duczeWW Napisano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2014 Witam, Od dawien dawna prawie nie korzystam z roweru, ale kupiłem Żonie crossowy rower więc wypadałoby mieć samemu na czym z nią jeździć I się zastanawiam, czy warto bawić się w renowację i upgrade swojego chyba 20-letniego bicykla mtb. Swego czasu dość ostro go ujeżdżałem, sporo części wymieniłem na całkiem przyzwoite po czym przestałem jeździć (oprócz jakiejś rekreacji ze 2 razy do roku). W sumie rower jeździ całkiem sprawnie, ale jak nic w nim nie zrobię to nie będę miał odpowiedniej motywacji żeby wrócić do jakiegokolwiek jeżdżenia (znam siebie i wiem, że tak będzie). Do tego dażę go sporym sentymentem. Więc chciałbym jednak wykorzystać część części i na ich bazie złożyć sobie po jak najniższych kosztach coś do jeżdżenia. Główny problem to stalowa rama (hi-ten, jakoś tak się to kiedyś nazywało bodajże wysokowęglowa), która waży sporo i jakaś taka trochę mała się zrobiła. Rower nie był marketowy, ale z niskiej półki. Lecz podzespoły w stylu stery czy obręcze zostały chyba użyte całkiem przyzwoite, bo ja jeździłem nim po dość poważnych górach i np w kierownicy w życiu nie było żadnych luzów. W rowerze wymieniłem: przerzutka przód/tył - deore lx/alivio 3/7 manetki - stx, tryby z tyłu (kaseta?, wolnobieg?, nie mam o tym w sumie pojęcia) - stx piasta z tyłu - bodajże alivio, ale nie pamiętam a nie mam chwilowo jak sprawdzić. korba - alivio lub stx, wkład suportu też na pewno wymieniałem, działa bez zarzutów. opony - Michelin, jakieś semislick, w stanie bardzo dobrym, fajnie mi się na nich jeździ rekreacyjne dystanse. Tylko wszystkie powyższe podzespoły to w specyfikacjach tak sprzed co najmniej 10 lat. Kierownica mi się nie podoba, siodło też do wymiany. Widelec sztywny. Hamulce starego typu, chyba cantilever się to nazywało czy jakoś tak trzeba by wymienić na v-brakei. Ogólnie planowałem zrobić rower bardziej cross z kołami 28 cali, ale tak myślę sobie, że jednak pojechałbym w jakieś góry, więc wolę pozostać z kołami 26. Ogólnie muszę coś zmienić żeby zacząć jeździć, ale nie mam za bardzo na to kasy i w tym problem Jak mi się znowu jeżdżenie spodoba to oczywiście zainwestuje całkiem inne pieniądze w coś porządnego. Z jakim kosztem musiałbym się liczyć, jakbym chciał zmienić ramę na coś ciut lżejszego, wymienić obręcze, na pewno piastę z przodu, kierownicę, siodło ze sztycą i ewentualnie widelec (niskobudżetowe amortyzowane są coś warte? albo używkę można trafić w dobrym stanie za dobre pieniądze?). Dałoby radę zmieścić się np w 5 stówkach? Pomijając sentymenty, to pewnie sensowniej byłoby upolować jakąś używkę w przyzwoitym stanie... ale to raczej nie za 500 pln-ów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ludz Napisano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2014 Hej, na moje upolujesz używkę w miarę sensowną (w miarę!) w granicy 500-800 PLN. Za dwukrotność tej kwoty możesz polować na naprawdę fajny używany sprzęt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duczeWW Napisano 3 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2014 (edytowane) http://allegro.pl/rama-american-eagle-alu-18-5-cala-lekka-mtb-xc-i4113275518.html Taka rama coś warta? Miałoby sens oparcie na niej "nowego" roweru w moim przypadku? ludz, właśnie oglądam (zamiast pracować używki i wtedy mi się mocno potrzebny budżet zaczyna rozrastać. Bo te rowery w okolicach 500 jakieś takie nie bardzo. No i sentymenty pozostają...nawet do podzespołów A z innej beczki, jakbym zostawił ramę, to zaczepy od starego typu hamulców pasują do v-brakeów? bo hamulce na pewno muszę zmienić. Edytowane 3 Kwietnia 2014 przez duczeWW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ludz Napisano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2014 Rama jak rama, no bez szału. Problem z uzyciem starej ramy polega na sztywnym widelcu i zapewne starej średnicy sterów (1" zamiast 1 i 1/8")Do tego, przy wymianie napędu prawie na pewno musisz wymienić koła, bo (też zgaduję) z tyłu masz wolnobieg, a nie kasetę, co powoduje, ze sama piasta też jest innej konstrukcji (brak bębenka).Same Vki o ile pamiętam, działają z mocowaniami cantileverów.Z używek na szybko to to jest całkiem fajna zabawka jak za cenę: http://allegro.pl/rower-ghost-se-3000-i4109379621.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duczeWW Napisano 3 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2014 Wgłębiam się w używki. Ten z Twojego linka fajny, ale za duży. Nie pisałem wcześniej, ale mam jakieś 180 cm, więc celuję w 18 cali, ewentualnie 19 (dużo więcej jest śmiganych 19 niż 18 cali). