getto Napisano 3 Kwietnia 2014 Napisano 3 Kwietnia 2014 Witam. Ostatnio jak czyściłem rower dla zabawy podniosłem go i zmieniłem przerzutki na 1/1 i zacząłem pedałować ręką. Czasem słychać jakby taki "skok" ? Nie wiem jak to ująć. Delikatna wibracja + taki nie zbyt głośny dźwięk. Podczas jazdy tego w ogóle nie czuć. Pamiętam, że w swoim starym rowerze też tak miałem (3/4 lata) i nigdy nie wydawało mi się żeby było coś nie tak.
Rocky98 Napisano 3 Kwietnia 2014 Napisano 3 Kwietnia 2014 Nie daję się aż takiego skosu łańcucha. Łańcuch nie leży równo na koronkach kasety i przeskakuje wydając ten dźwięk.
getto Napisano 3 Kwietnia 2014 Autor Napisano 3 Kwietnia 2014 To znaczy, ze wina lezy po stronie przrzutki 1/1 ? i gdy zmienie np na 3 przod, 3 tyl to problem powinien zniknac ? + czy sa jakies uboczne skutki tego stukania ?
tomiz1 Napisano 3 Kwietnia 2014 Napisano 3 Kwietnia 2014 Nie daję się aż takiego skosu łańcucha. Łańcuch nie leży równo na koronkach kasety i przeskakuje wydając ten dźwięk. Chyba drobna pomyłka. Idąc tym tokiem myślenia, kiedy można używać największej zębatki z tyłu (1), jak nie przy najmniejszej zębatce z przodu(także 1)?
getto Napisano 3 Kwietnia 2014 Autor Napisano 3 Kwietnia 2014 Hmm, czyli co może być problemem jak nie to ?
matfre96 Napisano 4 Kwietnia 2014 Napisano 4 Kwietnia 2014 Czy ten zgrzyt jest odczuwalny w tym samym miejscu obrotu? Bo jeżeli tak to również winny może być suport.
mklos1 Napisano 4 Kwietnia 2014 Napisano 4 Kwietnia 2014 @@getto, Prawdopodobnie tylna przerzutka jest źle wyregulowana lub hak przerzutki jest krzywy (mniej prawdopodobne).
Rocky98 Napisano 5 Kwietnia 2014 Napisano 5 Kwietnia 2014 Chyba drobna pomyłka. Idąc tym tokiem myślenia, kiedy można używać największej zębatki z tyłu (1), jak nie przy najmniejszej zębatce z przodu(także 1)? Używać zawsze można, ale trzeba się liczyć ze szybszym zużyciem poszczególnych podzespołów, co doprowadzi do ich wymiany. Jeździć powinno się na takich biegach, gdzie łańcuch jest w lini, prostej.
tomiz1 Napisano 5 Kwietnia 2014 Napisano 5 Kwietnia 2014 W zupełności się z tym zgadzam, należy "trzymać" łańcuch w linii prostej.Mylisz chyba kolejność zębatek. Jedynka z przodu to najmniejsza zębatka na korbie, jedynka z tyłu to największa na kasecie (najbliżej szprych), zatem jeśli według Ciebie na 1/1 jest za duży "skos" łańcucha, to na jakim biegu będzie lepiej?
Rocky98 Napisano 6 Kwietnia 2014 Napisano 6 Kwietnia 2014 1\2, 1\3, 2\3, 2\4, 2\5, 3\4, 3\5, 3\6, 3\7 ( 1, 2 i 3 to kolejność blatów korby, licząc od najmniejszego. 2, 3, 4, 5, 6, 7 biegi z tyłu na kasecie, bądź wolnobiegu).
getto Napisano 6 Kwietnia 2014 Autor Napisano 6 Kwietnia 2014 Mam rozumieć, że z rowerem wszystko okej ? Wczoraj zrobiłem 43km i jeździłem na wyższych przerzutkach, ale ani razu nie poczułem żadnego zgrzytu. W sumie jak jeżdżę na 1/1 to też nie czuje żadnego zgrzytu. Zgrzyt tylko pojawia się jak kręcę pedały ręką. Możliwe jest to, że zgrzyt występuje, bo ręka nie nie jest w stanie utrzymać ruchu jednostajnego podczas kręcenia i wrzuca sie wolno bieg, i ten zgrzyt to po prostu załapanie "pedałowania" ?
tomiz1 Napisano 6 Kwietnia 2014 Napisano 6 Kwietnia 2014 Ciężko określić jak ten zgrzyt "brzmi", zatem i ciężko zdiagnozować. Może to tylko dźwięk "owijania się" łańcucha po zębatkach, którego ciężko usłyszeć w szumie opon.@Rocky98A co z największą zębatką na kasecie? Ona nie może być używana? Nie możesz powiedzieć, że 1/1 to złe przełożenie. Tylko w takim układzie można jedynki z tyłu używać, a więc i technicznie jest zaprojektowane, że na takim przełożeniu ma działać naturalnie.Nienaturalne dźwięki mogą występować, ale gdy naprawdę jest "przekos" (biegi typu 3/3, 3/2, 3/1, 2/1, 2/9, 1/7, 1/8 1/9)
Sagitt77 Napisano 8 Kwietnia 2014 Napisano 8 Kwietnia 2014 Postaraj się dokładniej zlokalizować ten dźwięk. Może po prostu łańcuch ociera o pantograf przerzutki przedniej? Wtedy musisz jedną ze śrub regulacyjnych (zdaje się L) wyregulować wychylenie pantografu w dół lub przesunąć pantograf śrubą baryłkową do regulacji ruchu pantografu.
getto Napisano 8 Kwietnia 2014 Autor Napisano 8 Kwietnia 2014 "Ciężko określić jak ten zgrzyt "brzmi", zatem i ciężko zdiagnozować. Może to tylko dźwięk "owijania się" łańcucha po zębatkach, którego ciężko usłyszeć w szumie opon." Spodziewam się, że to jest odpowiedz na moje pytanie
Mod Team Puklus Napisano 9 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 9 Kwietnia 2014 Jaką masz kasetę i przerzutkę z tyłu? O kasetę pytam o jej rozmiar, głównie pierwszej zębatki. Jeżeli masz 11-34 i przerzutkę klasyczną np alivio przy 1x1 często kółko przerzutki jedzie po kasecie lekko stukając, to w konstrukcjach klasycznych normalne Jeżeli 1 zębatka jest max rozmiaru jaki obsługuje przerzutka.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.