Karinkton Napisano 6 Kwietnia 2014 Napisano 6 Kwietnia 2014 Witam! Wraz z wymianą kilku części rowerowych, postanowiłem wyczyścić dokładnie inne części. Dokładnie chodzi mi o wyczyszczenie kasety, łańcucha, tylnej przerzutki, przedniej przerzutki i zębatki. Nie chcę rozpinać łańcucha, ani zdejmować kasety. Jedynie wyjmę koła. Co polecacie do wyczyszczenia tych części? Wolałbym nie korzystać z benzyny ekstrakcyjnej. Co sądzicie o np. Finish Line Odtłuszczacz cytrusowy albo Finish Line clean sped? Czy to produkty w pełni bezpieczne i mocne aby usunąć duży brud po starym, niewłaściwym smarze? Czytałem, że mogą wypłukać smar z trudno dostępnych miejsc i zepsuć daną część. Czy wystarczyłoby po przemyciu nasmarować smarem teflonowym np. White Lighting i nie byłoby z tym problemu? Pozdrawiam.
michalMtBXcT Napisano 6 Kwietnia 2014 Napisano 6 Kwietnia 2014 Według mnie lepiej ściągnąć dane części z roweru bo lepiej będzie je wyczyścić .Ja osobiście części takie jak ty podałeś czyszczę zwykłą benzyną i efekt jest bardzo dobry potem tylko przesmaruje łańcuch i zakładam na rower i śmiga to wszystko jak nowe.
wiater Napisano 6 Kwietnia 2014 Napisano 6 Kwietnia 2014 a co jest złego w benzynie ekstrakcyjnej? Litr kosztuje 8-10 zł
Karinkton Napisano 6 Kwietnia 2014 Autor Napisano 6 Kwietnia 2014 Benzyną ekstrakcyjną wymyję też przerzutki?
wiater Napisano 6 Kwietnia 2014 Napisano 6 Kwietnia 2014 Brzydko pachnie Może masz usta za blisko nosa? Benzyną ekstrakcyjną wymyję też przerzutki? Wymyjesz a jak Ci brzydko pachnie tak jak koledze elel to zamiast benzyny użyj wody z płynem do naczyń - on też bardzo dobrze odtłuszcza Ja osobiście używam albo benzyny ekstrakcyjnej albo środka do mycia silników k2 akra i na końcu obficie zmywam wodą
Karinkton Napisano 6 Kwietnia 2014 Autor Napisano 6 Kwietnia 2014 A mogę wymyć ładnie benzyną ekstrakcyjną, a potem tylko przetrzeć szmatką i posmarować, bez mycia wodą? Co jednak sądzicie o odtłuszczaczach cytrusowych? Może mniej niszczą części?
mklos1 Napisano 6 Kwietnia 2014 Napisano 6 Kwietnia 2014 Wątek o czyszczeniu napędu toczy się już kilkudziesięciu stron: http://www.forumrowerowe.org/topic/53628-konserwacja-czyszczenie-lancucha-sposoby/page-52 Wypadałoby zająć pytanie tam.
Karinkton Napisano 6 Kwietnia 2014 Autor Napisano 6 Kwietnia 2014 Znam ten temat, ale jest to temat głównie o czyszczeniu łańcucha.
Gość Napisano 14 Kwietnia 2014 Napisano 14 Kwietnia 2014 Witam! Wraz z wymianą kilku części rowerowych, postanowiłem wyczyścić dokładnie inne części. Dokładnie chodzi mi o wyczyszczenie kasety, łańcucha, tylnej przerzutki, przedniej przerzutki i zębatki. Nie chcę rozpinać łańcucha, ani zdejmować kasety. Jedynie wyjmę koła. Co polecacie do wyczyszczenia tych części? Wolałbym nie korzystać z benzyny ekstrakcyjnej. Co sądzicie o np. Finish Line Odtłuszczacz cytrusowy albo Finish Line clean sped? Czy to produkty w pełni bezpieczne i mocne aby usunąć duży brud po starym, niewłaściwym smarze? Czytałem, że mogą wypłukać smar z trudno dostępnych miejsc i zepsuć daną część. Czy wystarczyłoby po przemyciu nasmarować smarem teflonowym np. White Lighting i nie byłoby z tym problemu? Pozdrawiam. Polecam Akra K2 płyn do mycia silników . Zmywa smar i brud znakomicie, zaś wg informacji ze sklepu internetowego "- płyn jest bezpieczny dla lakieru i uszczelek - płyn K2 Akra chroni metale przed korozją - biodegradowalny" No i jest niedrogi 7,50 zł za butelke 700 ml Tylko warto uzywac rękawiczek
BikerLight Napisano 14 Kwietnia 2014 Napisano 14 Kwietnia 2014 zamiast benzyny użyj wody z płynem do naczyń - on też bardzo dobrze odtłuszcza Odtłuszcza przyzwoicie jednak jest też słabym penetratorem. Można to obrócić na korzyść - roztworu ciepłej wody i płynu używam do czyszczenia kasety bez obawy że spenetruje uszczelnienia osiek. Do czyszczenia przerzutek mam benzynę ekstrakcyjną przelaną do buteleczki z atomizerem - spryskuję przerzutki, benzyna precyzyjnie dociera tam gdzie trzeba czyli na piwoty i sprężyny. Szybko i skutecznie
Geiger Napisano 19 Kwietnia 2014 Napisano 19 Kwietnia 2014 Jeśli chodzi o czyszczenie kasety to robię to bez ściągania jej z koła i z bardzo dobrym efektem. Kupiłem takie grube sznurki z mikrofibry które można dostać na alledrogo np. z firmy FinishLine. Nasączam sznurek benzyną ekstrakcyjną i czyszczę kasetę. Do wkręconych patyków czy trawy zagięty drut. Efekt jest bardzo dobry, a sznurki później ręcznie przepierasz w proszku do prania i służą aż się nie przetrą.