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duczeWW Napisano 4 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 (edytowane) http://allegro.pl/okazja-rower-stevens-752comp-i4121855810.html Wiedziony desperacją z powodu braków gotówkowych rozważam takiego zajechanego grata jak powyżej O ile rama jest cała to warte coś takiego te 300pln? Niewiele widać na fotkach więc nie do końca wiem co w nim jest, ale może po serwisie będzie toto jeździć? edit: chyba nieaktualne, bo widać że jednak rama nie jest cała... Edytowane 4 Kwietnia 2014 przez duczeWW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 ja tam w wolnych chwilach restauruję mtb - specjalizacja stal- cr-moly sztywniaki całe. Jak sie dobrze pokręcisz to za 200 zł coś wychaczysz a za 100-200 zl zrobisz z tego rakietę użytkową, i niech się średnia półka schowa przy nich. Sam jeżdzę trekiem 950 z 1995 roku - miód malina. 11,7 kg. i wszystko jak w zegarku. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duczeWW Napisano 8 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 No w sumie fajny pomysł złożyć sobie jakieś retro MTB Zaspokoję niejako swoje sentymenty, a kasy dużo nie pójdzie. Tylko nie wiem za bardzo od czego warto zacząć, jak rozpoznać ramę, która będzie warta wydania tych kilku pln-ów? Na co patrzeć? Jakby ktoś wskazał jakiś kierunek - konkretną ramę np na allegro wymiary tak pomiędzy 17,5-18,5 cala. http://allegro.pl/rama-scott-cheyenne-17-5-kola-26-ritchey-i4127564283.html Warte to tych 150 pln-ów? http://allegro.pl/retro-mtb-marin-crmo-26-deore-lx-xt-sram-wroclaw-i4126756215.html A taki wynalazek coś warty? tak pi x drzwi ile by trzeba zainwestować, żeby doprowadzić go do porządku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 Pisze o paru rzeczach które wymagają lub prawie wymagają wymiany - guma manetki (więc praktycznie na pewno manetka), obręcz tył (koło). Przerzutka tył to stary model Srama, który był wykonany z większej ilości plastiku niż nowsze, do tego ma zjedzone kółka. Jeśli napęd biegał z nimi i tym samym łańcuchem który zjadł kółka to całość do kasacji. Korba to dosyć specyficzny model Shimano z typowym jedynie dla niej typem i sposobem mocowania zębatek, jednak same koronki wyglądają ok. Pisze coś o konieczności serwisu piast - stary model xt - konusy - mission prawie impossible Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duczeWW Napisano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 Dzięki za analizę Mam różne pomysły, ale zdecydowanie wciągnąłem się w temat zbudowania jakiegoś retro mtb na sztywnej ramie CrMo. Czyli na początek potrzebuję ramy Czy taki stary Scott jak w poprzednim moim poście to w miarę solidna konstrukcja? Czy za droga jak na taki wiekowy i niezbyt zadbany sprzęt? I czy dobrze rozumiem, że potrzebowałbym do niej mostka razem z rurą sterową ("fajka"?) o średnicy 25,4mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duczeWW Napisano 10 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 No i kupiłem ramę ze sztywnym widelcem, wszystko CrMo http://allegro.pl/show_item.php?item=4139930362 i http://allegro.pl/show_item.php?item=4140034872 Na razie spróbuję przełożyć brakujące części ze starego roweru do "nowego" i zobaczyć jak to wszystko działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 Fajna ramka, ładny tylny trójkąt i haki. Potrójnie cieniowana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duczeWW Napisano 10 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 Na to wygląda. Wg naklejki "triple butted". A w sumie to co to konkretnie oznacza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 M.in. to że jest lekka, podwójnie cieniowana była by z jakieś 200-300 g cięższa albo i więcej. Co do technicznych spraw to Ci nie powiem Wiesz jaka tam wchodzi sztyca? A jakbyś szukał przedniej przerzutki z górnym ciągiem na 28,6 to daj znać na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duczeWW Napisano 10 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 Sztyca ma rozmiar 26.2. Teraz doszedłem do tego, że to są fragmenty tego roweru: http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=2416 Waga ramy 2200, widelec 820g, da się docelowo zejść z takim zestawem poniżej 11 kg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 można niektóre modele z epoki fabrycznie schodziły ponizej, np http://www.bikepedia.com/QuickBike/BikeSpecs.aspx?year=1995&brand=Trek&model=990#.UdMAvWLVCSo lekkie kółka, lekka sztyca (stare były dosyć pancerne) i już będzie poniżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duczeWW