baton168 Napisano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 Witam. Posiadam rower Kross Hexagon v8 2011 z amortyzatorem Sr Suntour XCT v3. Chcę wymienić go na nowy, powietrzny. Początkowo wybór padł na Epicona X1, ale jest problem z dostępnością w Polsce (sterówka 1 1/8" i biały kolor). Z tego co wiem u dystrybutora nie ma już ich. Teraz zastanawiam się nad Sr Suntour Axon RLRC. W internetach trochę mało jest opinii o tym amortyzatorze. Z tego co wyczytałem ludzie chwalą go za wagę, sztywność. Czy ktoś z Was może coś napisać o tym amortyzatorze ? Jak wygląda praca (ważę ~70 kg) ? Czy są jakieś wady, problemy konstrukcyjne ? Axon vs Epicon. Czemu Epicon jest tak popularny, a Axon wręcz przeciwnie ? Osobiście uważam, że zmiana z obecnego amora to będzie duży przeskok i raczej nie opcji, żeby nie był zadowolony Kolor amortyzatora koniecznie biały (mam białą ramę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 Axon jest mniej popularny dokładnie z takiego samego powodu jak w przypadku Reba-Sid. Jest bardziej zawodniczy. Jak dla mnie kupowanie któregokolwiek z nich za ponad 1 tys to nieporozumienie. To już lepiej dozbierać do Minuty albo wyszukać Rebę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 Czemu Epicon jest tak popularny, a Axon wręcz przeciwnie ? Bo Epicon jest częściej montowany w seryjnych maszynach dostępnych w sklepach. Jeśli więc ktoś kupił rower z Epiconem i był zadowolony z jego pracy to w przyszłości sięgnie jak i poleci Epicona. Axon'a za w takich maszynach ciężko znaleźć. Ale jak przyjrzeć się rowerom zawodników to paru ma zamontowane Axony. Wracając do pytania. Możesz rozważyć też RST First Platinum, który nie dobiega zbytnio od specyfikacji Axona ale może być mniej sztywny choć przy twojej wadze nie powinno to być odczuwalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baton168 Napisano 4 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 No właśnie "amortyzator zawodniczy". Jak to wyjaśnić ? Jest bardziej twardy, miękki itd ? Jak to wygląda zawodniczy vs niezawodniczy Niby jeżdżę na rowerze od dzieciaka, ale nie mam porównania tych lepszych amortyzatorów. (Bo nigdy takiego nie miałem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 To proste. Axon jak i w/w SID to amortyzatory z najwyższej półki. Co za tymi idzie - i o czym już wyżej napisałem - są zbyt drogie żeby pozwolił sobie przeciętny zjadacz chleba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 Osobiście uważam, że zmiana z obecnego amora to będzie duży przeskok i raczej nie opcji, żeby nie był zadowolony I tego się trzymaj. Axon jest przystosowany do bardziej agresywnej jazdy. Lubi się "gubić" przy szybko następujących po sobie nierównościach. Dlatego jak już to powinieneś brać Epicona. Poza tym jest drogi i sporo mu brakuje do tych dwóch modeli co wymieniłem wcześniej. Nie wiele dokładając wchodzi się do innej ligi. Nie zawsze chodzi o cenę. Ktoś kto się zna na rzeczy nie wyda prawie tyle samo za Axona co za Rebe czy Minute. SID to przecież lżejsza wersja Reby. Do tego nie koniecznie lepiej pracujący wedle niektórych. Ktoś tutaj zabierał się za kupno u Pepików http://www.kupkolo.cz/rock-shox-reba-rl-dual-air-poploc-2012_z91077/ Wszystkie dylematy by Ci odpadły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baton168 Napisano 5 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Nową Rebę z 2012r w Polsce chyba już się nie dostanie. A jak wypada model z 2013r ? Znalazłem taką: http://ultimabike.pl/pl/p/Amortyzator-ROCK-SHOX-REBA-RL/1023 Wiem, że jest to Solo Air. Jak taka Reba z 2013r wypada na tle np. Epicona i Axona (2012 z tymi nowymi tłumikami RLRC). Tylko piszcie o pracy, sztywności, wykonaniu tych amorów. (Nie patrzcie na napis firmy). Jest sens dokładać ok 350 zł do Reby ? Czy nie płaci się w tym przypadku za firmę ? Ponoć te nowe RS mają słabe smarowanie (gdzieś tu na forum jest chyba o tym temat). Nie chciałbym nowego rozkręcać i smarować. (jak z gwarancją ?