Groszkin Napisano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Cześć, kupiłem swoją pierwszą szosówkę. Napaliłem się na markę Avenue ze względu na rzadkość i oryginalność tych rowerów, a przede wszystkim na styl. Rower w zasadzie szosowy, ale przystosowany do miasta. Będę nim jeździł tylko po mieście, max. 40 km dziennie, ale prawie codziennie. Podoba mi się sportowa pozycja, ale też fakt, że mogę założyć błotniki, lampki, ma osłonę na łańuch i inne tego typu pierdoły. Nie wiedziałem czy rower jest dla mnie dobry bo nigdy szosą nie jeździłem. Stwierdziłem, że zaryzykuje i najwyżej sprzedam jak się nie spodoba. Dzisiaj przejechałem 20km i było dość ciężko, plecy bolą, obiłem trochę jajka i ciągle się zastanawiam czy mam dobrą pozycję. Ile trzeba jeździć, żeby się wjeździć? Z czym ewentualnie pokombinować? Rama ma 58cm a ja 190cm wzrostu. Tyłek ucieka mi trochę z siodełka z tyłu, jakby było za krótkie albo za blisko kierownicy. Koła napompowałem do 5 barów i jest mega twardo na ulicach, nierówności odczuwa się niemiłosiernie. Wcześniej jeździłem cube mtb i komfort nieporównywalnie lepszy na mtb, ale jadąc pod górkę Avenue dzisiaj mijałem górali jakby jechali z naprzeciwka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Już widzę, że masz źle ustawione siodełko. Pochyl je delikatnie nosem do dołu. To pierwsza kwestia. Druga kwestia. To nie szosa, tylko fitness i prosta kierownica wiele zmienia. Przy ramie 58cm w geometrii szosowej, to jest mniej więcej tak, jakbyś wsiał na 19" ramę MTB/XC. Stanowczo za mała. W konfiguracji fitness rama 58cm jest mniej więcej pod wzrost 180-185cm. W Twoim przypadku nie za wiele da się zrobić poza wymianą mostka na dłuższy, z ewentualnie większym kątem niż 0" (np +6 stopni), bo siodełko masz już cofnięte do tyłu na max. Co do wygody. Trzeba jeździć oraz częściej zaczynając od małych dystansów, wtedy plecy się przyzwyczają. No i należy uważać na koła, gdyż to nie to samo co MTB... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 To nie jest rower szosowy. To hybryda/mieszczuch. Kupiłeś rower NA SZOSĘ. Różnica w odczuwalnym komforcie będzie, bo rama i widelec są bez amortyzacji, opony wąskie i żeby nie łapać kapci trzeba je nabić tlenem. Do tego różnica geometrii. Ile trzeba jeździć żeby się odnaleźć? Tyle ile będzie konieczne ale może się okazać że Ci nowy nabytek nie podpasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Groszkin Napisano 5 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 rower na szosę, świetne określenie Pojeżdżę sobie i zobaczymy co z tego będzie. Większy romzmiar ramy bardzo trudno dostać, także uznałem, że zaryzykuje. Rower jest czarny, także łatwo go sprzedam w Polsce . Czy zmiana siodła dała by coś? To trochę zadarłem bo próbowałem je cofnąć na maxa, nie wiem czy inne siodło mogłoby być bardziej cofnięte. Daje sobie kilkaset kilometrów. Na razie zrobiłem jakieś 50, pożyjemy zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Czy zmiana siodła dała by coś? Poza teoretycznie zmianą komfortu tylnej części ciała, zbyt wiele to nie da, bo "sanki" w siodełkach mają mniej więcej tą samą długość (bynajmniej wszystkie, które posiadam tak mają). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 rower na szosę, świetne określenie Pojeżdżę sobie i zobaczymy co z tego będzie. Większy romzmiar ramy bardzo trudno dostać, także uznałem, że zaryzykuje. Rower jest czarny, także łatwo go sprzedam w Polsce . Czy zmiana siodła dała by coś? To trochę zadarłem bo próbowałem je cofnąć na maxa, nie wiem czy inne siodło mogłoby być bardziej cofnięte. Daje sobie kilkaset kilometrów. Na razie zrobiłem jakieś 50, pożyjemy zobaczymy. Bo rower z definicji szosowy różni się od tego który masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 możesz siodło jeszcze cofnąć troszkę do tyłu jak założysz sztycę z większym offsetem a poza tym jak pisał mklos1 dłuższy mostek i przyzwyczajać swoje cztery litery do jazdy na twardo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertrobert1 Napisano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Nie koniecznie musisz męczyć się na oryginalnym siodle. Zakładając sportowe siodełko Brooksa ów komfort znacznie szybciej osiągniesz. Także i pozycję możesz śmiało dopasować do siebie czyli uzyskując pozycje identyczną jaką masz w MTB. Opcja podsienia mostka jest dobrą radą jeśli w MTB kierownicę masz na wysokości siodła. Co do komfortu to cienkie oponki nie dają za dużo komfortu na kiepskich asfaltach. Ramę masz aluminiową a jaki widelec? Zakładajac inny widelec możemy uzyskać nieco komfortu niewiele tracąc na szybkosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Groszkin Napisano 5 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Bo rower z definicji szosowy różni się od tego który masz. To nie była ironia. Zgadzam się z Tobą bo miałem problem jak ten rower sklasyfikować. Hybryda to tez tobie określenie, opony cienkie, osprzęt sora, pozycja bardziej pochylona także dość sportowo, a jednak hamulce miejskie, błotniki itd. Mostek jest już do długo. Może ewentualna z zmiana na taki bardziej zadarty do góry? Chociaż na razie nie kombinuje bo za mało jeździłem. Mam nowa kasetę ale niby stary łańcuch. Przy pedalowaniu trochę hałasuje? Coś możecie tutaj podpowiedzieć? Może kwestia ustawienia przerzutek? Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Możemy podpowiedzieć, że starym łańcuchem za chwilę zajedziesz sobie kasetę i będzie to wywalenie pieniędzy w błoto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Groszkin Napisano 11 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Nie koniecznie musisz męczyć się na oryginalnym siodle. Zakładając sportowe siodełko Brooksa ów komfort znacznie szybciej osiągniesz. Także i pozycję możesz śmiało dopasować do siebie czyli uzyskując pozycje identyczną jaką masz w MTB. Opcja podsienia mostka jest dobrą radą jeśli w MTB kierownicę masz na wysokości siodła. Co do komfortu to cienkie oponki nie dają za dużo komfortu na kiepskich asfaltach. Ramę masz aluminiową a jaki widelec? Zakładajac inny widelec możemy uzyskać nieco komfortu niewiele tracąc na szybkosci. Brooks to raczej nie mój styl, raczej wziąłbym coś bardziej nowoczesnego w wyglądzie. Założę na razie siodło od swojego cube'a mtb i zobaczymy co z tego będzie. Komfortem aż tak bardzo się nie przejmuje bo wydaje mi się że to kwestia przyzwyczajenia. A ten łańcuch to faktycznie muszę wymienić chyba. Jutro pójdę do serwisu żeby na niego zerknęli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elcidx Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 Ile on waży? I ile za niego zapłaciłeś?Mi te rowery strasznie się nie podobają, taki miks nie wiadomo czego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Groszkin Napisano 20 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 Nie wiem ile ona waży. Dałem 800 PLN. O gustach nie ma sensu dyskutować. Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 zawsze mozesz jeszcze zalozyc gieta kierownice bedzie troche wyzej, tak jak wyzej koledzy napisali mozliwosci jest sporo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 fajny rower do miejskiego lansu 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.