michalbtn Napisano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2014 Witam, proszę o pomoc...w rowerze Specialized Allez z 2009 mam osprzęt shimano 2300 8 rz kaseta, chciałbym wymienić go na grupę Shimano 105 z 10 rz kasetą. Czy 10rz. kaseta będzie pasować do mojego starego bębenka? Czy w ogóle cała akcja jest warta zachodu? chciałbym to wymienic tylko dlatego bo mam mozliwośc po taniości kupić cała grupe 105. Prosze o pomoc i wasze zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny606 Napisano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2014 będzie pasować. jeżeli faktycznie 105 masz dostępne tanio i 2300 jest już mocno zużyte to ci się opłaci. w przeciwnym razie sugerowałbym sobie odpuścić. dla mnie największą zaletą 105 jest dual pull w przerzutce przedniej i na pewno bym się nie zastanawiał. póki co zabawa jest poza moim zasięgiem ze względu na $, głównie przez cenę prawej klamkomanetki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2014 Ja mam szosę na 105 i też mam dual pull ? Do czego to tak naprawdę jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2014 będzie pasować. jeżeli faktycznie 105 masz dostępne tanio i 2300 jest już mocno zużyte to ci się opłaci. w przeciwnym razie sugerowałbym sobie odpuścić. dla mnie największą zaletą 105 jest dual pull w przerzutce przedniej i na pewno bym się nie zastanawiał. póki co zabawa jest poza moim zasięgiem ze względu na $, głównie przez cenę prawej klamkomanetki. Dual pull w szosowej przerzutce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 4 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 Ogólnie wymiana na 105 jest warta zachodu, na napędzie 10rz jest lepsze stopniowanie biegów, mniejsze przeskoki między kolejnymi koronkami. Generalnie wszystko będzie chodzić z większą kulturą Z tym dual-pul chyba chodziło koledze o 2 pozycje przerzutki a każdym przednim biegu, jest taka dwustopniowa mikroregulacja w szosowych manetach do niwelowania obcierania przy przekosach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny606 Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 okej.. rzeczywiście obecnie nie jestem w stanie poprzeć tego żadnym linkiem, ale pamiętam, że jak szukałem przerzutki szosowej z top pull to właśnie m.in. 105ka była w ofercie paru sklepów jako wersja 'uniwersalna'. ogólnie od 105ki wzwyż można znaleźć taki sprzęt. do mnie nie pasowało bo już klamkomanetkę miałem ósemkową. z tego co pamiętam to jest tu na forum taka przełajówka jak moja zbudowana właśnie na 105kach (rama pozwala na zastosowanie jedynie górnego ciągu linek). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 Prawda jest taka, że jeśli śmigasz sobie samemu lub z kumplami bez jakiś większych napinek to taka wymiana nie jest warta pieniędzy jaką trzeba wydać. Największa zmiana jest w pracy klamek hamulcowych. Przerzutki, korba, kaseta, czy nawet szczęki hamulcowe pracują bardzo podobnie. Mam porównanie sory do 105. Problem polega na tym, że jak ktoś jeżdzi to i tak wymieni na wyższy model, bo chcę się mieć lepszy sprzęt i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 105tka nie wystepuje w wersji obslugujacej ciag z gory. jesli przerzutka jes szosowa z linka puszczona w ten sposob to musi miec np rolke posredniczaca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.