Wojek Napisano 6 Kwietnia 2014 Napisano 6 Kwietnia 2014 Moje Hayesy już dogorywają, czas pozbierać na nowe heble. Chciałbym oczywiście wydać jak najmniej, ale jednocześnie oczekuje dobrej i skutecznej pracy. Maks jaki mogłbym wydać to myśle że 600zł, ale wolałbym oczywiście taniej. Wiele już tematów przeczytałem jednak chce dopytać, jak te hamulce będą sprawować się przy mojej wadze (100 z haczkiem). Dodam że tarcze to Deore XT Icetech 180/160.Zastanawiam się nad takimi modelami:Deore M615Slx M675Deore XT M785Chyba w numeracji się nie pomyliłem. Tańsze jak sądze nie dadzą rady, XTR'y i Saint'y za drogie. Jeżdzę XC/Maraton plus dłuższe wypady za miasto ale raczej po płaskim, żadnych zjazdów nie będe uskuteczniać, waga roweru to ok 12-13kg. Pozdrawiam! Cytuj
jasinski21444 Napisano 6 Kwietnia 2014 Napisano 6 Kwietnia 2014 M675 bierz , xt m785 działają identycznie jak slxy a są droższe Cytuj
Nastar Napisano 7 Kwietnia 2014 Napisano 7 Kwietnia 2014 Nawet Deore w Twojej sytuacji dałoby radę. Cytuj
Mod Team sznib Napisano 7 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 7 Kwietnia 2014 675, wersja z klockami metalicznymi, najlepszy wybór. Cytuj
Wojek Napisano 7 Kwietnia 2014 Autor Napisano 7 Kwietnia 2014 Czyli nie ma rady i 500 trzeba zebrać Cytuj
Geiger Napisano 7 Kwietnia 2014 Napisano 7 Kwietnia 2014 W zeszłym tygodniu kupiłem SLX 675 za 450 zł. Nowe na organicznych klockach. Zjadą się to wymienię na metaliki. Więc zastanów się Cytuj
Wojek Napisano 15 Kwietnia 2014 Autor Napisano 15 Kwietnia 2014 Kupiłem SLX'y, jutro zakładam do rowerku i dam znać jak chodzą bedą pracowały na metalicznych klockach z radiatorami i tarczach XT Icetech. Mam pierwsze pytanie, jakie wymiary ma śruba mocująca klocki w zaciskach XT? Chciałbym zawleczkę wymienić na taką śrube ale dzisiaj kupiłem kilka które wydawało mi się że będą dobre a tu lipa. Cytuj
Synergy Napisano 16 Kwietnia 2014 Napisano 16 Kwietnia 2014 A M615 to dokładnie to samo co m675. Brałbym najtańsze. Cytuj
jasinski21444 Napisano 16 Kwietnia 2014 Napisano 16 Kwietnia 2014 M615 to nie jest dokładnie to samo co m675. M615 tylko został delikatnie przeprojektowany żeby wchodziły tam klocki z radiatorem a mocowo ten hamulec został na poziomie m596 . M675 ma ciut więcej mocy i lepsze tłoczki Cytuj
Geiger Napisano 16 Kwietnia 2014 Napisano 16 Kwietnia 2014 Wymiar śruby najlepiej sobie samemu określić. Wątpię żeby ktoś pamiętał dokładne wymiary. Suwmiarka w dłoń i do dzieła Cytuj
Wojek Napisano 16 Kwietnia 2014 Autor Napisano 16 Kwietnia 2014 Tylko że to jakaś dziwna śruba nie? ona ma gwint na początku a potem tylko taki trzpień wchodzi w klocki? Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 16 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 16 Kwietnia 2014 Jeżeli chodzi o śrubę do klocków w np SLXie to jest to M3x30 przynajmniej ja sobie taką sprawiłem Cytuj
Wojek Napisano 17 Kwietnia 2014 Autor Napisano 17 Kwietnia 2014 Plus nakretka? Czy wkreca sie w gwint w zacisku? Bo mi sie wydaje ze to jest M4 Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 17 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 17 Kwietnia 2014 Faktycznie M4 i wkręcana w gwint w zacisku, na końcu powinna bć zawleczka, ja jeżdżę bez i póki co nie wypadła. Cytuj
