Skocz do zawartości

[oświetlenie] na szosę i mtb


fatchris

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukam uniwersalnego zestawu oświetlenia na szosę jak i rower górski. Maszyny to odpowiednio TREK 1.2 oraz FELT Q900. Wiem że tylna lampka nie jest istotna. Zastanawia mnie co wybrać i ile przeznaczyć. Wstępnie wykładam 100zł na komplet. Jakieś propozycje bo jestem zielony w temacie.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy mi na jeździe w nocy. Chcę czuć się bezpieczny jak i inni uczestnicy ruchu czuli się bezpieczni. I właśnie kuszą te latareczki oferowane przez Dariusza czy Greg'a ale czy nie oślepi to innych ludzi na drodze? Nie chcę być intruzem, wobec którego ludzie w samochodach będą wściekli. Na tył idzie coś co zapewni bezpieczeństwo a na przód mega widoczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oślepią i to mocno. Ale można wykonać osłonkę odcinającą górę strumienia światła i jest ok. Jak zdecydujesz się na latarkę od Grega, to możesz podpytać na forum użytkownika Plastyk o osłonkę, ma zrobić kilka(naście) sztuk dobrych osłonek z zawiasem pozwalającym na przestawianie mijania/długie czy jak kto woli uliczne/leśne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

http://www.swiatelka.pl/viewforum.php?f=52

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=1143136

 

Tak się składa że, zajechała dziś do mnie EDC X1 by greg wersja 900lm. Daje pięknie, jeszcze się mocno gubię w obsłudze sterownika extended.

Natomiast radzę się poważnie zastanowić wszystkim zainteresowanym nad wyborem optyki, wybrałem TIR narrow i mam wrażenie że będzie ciut za duże skupienie, Reflector OP możliwe że byłby lepszym wyborem. Na dniach będę testował.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jest bardzo solidna, do noszenia w łapce chyba lepszy byłby większy solarforce ale edc na rower jest wręcz idealna.

Po 15min w pomieszczeniu na 100% mocy parzy w łapę :P na rowerze zapewne problem znika. Na razie nie było okazji się z nią przejechać ale ilość światła nawet w trybie 16% spokojnie starczy do komfortowej jazdy szosą w zupełnej ciemności, na 100% zasięg i moc są porażające. Tylko kwestia rozłożenia wiązki. Ogólnie mogę polecić z czystym sumieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Natomiast radzę się poważnie zastanowić wszystkim zainteresowanym nad wyborem optyki, wybrałem TIR narrow i mam wrażenie że będzie ciut za duże skupienie, Reflector OP możliwe że byłby lepszym wyborem.

Też mam TIR narrow i do jazdy na wprost, lekkich skrętów itp jest ok, ale przy dużym pochyleniu np skręt w lewo na małym rondzie odczuwam brak doświetlenia tuż przed kołem. Jednam patrząc po zdjęciach mam wrażenie, że lepszy byłby TIR wide niż OP, ale to już tylko gdybanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przy takiej mocy tak naprawdę każda optyka wystarczy, przy TIR wide boję się nieco że blisko przy samym kole byłoby zbyt jasno przez co by nieco oślepiało a dalszy plan by ginął, Reflector OP to wydaje mi się taka pośrednia opcja.  Pojeździ się i będę miał wyrobione zdanie. 

TIR narrow na szosie pewnie i tak wystarczy (a do tego głównie ją kupiłem), moja poprzednia lampka świeciła węższym światłem a i tak dawałem radę.

Prodlem z EDC jest tylko z uchwytem, kupiłem za 5zł odpowiednik tego Led Lancera'a, po wywaleniu gumki i zmianie śrubki na dłuższa spokojnie działa z kierką 31,8 ale jeszcze ciut za słabo trzyma latarkę, do jazdy jest ok ale przy klikaniu przyciskiem nieco się wysuwa z uchwytu. Będę musiał nakleić wycięty kawałek dętki i pewnie wystarczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Też mam TIR narrow i do jazdy na wprost, lekkich skrętów itp jest ok, ale przy dużym pochyleniu np skręt w lewo na małym rondzie odczuwam brak doświetlenia tuż przed kołem. Jednam patrząc po zdjęciach mam wrażenie, że lepszy byłby TIR wide niż OP, ale to już tylko gdybanie.

 

Jestem po pierwszej nocnej jeździe testowej. Generalnie tak jak piszesz TIR narrow jest ok, centrum ustawiam 4-5m przed kołem, tam gdzie normalnie patrzę jak jadę. Lampka świeci szeroko w całkowitej ciemności, podczas jazdy na wprost mamy oświetloną całą jezdnię (dwa pasy) plus część pobocza bliżej nas, jedyna niedogodność to wyjeżdżanie światła z drogi na zakrętach, choćby z tego powodu przydałoby się coś szerszego.

Tak naprawdę zapas mocy jest duży, na szosę każda soczewka wystarczy, ew pokusiłbym się na szosę o reflektor OP jako kompromis między szerokością a zasięgiem. W teren natomiast pomyślałbym o 2 takich lampkach, jedną na szerokość drugą na dal  (TIR narrow+wide).

Ogólnie co do mocy to nawet na 16% mocy można spokojnie pomykać drogą przy ok 20km/h i tak jest to 2x więcej niż mój dotychczasowy cateye. Należy wspomnieć że, 100% daje ogromną ilość światła, moc przewyższa to czym dysponuje większość samochodów :P choć może nie ma takiego zasięgu, jechałem po 50-60km/h i zupełnie zero stresu że czegoś nie widzę albo się nie wyrobię. Dodatkowo tryb 65% jest właściwie tak samo jasny jak 100% (to wartość podawanego napięcia a nie światła z lampki) właściwie można jeździć na nim cały czas a mamy 2,5h świecenia. Jak dla mnie to bardzo udana inwestycja.

Kłopot z uchwytem doraźnie rozwiązałem zapinając malutkiego zipa z tyłu latarki aby nie wyjechała z uchwytu ale na dniach coś pokombinuję aby taki patent nie był potrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...