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Zdecydowanie tak jest sens dokładać bo to jest inna liga niż te dwa co wymieniłeś. Nie płacisz na pewno za naklejkę. O pracy to sobie poczytaj bo niema tu sensu powielać tematów. Sztywność przy Twojej wadze w zasadzie nie istnieje. Problemu z pompowaniem też byś nie miał bo to wersja solo. Co do tematu o smarowaniu to jak dla mnie jest po prostu bzdurny. Jedynie to co napisał na samym początki @Puklus ma sens. Reszta to przysłowiowe bicie piany. Jak dla mnie każdy widelec nawet nowy tej klasy powinno się szybko rozebrać i zobaczyć co i jak. Zwłaszcza o tak prostej budowie i serwisie. Co nie kupisz to i tak będziesz to musiał zrobić. Nie zrobisz teraz przeglądu to tylko odłożysz w czasie. Nie czujesz się na siłach to idz do kokoś kto zrobi to za ciebie. Że spadła jakość?? Też mi nowość A gdzieś wzrosła?? Argument żaden. Zadaj sobie też pytanie czy taki wideł Ci jest potrzebny bo moim zdaniem Epicon będzie w sam raz http://allegro.pl/sr-suntour-epicon-r-l-r-100mm-2013-czarny-i4080765141.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiater Napisano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Sciągnij sobie z Czech przez beskidka epicona lub rebe dual air z kupkolo.cz Za epicona wyjdzie pewnie z wysyłką jakieś 650-700 zł a reszte możesz przeznaczyć na coś innego np. lżejsze kółka Reba w zależności od kursu około 1200 zł - o szczegóły pytaj beskidka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Może to nie moja sprawa, ale jest sens zakładać taki amortyzator do twojego roweru? Aktualnie hexagon v8 kosztuje 1700 (producenta), a na allegro 1500. Koszt reby to 3/4 ceny roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bebol Napisano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Piotrze dziwne stwierdzenie. Według Ciebie ma dalej jeździć na tej atrapie amortyzatora , albo wymienić rower na taki za grubą kasę ? Cena nowego jest taka właśnie przez to , że zamontowane są takie , a nie inne części . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baton168 Napisano 5 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Jeśli chodzi o to czy do mojego roweru opłaca się kupować drogi amortyzator czy nie, to ja tak nie patrze. Liczy się oczywiście komfort z jazdy. Jak widać pod avatarem, obecnie mieszkam w Olsztynie. Rower służy mi jako środek lokomocji. Teren, po którym się poruszam to oczywiście miasto, ale też i leśne ścieżki, polne drogi poza miastem. Na obecnym amortyzatorze przejechałem 2 czy 3 sezony i jeszcze żyje Jak coś kupuję to mam takie podejście, że jeśli mam możliwość za niewielką dopłatą kupić coś lepszego to zwykle kupuje to lepsze, żeby później nie żałować Na początku rozważałem Epicona X2, zobaczyłem, że niewiele drożej jest model X1 z regulacją wolnej kompresji. Pewnie teraz zadajecie sobie pytanie: "Po co Ci ta regulacja ? Będziesz jej używał ?" Może i na początku to bym tego nie używał, ale z czasem może się przydać ? W końcu po coś to jest. Epicona X1 już nawet kupiłem w jednym sklepie, ale dystrybutor nie miał już ze sterówką 1 1/8 cala. Przez to, że X1 jest niedostępny, pomyślałem o Axonie. Cenowo między tymi dwoma to 50-60 zł, więc mogę dopłacić. Teraz jeszcze ta Reba RL SA. Teraz tak sobie myślę, jeśli komfort jazdy jest naprawdę dużo lepszy, to może nie ma co żałować i dołożyć do tej Reby. W końcu amortyzatora tak często się nie wymienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Wcale nie musi jeździć dalej na tym samym. Ja zamiast kupować rebę czy coś tej klasy kupiłbym np, raidona 2014 a resztę przeznaczył na wymianę innych części. Oczywiście to jest tylko moje zdanie, autor kupi to co mu się podoba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaster Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Mam Epicona X2, przejscie z podobnej klasy "amora" jak Twoj, roznica KOSMICZNA. Do tego mozliwosc pompowania i dostosowania pod siebie. Jedyna rzeczy ktora delikatnie mnie zawiodla to sztywnosc, delikatnie jest lepiej po zamontowaniu Boltow Dartmoora ale nadal lubi dzwonic. Ogolnie polecam bo roznice na pewno odczujesz! A dodam ,ze ja jestem ciezszy od Ciebie 82kg zywej wagi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 @Michaster Jaką masz tarczę? Mi w Epiconie SM-RT54 dzwoniła trochę, ale już SM-RT76 jest cicho. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaster Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Avid HS1, moze rzeczywiscie wina tarczy, chociaz chodzi po internecie opinia ,ze jednak ten Epicon to najsztywniejszych nie nalezy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
