zmierzyłem długość tulei (68mm) średnicy nie zmierzę, bo nie mam suwmiarki.
Rulez Napisano 8 Kwietnia 2014 Napisano 8 Kwietnia 2014 Gwint o średnicy 35 mm i obie miski z gwintem prawym, do tego szerokość 68 mm - to suport Francuski : http://wrower.pl/sprzet/os-suportu,5446.html A tak właściwie to ciekawe czy nie możesz kupić zwykłego suportu Angielskiego i założyć po prostu starych misek .
Kowal1986 Napisano 8 Kwietnia 2014 Napisano 8 Kwietnia 2014 Po pierwsze 500 km przebiegu i posypał się suport i piasty ???... rower topiłeś w rzece, czy co?,
RedBullet Napisano 8 Kwietnia 2014 Autor Napisano 8 Kwietnia 2014 Nie topiłem, nie skakałem, po prostu kupiłem używany rower. @Rulez - dzięki za info i pomyślę o tym co napisałeś.
lyndowss Napisano 8 Kwietnia 2014 Napisano 8 Kwietnia 2014 gwinty raczej odróżniają, bo coś tam próbowali wkręcać i nie pasowało To, że coś tam wkręcali, a właściwie próbowali to nie znaczy, że cokolwiek potrafią. Gwint o średnicy 35 mm i obie miski z gwintem prawym, do tego szerokość 68 mm - to suport Francuski : To by się zgadzało, bo przecież Decathlon jest Francuski, a oni zakochani w swoim kraju to i dali taki suport. Pierwszy raz słyszę, żeby ktokolwiek coś takiego miał.
RedBullet Napisano 10 Kwietnia 2014 Autor Napisano 10 Kwietnia 2014 Pytalem po ludziach i oto co się dowiedzialem.Opcje mam dwie, albo próbować przegwintować ramę, albo ją wymienić. Zadzwonię jeszcze w jedno miejsce zapytać o przegwintowanie, ale skończy się chyba na wymianie ramy. Czy rama Wheelera 900 Pro jest godna uwagi? Od razu mówię, że ma być bużetowo, a osprzęt będę przerzucał ze starej ramy. Roweru używam na asfaltowe drogi - czasem lekki teren. Żadnych skoków czy innych ewolucji.
RedBullet Napisano 19 Czerwca 2014 Autor Napisano 19 Czerwca 2014 No i rower naprawiony i przetestowany. Majster w warsztacie wkręcił mi dwie prawe (gwint) miski. Tą od strony zębatki wkręcił na niebieski silikon i to działa. Koszt 140PLN z wymianą linek, klocków, nowa kaseta i regulacja wszystkiego.
Mod Team Puklus Napisano 20 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 20 Czerwca 2014 Jak byś te 140zl dodał do roweru to kuipłbyś lepszy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.