boverone Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 Witam Chciałbym się przedstawić ponieważ jestem nowym użytkownikiem forum, mam na imie Paweł.Jako że renowacja roweru była moim małym marzeniem, pewnego dnia wstałem i postanowiłem tego dokonać.Znalazłem w internecie ogłoszenie sprzedaży, z mojego powiatu i tak zakupiłemponad 30letni rower "Ukraina" na oryginalnych oponach i oryginalnym siodełkiem(w niezłym stanie)Uczę się wszystkiego od podstaw także proszę o wyrozumiałość dla żółtodzioba.Rower robię pod siebie i niezależy mi na zachowaniu jego oryginalności, dlatego teź wybrałem Ukraine na pierwszą renowacje.Byłbym wdzięczny za wszelakie rady. Będę wrzucał zdjęcia i opisy z postępu pracyNiestety nie posiadam zdjęcia roweru w całości, rower jest już rozebrany a najbliższe dni poświęce na ściąganiu dwóch warstw lakieru które znajdują się na Ukraincehttp://zapodaj.net/3d4168cf2e754.jpg.htmlhttp://zapodaj.net/7895934e704e2.jpg.htmlhttp://zapodaj.net/13fc9fddcc3fd.jpg.htmlPozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macrauchenia Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 To już coś z tych nowszych Ukrain.Jakiej rady potrzebujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 pamiętaj tam gwinty są wszystkie nie typowe, musisz sowieckich części szukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boverone Napisano 8 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 Dziś kolejny dzień szlifowania ramy i ździerania lakieru, powoli do przodu...Potrzebuje rady dotyczącej tematu obręczy i szprychobręcze które posiadam są stalowe i mimo to że są cieższe od aluminiowych chcę je zostawići tu rodzi się pytanie jak odpowiednio je wyczyścić(nalot rdzy), zabezbieczyć i nadać połysk?ewentualnie jak odpowiednio je wyczyścić pod lakierowanie? Co zrobić z piastą? Wymienić na nową czy rozebrać starą i wyczyścić?(coś w niej chrobocze)Wrzucam zdjęcia. Pozdrawiam!http://zapodaj.net/777a386607737.jpg.htmlhttp://zapodaj.net/4100aa28f8f43.jpg.htmlNa przyszłość- zdjęcia dodawać jako pliki czy hostingować jak do tej pory? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artofnois Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 Co do obręczy , to spróbuj rdzę usunąć WD 40 , następnie poleruj wełną stalową . Na początek przeleć wełną o gradacji dwóch zer , a polerkę trzema zerami.- powinno być ok.Pistę rozkręć , wtedy będzie wiadomo co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 Uważaj zeby ci putin jej nie zaaneksjował Obręcze bym wymienił na Aluminiowe, wytrzymalsze i lżejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boverone Napisano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 Dziś próbowałem oddać w serwisie obręcze, szprychy do czyszczenia i ponownego złożenia jednak nikt nie chciał się podjąć tego zadania, faktycznie może szkoda zachodu, przemyśle jeszcze zakup aluminiowych obręczy. W jakim przedziale cenowym prezentują się takie obręcze? (28cali opona)Dziękuje za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 jak chcesz retro to zostaw wszystko, weź kup sobie szczotkę mosiężną drucianą na wiertarkę i jazda potem tak jak koledzy radzili, węłną 000 polerka i otłuść i lakier bezbarwny w spray i masz chromy zakonserowowane, a szprycchy kup nierdzeki sahim leader i i nyple będzie jak nowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 10 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 serwisie obręcze, szprychy Jakby Ci wycenili taką usługę w serwisie to by się okazało, że za tę cenę możesz złożyć kompletne nowe koło i jeszcze Ci zostanie. Nic dziwnego też bym się tego nie podjął będąc serwisem rowerowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boverone Napisano 10 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 Znalazłem śmiałków do takiej roboty ale przedmówca ma racje koszt tej zabawy wyniósł by mnie 200złTakże dobiore alu obręcze. Kolej na korbe, chciałbym ją wymienić zezwględu na jej tragiczny stan.Nie wiem za bardzo jak ugryźć ten temat, sam suport(klasyczny) jest w dobrym stanie, wymieniłbym tylko łożyskaniewiem jednak czy stosuję się dalej korby na klin? Muszę szukać używki? Dziś zmierze szerokość mufy być może udałoby mi się wymienić stary suport na coś nowszego by nie mieć problemów z dobraniem korbyJest to w ogóle możliwe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 sprawdź gwint misek pewnie inny niż BSA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalS80 Napisano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 Witam, sam to przerabialem. Z oryginału ukrainy została tylko rama i blotniki. Służy mi do jazdy po mieście i spisuje się świetnie. Z wymienionych gratów: *Obręcze stalowe chromowane (po 6 latach pod chhmurką wyłazi rdza -papier wodny 2000 pół godziny i jak nowe) *Nexus 4sp z tylu (chyba 2kg wazy) Suport na kwadrat zwykły, z wiankami -sprawdź tylko jakieasz gwinty-pamietam ze musiałem wwymieniac, bo pierwszy jaki kupiłem nie pasował *Przedni wideł z mocowaniem pod v-brake bo samo torpedo nie starczało, aby zatrzymać demona:) Wymiana widla wymagała nowych sterów, bo nakrętki starych nie pasowały do nowego widła. Jak wcześniej pisali-wszystkie śruby i nakrętki jakieś inne wymiary maja:( Acha-rame malowalem czarnym hammerite w sprayu. Tanio i wygląda zaiscie:p:p:p:p:p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boverone Napisano 11 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Dzięki wielkie za pomoc!U mnie nawet błotniki nie zostaną bo są całe pogięte ;p Jednak, widełki zostawiam.Rama jest wyczyszczona jutro trafi do znajomego który zajmie się skrzywionymitylnimi widełkami które przeżyły wypadek. Jutro także zaszpachluje ubytki i być może uda się położyć podkładChciałbym dodatkowo poddać renowacji siodło, elementy stalowe wyczyścić i oddać do galwinizacji, po złożeniu uzupełnić o nowe nity.Skóra siodła także wymagała by poprawek, posiada jedno duże pęknięcie. Zastanawiam się czy zainwestować w środki do renowacji skór czy oddać to w ręce fachowca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi