Skocz do zawartości

[ciśnienie w oponach] Jak często pompujecie?


AdamF

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam opony Schwalbe Marathon Racer 700x30c - zalecane ciśnienie 4,5-7 bar.

Napompowałem je do 6 barów, po 2 tygodniach - jeżdżę teraz około 70-100 km na tydzień - ciśnienie zeszło do 4 barów.

Opony nowe, dętki trochę starsze, dziur brak.

 

Zastanawiam się, czy to normalne czy powinienem wymienić dętki na jakieś lepsze?

 

Napiszcie proszę, jak często musicie pompować koła i jak szybko schodzi Wam ciśnienie.

Napisano

1 bar w tydzień to znośnie (choć trochę dużo na samoczynne schodzenie) - jeśli masz pompkę to problemu nie widzę żeby skorygować.

Napisano

Oczywiście nie ma problemu żeby dopompować raz na parę dni, ale tak się zastanawiam czy to się mieści w normie czy mi na przykład dętki nie sparciały albo coś... ;)

Napisano

z tego co pamiętam to na detki schwalbe była 30 dniowa gwarancja na to że nie spada w nich ciśnienie .Uważam że jak co tydzień musisz dopompowywać to na pewno coś jest nie tak - najlepiej sprawdz ten problem w wannie :) 

Napisano

Ja tez stawiam na slabe zaworki.

Roznych uzywalem detek. Ostatecznie pozostalem przy Continentalach, ewentualnie Geaxach. Nigdy zadnych problemow z nimi nie mialem, cisnienie trzymaja bez problemu.

Napisano

Albo nie patrzeć na manometr i luz, ja pompuję jak robią się miękkie , do twardego... nie patrzę na żadne wskaźniki, a w zależności od roweru, stylu i ilości jazdy bywa to różnie... ale raczej nie częściej niż raz na kwartał

Napisano

Dzięki Sansei6, ale z tej rady akurat chyba nie skorzystam...

Jak pompuję oponę, to w moim odczuciu robi się twarda już przy ~1,5 bara, jak siadam na rower to opona przestaje wyraźnie się uginać przy ~2,5 bara - a producent zaleca ciśnienie 4,5-7 barów... Więc jednak wolę się upewnić, że mam przynajmniej te 4,5.

 

A za rady z dętkami dziękuję - po następnej wypłacie zmieniam na Schwalbe ;)

Napisano

Mi kazda detka Schwable ktora mialem rozlazla sie przy wentylu, i to w przeciagu tygodnia po zalozeniu. Moze cos zle robie, ale zakladana ta sama metoda detka z serii "2 sztuki za 12zl" trzyma mi od roku bez problemow.

Napisano

Może przesadzacie z tymi ciśnieniami, jak wam dętki siadają... opona musi się ciut uginać, by dobrze pracować, tak jak w samochodzie też jest inny przekrój profilu przy podłożu a inny u góry.... choć może w typowych slickach - szosówkach ma być inaczej? I gdyby nie ciężar to by była sama guma heheh

Napisano

 

 

Zastanawiam się, czy to normalne czy powinienem wymienić dętki na jakieś lepsze?

 

To normalne przy wysokich ciśnieniach, aczkolwiek mam wrażenie, że u mnie schodzi nieco wolniej. Jedna dętka Noname (chiny) druga Kedna.

Napisano

Pompuję raz na miesiąc i tylko kilka pompnięć.

Opony 28x3/8x5/8 a dętka 28x1i3/4 ".

Może dla tego,że dętki są za duże względem opon nie są rozciągane a ściskane i są gęstrze,przez co mniej przepuszczają?

Napisano

Ja mam 1,8 i 2 bary. Dopompowuję bardzo rzadko, czasem parę miechów trzyma.

W szosie wyraźnie czuć spadek, w parę dni z 11 robiło się 7

 

Wysłane z mojego GT-P3110 przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

Albo nie patrzeć na manometr i luz, ja pompuję jak robią się miękkie , do twardego... nie patrzę na żadne wskaźniki, a w zależności od roweru, stylu i ilości jazdy bywa to różnie... ale raczej nie częściej niż raz na kwartał

Tak jak mój znajomy który się dziwił że raz tygodniu łapie pany, bo się okazywało, że pompował do momentu aż jest nie za miękko - w rzeczywistości okazywało się, że to 0.5 bara...

Napisano

Wy chyba za dużo czasu spędzacie z tymi pompkami i manometrami i być może stąd te problemy. I potem się dziwić, że RS przeszedł na solo air jak z prostym napompowaniem koła tyle hecy.

Napisano

Mam opony Schwalbe Marathon Racer 700x30c - zalecane ciśnienie 4,5-7 bar.

Napompowałem je do 6 barów, po 2 tygodniach - jeżdżę teraz około 70-100 km na tydzień - ciśnienie zeszło do 4 barów.

Opony nowe, dętki trochę starsze, dziur brak.

 

Napiszcie proszę, jak często musicie pompować koła i jak szybko schodzi Wam ciśnienie.

Guma się starzeje, z czasem puszcza coraz bardziej. Nie wiem o ile starsze są Twoje dętki od nowych opon, sprecyzujesz? A jeśli nie daj Boże są to jakieś super czy ultralighty to odpowiedź nasuwa się jedna - ten typ tak ma. Coś za coś, mniejsza waga kosztem częstszego pompowania.

 

Kiedy miałem Maxxisy ultralight wtedy musiałem dopompowywać co tydzień. Przy okazji wyrwania wentyla (ach ten pośpiech)

dnht.jpg

kupiłem tradycyjne, grubościenne i czas wydłużył się do miesiąca (przy pompowaniu do 8-9 BAR).

Napisano

Dętki mam niemarkowe, niezbyt drogie, żadne lighty.

Opony mają miesiąc, a dętki założone jakoś w zeszłym roku w lecie, niestety nie pamiętam dokładnie kiedy.

Czyli opony ~300 km przebiegu, dętki pewnie ~1500-2000 km.

Napisano

Dętki trochę za młode jak na starzenie gumy, chyba że ich taniość jest pochodną oszczędzania materiału = rzadka, przepuszczająca guma. Drugą możliwością są niesprawne wentylki.

Napisano

 

 

Guma się starzeje

 

W dzisiejszych czasach są takie gumy?

W jednym rowerze mam dętki sprzed 20 lat i trzymają powietrze równo, a dętkom się nic nie dzieje. W innym mam jedną dętkę jakąś chińską sprzed 15 i to samo, druga czeski Continental sprzed 13 i nic.

O nowszych rowerach nie wspominam (raczej odchodzę od dętek), ale fakt, że lekkie dętki, oraz dętki z wentylami presta szybciej puszczają powietrze (przypuszczam, że ten rodzaj zaworów jest przyczyną). Moim sposobem na uwalniane powietrze jest wlanie trochę płynu do opon tubeless. Musiałem zrobić tak z rowerem, który ma koła szosowe, a powietrze schodziło tak szybko, że obowiązkowo musiałem uzupełniać, co tydzień i oczywiście zawory presta, które za to obwiniam. Płynu do dętki nie wlewam dużo, a efekt jest pożądany.  Ciekawą rzecz stosuje mój ojciec, bo wlewa trochę wody i jak widzę to opon w rowerze latami pompować nie musi.

Napisano

Dzisiejsza guma używana w dętkach i oponach to nie to samo co kiedyś. Kiedyś używano więcej kauczuku, dzisiaj jest mnóstwo sztucznych wypełniaczy, które pozwalają obniżyć koszty produkcji.

Napisano

W góralu raczej trzyma dość stabilnie, w szosie im wiecej napompowane (9-10) tym szybciej sie obniża (kilka dni i spadek), jak mam wartość dojazdową minimalną czyli 4-4,5 (pompowane SKS Puro - ciężko wycisnąć 7 ale raz mi sie udało) to trzyma stabilnie 2 tygodnie. Dętki kijowe chyba, będe robił testy kiedyś ....

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...