almaster Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 A ja polecę za mniejszą kasę rock shox xc32 solo air, super sprawa! po zmianie w moim madmanie z xcp75 różnica KOLOSALNA. Płynie się dosłownie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rikko Napisano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2014 Baton, jaki amortyzator wybrałeś? Jestem ciekawy, ponieważ sam przymierzam się do wymiany mojego XCM'a, który rewelacyjny nie jest. Myślę nad tymi dwoma amortyzatorami: EPICON: http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-przednie/epicon-x-xc/26-cali_amortyzator-suntour-epicon-rlr-x2-bialy-taper/51 RAIDON: http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-przednie/raidon/26-cali_amortyzator-suntour-raidon-x1-rlr-air-bialy-dysk/79 Jakie są różnice między tymi dwoma widelcami? Czy lepiej dołożyć do epicona? A może trochę zaoszczędzić i wziąć raidona? Od razu zaznaczę, że rowerem rzadko jeżdżę po asfalcie (tyle co muszę, czyli dojazd na leśne ścieżki, górki, swoje wymyślne trasy), jeżdżę również w maratonach i szukam sprzętu, który służyłby mi o wiele lepiej niż suntour xcm, z którego nie jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baton168 Napisano 17 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 Rikko muszę Cie zmartwić, sprawa amortyzatora jeszcze jest w toku Może i dobrze, że jeszcze nie kupiłem, bo teraz są nowe amortyzatory Sr Suntour 2014. Co do Twojego pytania. Zwróć uwagę, że ten Epicon, który podałeś jest pod sterówkę tapered (stożkowa). Nie wiem jaką masz ramę, ale może potrzebujesz z rurą prostą 1 1/8" ? Na temat pracy tych dwóch amortyzatorów nic Ci nie napiszę, bo nie miałem ich , ale Epicon w hierarchii jest wyżej od Raidona. Nie jestem pewien, ale różnią się chyba "bebechami" na korzyść Epicona (tu dobrze, żeby ktoś to potwierdził). Nie wiem czy waga ma u dla Ciebie duże znaczenie, Epicon jest o ok. 200g lżejszy. Osobiście uważam, że jeśli możesz dołożyć do Epicona, to lepiej to zrobić. W końcu amortyzatora tak często się nie wymienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rikko Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 Nie ukrywam, że chciałbym trochę odchudzić mojego talona więc między innymi z tego powodu wybiorę epicona. Przyznam szczerze, że jestem zielony w temacie i nie bardzo ogarniam jeszcze takie terminy jak: tapered i inne wymiary. Mój rower to giant talon z 2013 roku, w pliku pdf, który pobrałem ze strony producenta nie ma informacji co do takich szczegółowych wymiarów. Nie zwróciłem uwagi na to do jakich rodzajów sterów jest ten epicon. Ja mam chyba stery zintegrowane ale nie jestem pewien. Jak to sprawdzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 18 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 Talon ma na 99% główkę dostosowaną do prostej rury sterowej- wersja taper raczej nie podejdzie. Jeśli tak ,to masz stery 1 i 1/18 cala zintegrowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rikko Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 Dzięki. Zwrócę na to uwagę kupując amortyzator. Wybiorę jednak epicona, chyba lepiej trochę dołożyć i mieć lżejszy a może nawet i działający bardziej wydajnie amortyzator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baton168 Napisano 19 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Rodzaj sterów nie ma znaczenia, liczy się pod jaką rurę jest główka ramy. Głowka pod rurę tapered jest wyraźnie szersza na dole (przy koronie amortyzatora) niż na górze (od strony mostka). O Epiconie jest dużo tematów i opinii, większość go chwali, więc raczej na pewno będziesz zadowolony. Sam chyba kupie Epicona XC RLRC 2014. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baton168 Napisano 3 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2014 Po miesiącu od założenia tematu stałem się posiadaczem amortyzatora Sr Suntour Epicon XC RLRC 2014. Ponieważ wszystkie Epicony na rok 2014 mają mocowanie 15 QLOC, więc musiałem: albo wymienić przednią piastę, albo kupić całe koło. Po przekalkulowaniu stwierdziłem, że wymiana samej piasty prawie równa się cenie nowego koła. Oryginalne koła w moim Hexagonie v8 mega super nie są, to postanowiłem wymieć też koła. Wybór padł na komplet DT SWISS X1600. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 To konkretna wymiana. Z pewnością poczujesz dużo lepszą sztywność całego przpdu jak i komfort pracy nowego amora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.