lucass3 Napisano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 (edytowane) Witam. Dzisiaj w końcu zabrałem się za serwis swoje Recona Gold TK 2012 (wersja OEM z roweru Mbike) z przebiegiem 200 km mającego zapobiec zbyt szybkiemu zużycia się amortyzatora (nawiązuje do tematu o coraz słabszym smarowaniu nowych wypustów). Fotorelacji nie będzie ponieważ @Maniak w swoim temacie o serwisie Reby Dual Air wszystko elegancko opisał i na tym właśnie poradniku się wzorowałem (różnice są praktycznie znikome jeśli chodzi o tok postępowania) Gąbki smarujące oczywiście suche, włożyłem do oleju Motorexa 15W żeby ładnie nasiąkły. Uszczelki przeciwkurzowe, smaru troszkę było ale ilość zdecydowanie za mała. Co mnie najbardziej wkurzyło to to, że okazało się iż moja sprężyna powietrzna jest czym uderzona i w 1 miejscu powierzchnia nie jest idealnie gładka tylko wygląda jakbyśmy wzięli klucz i w nią grzmotneli.(widać i czuć wyraźne zadziory) Przytarłem delikatnie papierem ściernym ale problemu w 100% nie zniweluje. W tym miejscu:(zdjęcie poglądowe, niestety zapomniałem zrobić) Jako ciekawostkę powiem bo chyba jestem pierwszą osoba która wlała do dolnych golenii nie 6ml jak każe instrukcja tylko 15ml. Jest to aż 150% więcej. Po pierwszych testach dobijania amorka wydaje się wszystko OK, uszczelki przeciwkurzowe są na swoim miejscu i mam nadzieję, że tak zostanie. Powinno to zdecydowanie poprawić kwestię smarowania, bo te 6ml to jakaś bzdurna ilość. Edytowane 4 Kwietnia 2014 przez lucass3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 4 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 Było wspominane ze można 15ml wlać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 4 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 (edytowane) Nie kojarzę, a jestem na bieżąco. Było chyba powiedziane, że do Reby ale do Recona taka informacja nie padła, jedynie co to, że 10 ml powinno byc OK. Na pewno nikt z forumowiczów posiadających Recona nie pisał, że robił serwis i wlał 15 ml. Edytowane 4 Kwietnia 2014 przez lucass3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 Ten gumowy odbojnik, ktory na zdjeciu jest w lewej rece, mozna przycinac wedle swojego widzi mi sie i wydluzyc skok. Mozna wlac 15 czy 20ml, bo tyle wlewalem co prawda w wersji sprezynowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 5 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 O ilości oleju trochę było tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/149990-amortyzator-reba-ilosc-oleju-w-dolnych-lagach-nowe-modele-vs-stare/ Były 2 przypadki w powyższym wątku gdzie podniosło uszczelki kurzowe ale na moje to chłopaki mieli je albo słabo osadzone albo nie ścisnęli do końca lag żeby pozbyć się powietrza przed skręceniem amora bo ja zalałem już kilkanaście amorków 15ml zamiast zalecanymi 5-cioma i wszystkie funkcjonują wzorowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.