Mod Team Puklus Napisano 20 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 20 Kwietnia 2014 Ja bym przerzutek w niczym nie mył .. jak są brudne to na sucho, ewentualnie wilgotną szmatką wytrzeć ale nie moczyć w niczym bo to się może źle skończyć.
Karinkton Napisano 20 Kwietnia 2014 Autor Napisano 20 Kwietnia 2014 Niestety, mój rower jest w takim stanie ( m.in. przez stary smar ), że muszę ją wymyć. Tak samo jak hamulce, oczywiście wcześniej zdejmując klocki hamulcowe.
Karinkton Napisano 30 Kwietnia 2014 Autor Napisano 30 Kwietnia 2014 Rower wyczyszczony. Temat można zamknąć .
DANIEL111 Napisano 3 Maja 2014 Napisano 3 Maja 2014 Witam, osobiście kiedyś korzystałem z preparatu dms do mycia silników i był chyba najlepszy, zaryzykowałem i kupiłem fl citrus i niestety powiem szczerze ,że lipa, zastanawiam się jeszcze nad muc off drive ale cena powala. Napisz jak sobie poradziłeś?
Karinkton Napisano 3 Maja 2014 Autor Napisano 3 Maja 2014 Rower z grubsza umyłem szmatką z wodą i płynem, a takie części jak przerzutki, korbę, czy kasetę umyłem benzyną ekstrakcyjną. Do tego użyłem wyciorki do czyszczenia np. butelek. Może też być szczoteczka do zębów. Do kasety i korby użyłem takiego płynu w sprayu, który bardzo szybko wysycha ( na bazie acetonu chyba - niezbyt ekologiczny, ale bardzo skuteczny. Służy chyba do czyszczenia m.in. tarcz hamulcowych. ) i do tego szmatka, którą przecierałem kasetę. U kolegi jak przerzutka była za bardzo ubrudzona, to też się trochę dało tego sprayu. Następnie trochę nasmarowałem w zgięciach smarem shimano do piast, hamulców i przerzutek. Jednak niedługo po tym, np. tylna przerzutka jest znowu ukurzona. Na jednym z filmików, facet psiknał na przerzutkę ( całą z wierzchu ) smarem teflonowym w spray i później wytarł ścierką. Czy to dobry pomysł aby przerzutka nie łapała zbyt dużo brudu? Chodzi mi raczej o drobny piasek.
PjeseczeQ Napisano 3 Maja 2014 Napisano 3 Maja 2014 zaryzykowałem i kupiłem fl citrus i niestety powiem szczerze ,że lipa, zastanawiam się jeszcze nad muc off drive ale cena powala. Po co się takim czymś bawić ? Benzyna ekstrakcyjna do szejkowania łańcucha, szczoteczka do zębów umoczona w tej właśnie benzynie do czyszczenia kasety/korby (można spryskać te dwa elementy WD-40 dodatkowo - ja tak robię, byle nie smarować), do czyszczenia ramy wystarczy tanie mydło rowerowe/coś podobnego - Baufix z Lidla ew. FL Showroom - oba pod względem działania dość podobne, ten pierwszy sporo tańszy. Bawienie się w te odtłuszczacze i inne pierdoły to strata kasy.* Chyba, że ktoś koniecznie musi wyczyścić porządnie, szybko i drogo tarcze hamulcowe. * - od oparów benzyny nikt jeszcze nie umarł, na co dzień w mieście gorsze rzeczy wdychacie...
Mexyk Napisano 6 Maja 2014 Napisano 6 Maja 2014 Benzynka ekstrakcyjna brzydko pachnie? Benzynka pachnie najlepiej z całej masy rozpuszczalników itp. Jakby były perfumy o zapachu tejże bym się nimi pryskał. Do rzeczy. Łańcuch musisz zdjąć i najlepiej włożyć na noc do małej butelki po Nestea wypełnionej benzynką ekstrakcyjną kilka razy możesz se strzepnąć (butelką oczywiście), nie zaszkodzi. Następnego dnia delikatnie wyjmij łańcuch z butelki jakimś wyciorem z drutu (powodzenia w wyciąganiu). Potrzymaj sekundę nad otworem by resztki benzynki skapały i wyparowały. Powieś na jakimś haku albo na szyi. Kaseta i zębatki korby. Zawsze rozkręcam kasetę i korbę na czynniki pierwsze i po prostu brudną szmatą wycieram z syfu by świecił - robię to zwykle raz, dwa na sezon. Po tej operacji zapnij łańcuch na zębatkach i po kropli oleju na każde ogniwko.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.