Skocz do zawartości

[Serwis] Recon Gold TK 2012 (moje spostrzeżenia)


lucass3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Dzisiaj w końcu zabrałem się za serwis swoje Recona Gold TK 2012 (wersja OEM z roweru Mbike) z przebiegiem 200 km mającego zapobiec zbyt szybkiemu zużycia się amortyzatora (nawiązuje do tematu o coraz słabszym smarowaniu nowych wypustów). Fotorelacji nie będzie ponieważ @Maniak w swoim temacie o serwisie Reby Dual Air wszystko elegancko opisał i na tym właśnie poradniku się wzorowałem (różnice są praktycznie znikome jeśli chodzi o tok postępowania)

 

 

Gąbki smarujące oczywiście suche, włożyłem do oleju Motorexa 15W żeby ładnie nasiąkły. 

Uszczelki przeciwkurzowe, smaru troszkę było ale ilość zdecydowanie za mała.

Co mnie najbardziej wkurzyło to to, że okazało się iż moja sprężyna powietrzna jest czym uderzona i w 1 miejscu powierzchnia nie jest idealnie gładka tylko wygląda jakbyśmy wzięli klucz i w nią grzmotneli.(widać i czuć wyraźne zadziory) Przytarłem delikatnie papierem ściernym ale problemu w 100% nie zniweluje.

 

W tym miejscu:(zdjęcie poglądowe, niestety zapomniałem zrobić)

3c41a6532718.png

 

 

Jako ciekawostkę powiem bo chyba jestem pierwszą osoba która wlała do dolnych golenii nie 6ml jak każe instrukcja tylko 15ml. Jest to aż 150% więcej. Po pierwszych testach dobijania amorka wydaje się wszystko OK, uszczelki przeciwkurzowe są na swoim miejscu i mam nadzieję, że tak zostanie. Powinno to zdecydowanie poprawić kwestię smarowania, bo te 6ml to jakaś bzdurna ilość.

 

 

 

Edytowane przez lucass3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kojarzę, a jestem na bieżąco. Było chyba powiedziane, że do Reby ale do Recona taka informacja nie padła, jedynie co to, że 10 ml powinno byc OK. Na pewno nikt z forumowiczów posiadających Recona nie pisał, że robił serwis i wlał 15 ml. 

 

Edytowane przez lucass3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten gumowy odbojnik, ktory na zdjeciu jest w lewej rece, mozna przycinac wedle swojego widzi mi sie i wydluzyc skok. Mozna wlac 15 czy 20ml, bo tyle wlewalem co prawda w wersji sprezynowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

O ilości oleju trochę było tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/149990-amortyzator-reba-ilosc-oleju-w-dolnych-lagach-nowe-modele-vs-stare/

Były 2 przypadki w powyższym wątku  gdzie podniosło uszczelki kurzowe ale na moje to chłopaki mieli je albo słabo osadzone albo nie ścisnęli do końca lag żeby pozbyć się powietrza przed skręceniem amora bo ja zalałem już kilkanaście amorków 15ml zamiast zalecanymi 5-cioma i wszystkie funkcjonują wzorowo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...