wojciechkrs Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Witam, wyczyściłem już całego Pike'a, ale niestety nie mogę wyciągnąć uszczelek olejowych. Wszystkie śrubokręty mi się wyginają, próbowałem też szerszymi narzędziami. Nie mogę z cholerami nic zrobić, są po prostu zapieczone. Próbowałem też ciąć ją nożykiem żyletkowym, ale udało mi się przyciąć tylko tą miękką część, pierścień z napisami jest nie do ruszenia. W tej całej zabawie odskakuje lakier przy krawędzi mimo podkładania ścierki na grubo. Ma ktoś jakiś pomysł co z tym fantem zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 To sa uszczelki kurzowe olejowy sa wewnątrz goleni górnych. musisz wziąć potężny śrubokręt z porządnej stali co sie nie wygina i puszcza w końcu. niektóre klucze do kół do samochodu mają końcówkę spłoszoną do ściągania dekielków, takie coś by sie mogło naddać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciechkrs Napisano 6 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Ja mówię o olejowych, które są właśnie wewnątrz. Z góry jest szara kurzowa, potem gąbka i czarna olejowa. Z tą czarną cholerą właśnie nie mogę sobie poradzić. Kurzową udało mi się wyciągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Który to rocznik widelca ? pokaż jak to wygląda ... nie przypominam sobie ze pike miał otwartą kąpiel olejową ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Który to rocznik widelca ? pokaż jak to wygląda ... nie przypominam sobie ze pike miał otwartą kąpiel olejową ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciechkrs Napisano 6 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 http://www.forumrowerowe.org/topic/157648-amortyzator-zapieczone-uszczelki-olejowe-w-pike-409/ Dokładnie taki sam model jak w tej instrukcji serwisowej. A tak te uszczelki wyglądają w zestawie do kupienia: http://www.karbonowy.pl/amortyzatory-akcesoria/1211-rock-shox-pike-zestaw-uszczelek-do-amortyzatorow.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Ten simmering bo tak to sie zwie może być upierdliwy bo ona zwykle ciasno siedzą. Musisz podważać z każdej strony po kawałeczku w końcu puści. A jak nie to może czymś długim od drugiej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciechkrs Napisano 6 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Próbowałem już podważać z każdej strony. Trudno jutro się pomęczę jeszcze może w końcu ruszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 A ty jesteś pewny że to pike ? daj zdjecie widelca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciechkrs Napisano 6 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 100% Pike 409. Mam takie małe wycinki. Teraz jestem w piżamie i nie chce mi się już iść do garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 No ok. Ja w każdym manualu nawet z toku 2005 widziałem budowę pikea normalną ... dlatego mnie to trochę dziwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 7 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 Niektóre Pike'i miały uszczelki olejowe, niektóre nie miały. To chyba od rocznika zależało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 Ale skoro z dokumentacji wynika że każdy pike ma konstrukcje zamknięta ... po co dodatkowa uszczelka ? no chyba że miał kąpiel to rozumiem. Inaczej tylko dodatkowy opór niepotrzebny. No chyba że coś przegapiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciechkrs Napisano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 (edytowane) Ciągnięcie na siłę niestety nic nie daje. Zatkałem korkiem od umywalki miejsce uszczelki kurzowej i wlałem od dołu benzynę żeby coś przeczyściło. Jak nic nie da to rozpuszczalnik w ostateczności wleję. Na miejscu gąbki jest jakby zaschnięty smar, można go tylko zdrapać. Wygląda jak zaschnięty klej dwuskładnikowy poxilina. Zobaczymy co z tego wyjdzie. czym potem podmalować te odpryski na goleniu? Podkład szlif i lakier samochodowy? Edytowane 7 Kwietnia 2014 przez wojciechkrs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 A ta uszczelka nie jest zabezpieczona pierścieniem czasem ? takie uszczelki lubią być tak zabezpieczane. Przyjrzyj sie bo jak jest to nie wyjmiesz tego. Podkład szlif i lakier samochodowy? No proszkowo z tulejami ślizgowymi wewnątrz to bym nie malował zostaje ci lakier akrylowy różnego pokroju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciechkrs Napisano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 Pierścień jest wyjęty, uszczelka prawie cała porozcinana i tak się trzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 Musiało przykorodowac ... Ciężko mi coś doradzić nie widząc co tam sie dzieje ... ja bym to sie starał czymś długim z drugiej strony wybić. Albo trzeba zrobić ściągacz. Składający się z kilku prostych elementów. Był cąłkiem nie dawno temat o wyjmowaniu ślizgów i tam był pokazany ściągacz i tobie trzeba dokładnie coś takiego samego. Czyli długa śruba, na dole podkładka o średnicy uszczelki zeszlifowana eliptycznie tak by mogła przejść przez otwór. następnie na górze goleni zie zahacza kolejną podkładką i kręci aż wyskoczy. nie ma bata na takie rozwiązanie, ja tak łożyska wyjmuje i wkładam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciechkrs Napisano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 Podjechałem do wujka mechanika i wyciągnął uszczelkę w parę minut porządnym śrubokrętem. Czy smarem przekładniowym Oregon Gear Grease http://www.swmowers.co.uk/index.php?route=product/product&product_id=71 mogę posmarować sprężynę i uszczelki w amortyzatorze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scarper Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 Możesz nawet smarem silikonowym, wazeliną techniczną, ale SUPER SLICK jest jednym z najlepszych, po nim widelec o wiele lepiej pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 Twój pike ma sprężynę stalową jak mniemam posmaruj ją smarem stałym, zwykłym łt, oleje płynne spłyną po pewnym czasie na dół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.