Synergy Napisano 17 Kwietnia 2014 Napisano 17 Kwietnia 2014 M615 to nie jest dokładnie to samo co m675. M615 tylko został delikatnie przeprojektowany żeby wchodziły tam klocki z radiatorem a mocowo ten hamulec został na poziomie m596 . M675 ma ciut więcej mocy i lepsze tłoczki Jesteś w błędzie kolego niestety. Regulowane banjo jest główną różnicą i reszta to różnice materiałowe. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 17 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 17 Kwietnia 2014 Nie zgodził bym sie bo ma inne tłoki o innej średnicy ... nie wspominając ze są ceramiczne a nie z bakelitu poza tym budowa taka sam bo wszystkie zaciski są w tej samej technologii robione, nawet XTR tyle ze on z monobloku. Cytuj
Wojek Napisano 17 Kwietnia 2014 Autor Napisano 17 Kwietnia 2014 No ale to jak kupiles M4x30 to zeszlifowales reszte gwintu? Bo wkrecic mozna, ale nie przechodzi przez klocki i tą nienagwintowaną część. Cytuj
Synergy Napisano 17 Kwietnia 2014 Napisano 17 Kwietnia 2014 Nie zgodził bym sie bo ma inne tłoki o innej średnicy ... nie wspominając ze są ceramiczne a nie z bakelitu poza tym budowa taka sam bo wszystkie zaciski są w tej samej technologii robione, nawet XTR tyle ze on z monobloku. Tylko jak się teoria i rozmiar tłoków ma do praktyki? Nijak miałem oba modele, SLX ma większy skok klamki w trzech modelach jakie miałem okazję używać. Nie piszę tego z powodu chwalę to co mam ponieważ helbe shimano nie są moimi faworytami, Cytuj
jasinski21444 Napisano 17 Kwietnia 2014 Napisano 17 Kwietnia 2014 Ja też miałem M675 i M596 i generalnie te pierwsze trudniej zagotować oraz mają delikatnie więcej mocy . Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 17 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 17 Kwietnia 2014 No ale to jak kupiles M4x30 to zeszlifowales reszte gwintu? Bo wkrecic mozna, ale nie przechodzi przez klocki i tą nienagwintowaną część. Dokładnie tak zrobiłem jak piszesz można jeszcze nagwintować sobie zacisk z drugiej strony jak by kto chciał, to też jakiś sposób. Tylko jak się teoria i rozmiar tłoków ma do praktyki?Mówi ci coś prawo naczyń połączonych ? przestudiuj zagadnienie to będziesz wiedział. Porównując, SLX 160 prawie = deore 180. Cytuj
Synergy Napisano 17 Kwietnia 2014 Napisano 17 Kwietnia 2014 A jeździłeś na w/w modelach przez przynajmniej tydzień? Cytuj
Grzeslaw Napisano 17 Kwietnia 2014 Napisano 17 Kwietnia 2014 Mam Slx M675 metaliczne klocki z radiatorkami +tarcze XT ice tech im wiecej na nich śmigam tym mniej jestem zadowolony.... Czasem czuje brak mocy i twardnieją na ostrych zjazdach... Jakieś mam mieszane uczucia do nich. Cytuj
jasinski21444 Napisano 17 Kwietnia 2014 Napisano 17 Kwietnia 2014 A jeździłeś na w/w modelach przez przynajmniej tydzień? Ja jeździłem na 596 przez ponad tydzień a na 675 przez dwa tygodnie , potem sprzedałem bo brakowało mi mocy i kupiłem Avid Elixir 9 Trail - w tym przypadku jest idealnie Cytuj
Wojek Napisano 17 Kwietnia 2014 Autor Napisano 17 Kwietnia 2014 Mam Slx M675 metaliczne klocki z radiatorkami +tarcze XT ice tech im wiecej na nich śmigam tym mniej jestem zadowolony.... Czasem czuje brak mocy i twardnieją na ostrych zjazdach... Jakieś mam mieszane uczucia do nich. Oby w moim przypadku było inaczej ale ja nie jeżdżę zjazdów, hamulce mają mnie ratować w sytuacjach awaryjnych plus na maratonach, ale tam nie ma długotrwałego używanie hamulca. Cytuj
Synergy Napisano 18 Kwietnia 2014 Napisano 18 Kwietnia 2014 Ja jeździłem na 596 przez ponad tydzień a na 675 przez dwa tygodnie , potem sprzedałem bo brakowało mi mocy i kupiłem Avid Elixir 9 Trail - w tym przypadku jest idealnie Nie zrównałbym m596 z m615, ale masz rację Elixiry są idealne. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.