Michal17 Napisano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2006 Hej Niedawno kupiłem nowy rower. Jest to Giant Boulder Disc, no właśnie - Disc! Już sprzedawca w sklepie powiedział, że ten hamulec jest "średni". Wiadomo, tarcze montuje się w rowerach tanich albo bardzo drogich, dlatego też nie nastawiałem się na super hamowanie. Jednak zdecydowałem się na ten rower, przez możliwość rozbudowy, tzn do innego Bouldera, czy innego górala z tej klasy z V`kami nie "doczepiłbym" tarczy, a ten rower jest idealnie przystosowany do zamontowania jakiejś super nowej tarczówki z wyższej pólki (trzeba zobaczyć tą piastę... ). I wlasnie miałem zamiar tak zrobić, ale jednak utrata gwaracnji zmusiła mnie do zostania przy obecnej tarczy. Podobno ma się poprawić skuteczność hamowania, jest to nowy rower, ale może jest jakiś sposób na poprawienie działania hamulców, ale nie tracąc przy tym gwarancji? To samo tyczy się tylnych V`ek. Jechałem na znacznie tańszym rowerze, bo Kross`ie Hexagon`ie, chyba V6 (albo V4) i hamulce, mimo że skrzypiały to hamowały zabójczo. Aż nie wierzyłem. Więc jeśli jest to kwestia regulacji, to prosze o jakies porady\wskazówki. Z góry wielkie dzięki za pomoc! PZDR A i zapomniałbym - Hamulec przedni/tylny Mechaniczny tarczowy Tektro/Aluminiowy typu V Tektro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialykom Napisano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2006 co do tarczy to klocki musza sie dotrzec. daj im jakies 100 km. v`ki ustaw jak najblizej obreczy (oczywiscie bez ocierania ;] ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal17 Napisano 14 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2006 miło przeczytać, że będzie lepiej. Dzięki wielkie, wiem już w którym kierunku iść... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrgorgo Napisano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2006 Czy będzie lepiej to się okaże ;-), jeśli po dotarciu będą słabo hamowały możesz spytać się gwaranta czy wymian klocków nie spowoduje utraty gwarancji ;-), im klocki będą miększe tym będą lepiej hamowały, może szybciej się zetrą ale tu chodzi o bezpieczeństwo ;-). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2006 na tyl zaloz sobie czarne klocki jagwire to bedzie zyleta a na przod po pierwsze dotarcie choc akurat moje swierze w sumie tarczowki dotarly sie po okolo 4-5 hamowaniach z 35-40km/h do zera a przednia wlasciwie po pierwszym hamowaniu miala tak z 90% mocy:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrgorgo Napisano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2006 Co do docierania ;-) postaraj się ich na samym początku nie przegrzać bo może na okładzinach pojawić się specyficzna szklaneczka ;-), która skutecznie zmniejszy siłę hamowania. Docieranie nie polega na rozpędzaniu rowerku do granic możliwości i w następstwie ostrym hamowaniu, tylko na i odpowiednim ich dotarciu i ułożeniu względem tarczy. Daj im troszkę czasu ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal17 Napisano 15 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2006 Mhm, czyli będę próbował zmieniać klocki, a przód na razie zostawię w spokoju. Może jutro będę w serwisie to pogadam o tych hamulcachm. Dzięki za wszystkie odpowiedzi! Sprawdzałem hamulce, jest to taka konstrukcja gdzie bez żadnego poprawiania klocki są bardzo blisko obręczy (v`ki). Czyli jedyne co mogę zrobić to wymienić klocki? Jakie jeszcze możecie mi polecić oprócz tych wyżej wymienionych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sforek Napisano 17 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2006 Ja mam Giant Boulder SE (bez disc) i temat słabych hamulców znam z autopsji. Po pierwsze założyłem na tył booster (Tektro T2) i efekt po nim to 75% sukcesu. (zobacz jak sie wygina w tym rowerze z tyłu rama i ile siły przez to tracisz) Po drugie wymianiłem klocki na Author 3CC (takie trójkolorowe), są dosyć miękkie i hamują bardzo dobrze (także mokre) Ogolnie wyboru nie masz za duzego bo boulder nie ma mocowania tarczy z tyłu. U mnie te dwie operacje poprawiły hamowanie 2x i teraz jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dayus Napisano 17 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2006 Ja mam klocki RimWrangler 2 z Avidów,ale nei czuje rewelacji,ale ludzie mawiaja,ze sa dobre. Pozatym klocki XTRa są rowniez dobre, pomysl nad tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joorek Napisano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2006 po pierwsze - booster . Po drugie - zmień klocki ( polecam corratec'a) . Po trzecie przetrzyj je lekko papierem ściernym . I po czwarte odtłuść obręcz ( np. płynem do mycia naczyń ) . A na pewno nie zaszkodzi nasmarować pożądnie pancerze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal17 Napisano 18 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2006 Sforek proszę, napisz coś więcej, szczególnie o zamontowaniu boostera i o tej ramie. Może ja o czymś nie wiem... Oczywiście chodzi mi o efekt jaki dał, i skutki kiedy tego nie założę. A i ma to coś wspólnego z hamowaniem (bo chyba tylko to, że przy mocnych hamulcach słaba rama się zdeformuje?). Rama Giant Boulder 2006 jest przecież mocna, formowana gorącym olejem (=30% mocniejsza od innych alu), ale czy wystarczająco mocna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dayus Napisano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2006 Nie zdeformuje sie tylko sie bedzie wyginac podczas hamowania i zamiast sile odkladac na obrecz klockami to bedziesz ja oddawał na to by wygiac ramę. Po zakonczeniu hamowania rama wroci do pierwotnego stanu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sforek Napisano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2006 Na tym forum jest kilka tematów o boosterach, wiec na pewno znajdziesz kilka dyskusji na ich temat. Akurat wg mnie ta rama w tym miejscu jest taka sobie, raczej nie za mocna. W skrócie boster usztywnia tylny widelec, dzięki czemu klocki mają lepsze oparcie i cała energia/siła idzie na sciskanie obręczy a nie na rozginanie ramy. Tektro T2 kosztował 27zł. Jak za te pieniądze efekt jest bardzo dobry. @joorek jak sie smaruje pancerze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal17 Napisano 18 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2006 Więc warto też zainwestować w booster... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.