Skocz do zawartości

[do 1000zł] używany trekking


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Poszukuję wygodnego roweru trekkingowego, chciałbym zakupić używany ze względu na cenę. Przeglądałem różne oferty i nie wiem, za bardzo co wybrać bo jest tego spora ilość. Interesuję mnie rama wielkości 22/23 cale ( mój wzrost 188cm, długość nogi 90cm), proszę o pomoc. (czy mogę wstawić tu linki modeli, które przeglądałem i mnie zainteresowały?


z tego co widziałem, to mogę wstawiać, tak więc:

http://allegro.pl/okazja-corratec-deore-3x8-2xamor-pradnica-55cm-i4126665729.html

http://allegro.pl/manufakture-23-cale-caly-na-deore-lx-i4107082002.html

http://allegro.pl/dunski-rower-miejsko-trek-msq-mosquito-alu-58cm-i4116911997.html

http://allegro.pl/stevens-esprit-23cale-najwiekszy-okazja-i4107081998.html

http://allegro.pl/holenderski-aluminiowy-batavus-deore-pradnica-i4121108845.html

http://allegro.pl/stvens-x3c-piekny-trekking-shimano-deore-duzy-i4121759457.html

http://allegro.pl/holenderski-aluminiowy-batavus-cibola-stx-rc-axa-i4121141450.html

http://allegro.pl/trekking-guderit-sport-56cm-22cale-magura-nexus-i4118043389.html

 

Ładnie proszę o pomoc, sam mam mentlik w głowie od mnogości wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych, które wymieniłeś bierz pod uwagę:

- VSF FahrradManufaktur - doba (tłumiąca drgania) rama z Chr-Mo i osprzęt - jeden z faworytów Twojego zestawienia,

- Stevens Esprint - dobra aluminiowa rama, jednak napęd i manetki to on ma z innego roweru (jakaś podmiana - patrz specyfikacja producenta) + przedni błotnik do wymiany,

- Stevens X3C - tak naprawdę to jest cross (trochę bardziej sportowa geometria ramy w stosunku do trekkinga), który został doposażony do poziomu trekkinga,

- Gudereit Sportline Onroad 6HC - bardzo lekka rama i nadzwyczaj dobre jak na aluminium tłumienie drgań, trwały i dobrze chroniony napęd. Mam z tej samej linii (Gudereit Sportline SX-45) i oceniam go bardzo dobrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Manufaktur zwrocil moja uwage, tylko z tego co sprzedawca napisal, trzeba chwile przy nim posiedziedziec i ma stalowa rame, jak wyglada sprawa z rdza przy takich ramach? Nie jest to uciazliwe?

A co sadzisz o tym http://allegro.pl/okazja-corratec-deore-3x8-2xamor-pradnica-55cm-i4126665729.html wygląda na malo uzywany i ma ciekawy desing, no ale tu moje kompetencje sie juz koncza:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A co sadzisz o tym http://allegro.pl/ok...4126665729.html wygląda na malo uzywany i ma ciekawy desing, no ale tu moje kompetencje sie juz koncza:)

 

Bez sensu (kłoci się to z jego przeznaczeniem - sprawdź u konkurencji ile oferują takich trekkingów 28" z tylną amortyzacją) - chyba że design jest u Ciebie cecha najważniejszą.

 

W ramach stalowych z Chr-Mo problem rdzy praktycznie nie istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygoda i niezawodność to priorytet, wygląd już nie jest tak istotny. Jeśli dziś nie znajdę czegoś ciekawego u okolicznego importera, to chyba skusze sie na tego Manufakture. Mam nadzieję, że Twoje rady okażą się trafne. Dzięki za pomoc.

Jeszcze mam pytanie co do tego Manufakture, mianowicie ma mi sluzyc do jazdy codziennej do pracy i jakies male przejazdzki, sporadycznie weekendowo dluzsze wyprawy max. 100km. Czy na tego typu rowerze, bede jezdzil bardziej wyprostowany, czy pochylony? Sprawdzi sie w takim uzytkowaniu?

Jeszcze mam pytanie co do tego Manufakture, mianowicie ma mi sluzyc do jazdy codziennej do pracy i jakies male przejazdzki, sporadycznie weekendowo dluzsze wyprawy max. 100km. Czy na tego typu rowerze, bede jezdzil bardziej wyprostowany, czy pochylony? Sprawdzi sie w takim uzytkowaniu?

http://allegro.pl/wypasiony-trekking-rama-cr-mo-hamule-magura-piasta-i4129716927.html

ten jak wypada w porównaniu do http://allegro.pl/manufakture-23-cale-caly-na-deore-lx-i4107082002.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz to nie jest jednoznaczna sprawa. Nie wiemy, jaką masz budowę ciała – proporcjonalną (sprawdzają się zalecenia), czy dłuższe lub krótsze kończyny. Ten czynnik ma wyraźny wpływ na dobór roweru dla konkretnej osoby

Na podanych przez ciebie rowerach (o wspomnianej wielkości ramy i proporcjonalnej budowie ciała) typu trekking, twoja sylwetka powinna być bardzo wygodna. Cross ma podniesiony suport, zapewnia bardziej pochyloną sylwetkę i większe przeniesienie ciężaru ciała na oparcie na kierownicy, która też jest bardziej wysunięta do przodu.

Dlatego powinieneś zakup jakiegokolwiek roweru poprzedzić jego przymierzeniem oraz choćby krótką jazdą próbną.

Inną sprawą jest podejście do podstawowego zastosowania roweru – piszesz o codziennych dojazdach do pracy i w dalszej kolejności sporadycznych wycieczkach. Musisz zdecydować, czy te dojazdy będą całoroczne i w prawie każdych warunkach atmosferycznych. Następnie uwzględniając, jakie masz warunku przechowywania roweru i samodyscyplinę, musisz zdecydować, jak będziesz obchodził się z napędem po jeździe w deszczu, kurzu, śniegu i breji – czy będziesz miał czas po zakończonej jeździe, regularnie go czyścić i konserwować. Napęd klasyczny (patrz VSF FahrradManufaktur) wymaga regularnych konserwacji i wymian łańcucha. Z kolei Gudereit SXC ma przerzutki w uszczelnionej tylnej piaście, pracujący w stałej pozycji łańcuch w całości zabezpieczony pełną osłoną – duża trwałośc i minimalne nakłady na konserwację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już zakupiłem VSF FahrradManufaktur, jutro powinien przyjść, więc napiszę jak wrażenia. Liczę się z dodatkową konserwacją, mam już od prawie 6 lat rower z napęd klasycznym i jakoś sobie z tym radzę. Można powiedzieć, że rower jest/będzie garażowany i używany w okresie dobrej pogody. Generalnie wybrałem ten ze względu na pozycję podczas jazdy, mam od dłuższego czasu rower crossowy (tzn. tak mi się przynajmniej wydaje- Kross Raven Meadow) i podczas jazdy mam sylwetkę mocno pochyloną. Przy szybkiej jeździe wszystko ok, ale przy dłuższych trasach, wolniejszym tempem boli mnie krzyż i ogólnie nie jeździ się nim tak komfortowo, jak podczas jazdy szybkiej. Jeszcze raz chciałbym podziękować, za fachową pomoc i objaśnienie spraw, w których samodzielnie raczej podjął bym nietrafne decyzje.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...