Napisano 11 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Mój retro bicykl nabiera kształtów Właśnie dokupiłem koła na obręczach mavica 217 sup z piastami LX-a Kosztowały tyle co rama, ale cóż zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 spoko dobre kółka policz sobie ile byś dał za części do nich ps. Przerzytka już zapakowana jak będę wracał z roboty to wyślę pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duczeWW Napisano 7 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 Poskładałem bicykl do kupy Mimo, że waga wyszła powyżej tego co zakładałem (11,5 kg) to jestem mile zaskoczony tym, jak fajnie się takim retro mtb jeździ Jakiś taki zrywny i zwrotny, zwłaszcza w porównaniu z crossową Merida, na której dane mi było ostatnio trochę pojeździć. Mam wrażenie, że kilkunastoletnia tylna przerzutka Alivio i przód STX-a razem z manetkami stx SE i lekko zjechaną korbą i kasetą, chodzą bardziej miękko i płynnie niż nowe deore w Meridzie (świeżo po serwisie). Mini v-brakei Tektro od bmx-a z klamkami stx od cantileverów chodzą jak dla mnie ok. Modulacja może i marna, ale siła zdecydowanie wystarczająca. Ino klocki Tektro piszczą jak szalone nawet na sucho Jeżeli o wagę chodzi to jeszcze mam spore pole manewru. Do wymiany na pewno dętki, opony, siodło (w sumie z pół kg powinno odpaść). Jak będę miał kasy w nadmiarze, to jeszcze korba do wymiany (niezbyt mi się wizualnie podoba stare alivio) i ogólnie cały napęd mógłbym przerobić na coś lepszego i pewnie lżejszego. Jak znajdę aparat to się pochwalę jak to to wygląda Dziękuję za rady i wskazówki tym, którzy się zaangażowali w ten temat tutaj i na priwie ps. to jakaś psychoza, nie mam za bardzo czasu jeździć bo się córką muszę zajmować po robocie, ale łażę z niemowlęciem na ręku wokół bicykla i się gapię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 na zdrowie lekkie kapcie jeszcze dołóz i wykop aż miło. a co do alivio tylnej to zapoluj na stx rc albo lx starego alivio ma za miekkie sprężyny jak dla mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 Jestem ciekaw jak wyszedł, wrzucaj foty. Ja bym nie żałował i zapolował na tylną XT 737/9, już za 7 dyszek powinna się trafić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 7 Maja 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 Dokładnie tak, jak masz piasty LXa, to szukałbym powoli korby i zmieniarek XT z 737 - klasyka klasyk (chyba tylko szarak 950 był bardziej rozpoznawalny). Jak nadal na 8s to warto pomyśleć o kasecie hg 51 - chyba najlepsza w tej chwili nadal produkowana 8-biegówka, rozpiętości wg własnego "widzimi się", waga koło 300 gramów a cena do 50. Naprawdę warto. No i może potem klamki co by jednak V-ki (też przepiękne xt 737) założyć. Do tej ramu srebrno-czarny Xt wyglądał by zacnie.Co do stevensa - sam miałem ale model (z tego co pamiętam) 9.1.2 na rurkach tange ultralight itd...- piękna rzecz była i do dziś miło wspominam. Mam nadzieję, że Twoja też dobrze posłuży.Czekamy na foty! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 Jak nadal na 8s to warto pomyśleć o kasecie hg 51 - chyba najlepsza w tej chwili nadal produkowana 8-biegówka, rozpiętości wg własnego "widzimi się", waga koło 300 gramów a cena do 50. Dzisiaj akurat przyszła do mnie taka, 11-28 waży 251 g ze stalową nakrętką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
owrukyt Napisano 7 Maja 2014 Udostępnij Napisano 7 Maja 2014 typie kup lub złóż sobie normalny rower za 800-1200 zł na 26 lub 27,5 i nie rób z siebie dziada kupując jakieś przedwojenne ramy. Takie ramy to za darmo bym jedynie wziął aby na złom oddać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duczeWW Napisano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2014 (edytowane) Ogólnie fajnie by było przestawić napęd na XT, ale to raczej w odleglejszej przyszłości. Bo tak jak piszecie, musiałbym od razu całość wymieniać, a to już jak się pozbiera, to kilka stówek wyjdzie. Aktualnie "lekko" przekroczyłem budżet i muszę chwilowo jeździć na tym co mam. Jedynie opony bym zmienił, z budżetowych rozważam Kenda Karma, na jakiś lekki teren to chyba dobry wybór? A ogólnie to jakbym miał inwestować to rozważałbym zmianę manetek na grip shifty, bo na ramie mam spore logo Grip Shift. Aczkolwiek nie przemawia do mnie taki sposób zmieniania biegów. No ale może to kwestia przyzwyczajenia? Znalazłem licznik "z epoki", pamiętam że był ze mną w Wenecji w 97, a kupiłem go jeszcze wcześniej owtykut, nie lubię buractwa, więc idź sobie. Edytowane 8 Maja 2014 przez duczeWW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi