marcinek1992 Napisano 2 Kwietnia 2014 Napisano 2 Kwietnia 2014 Witam Nie wiedziałem gdzie dokładnie dodać taki temat ponieważ dotyczy on modyfikacji roweru. Jeżeli temat jest nie na tym miejscu jakim Trzeba prosze go przenieść nie kasować Lub skontaktować się ze mną na pw. Dziękuje. Słowem wstępu: Rower jest użytkowany przez moją mamę która lubi jeździć na rowerze, jednakże nie wiadomo z jakiś przyczyn on jeździ ciężko. Po tym jak mama zakomunikowała mi to sam się przejechałem i rzeczywiście ma racje. Tak więc- Nasmarowałem łańcuch, wymieniłem opony z 28x1,60 na 28x1,35, serwisant sprawdził obie piasty i są dobrze nasmarowane, Sprawdziłem hamulce- są dobrze wyregulowane nic nie ociera. I niestety dalej ciężko jeździ. Jako że mama nie mogła przyzwyczaić się do takich wąskich opon zmieniłem jej na razie na kende khan 28x1,75 Teraz mam do was pytanie. Co może być przyczyną że ten rower tak ciężko ruszyć z miejsca. Czy przypadkiem korba ma za dużo zębów lub kaseta nie taka? Co tu zrobić?
robertrobert1 Napisano 2 Kwietnia 2014 Napisano 2 Kwietnia 2014 Na lekkość jazdy wpływają trzy aspekty 1. opory toczenia pochodzące z opon i piast 2 oporów napędu na co sie składają - opory ze środka suportu - opory z pedałów - opory z łańcucha - opory z kółeczek naciągowych łańcuch 3. inne opory - obcieranie klocków hamulcowych, obcieranie błotników etc. Jeżeli sprawdzisz wszystkie te elementy i kazdy element będzie płynnie chodzić to całość także bedzie miała niskie opory i komfort jazdy bedzie optymalny.
marcinek1992 Napisano 2 Kwietnia 2014 Autor Napisano 2 Kwietnia 2014 Robertrobert1 1. opory toczenia pochodzące z opon i piast- Z tego co wiem opory toczenia opon kenda khan są małe, Piasty sprawdzone były w serwisie Ewentualnie sprawdzę je niedługo sam. 2 oporów napędu na co się składają - opory ze środka suportu- Jak to sprawdzić? Czy laik taki jak ja jest wstanie to sprawdzić? opory z łańcucha- O co dokładnie chodzi? Co dokładnie mam sprawdzić? Jeżeli chodzi o nasmarowanie to jest on regularnie smarowany. - opory z kółeczek naciągowych łańcuch- Chodzi o kółeczka w przerzutce? Dzisiaj albo jutro postaram się to sprawdzić i jakby co przesmarować tam trochę smarem stałym. - obcieranie klocków hamulcowych, obcieranie błotników- Zostało to wykluczone tak jak napisałem w temacie.
Burak Napisano 2 Kwietnia 2014 Napisano 2 Kwietnia 2014 To co napisał robert to są "opory obiektywne". Jak już sprawdzisz to wszystko i ciągle będzie nie tak, to pomyśl o "oporach subiektywnych" (takich, których rzeczywiście nie ma, ale rower wydaje się być ociężały). Czy mama rusza z odpowiedniego biegu? Czy mama wogóle używa przerzutek? (wiem, że banalne, ale wiele ludzi ma awersję do zewnętrznych przerzutek...) Czy mama siedzi odpowiednio wysoko na rowerze? (Jazda z wyprostowaną nogą jest subiektywnie łatwiejsza niż jazda ze zgiętymi kolanami).
marcinek1992 Napisano 2 Kwietnia 2014 Autor Napisano 2 Kwietnia 2014 Dlatego że rower ciężko się rozpędza mama rusza z biegu 2x2 a później zmienia 2x3 nigdy nie została użyty bieg 6 ani 7 na kasecie są one jak nówka blaszka nie śmigana. A dobity jest bieg 2 i 3. Nie jestem Aż takim laikiem. Na siodełku jest wyprostowana sylwetka i kolano jest lekko zgięte. Słyszałem że nie może być ono całkowicie wyprostowane. Przednia piasta z prądnicą ciężko się obraca. Czy tak powinno być? Wydaje mi się że nie choć nie znam się za bardzo.
marcinek1992 Napisano 10 Kwietnia 2014 Autor Napisano 10 Kwietnia 2014 Tak przednia piasta z prądnicą powinna się tak obracać- sam sobie odpowiedziałem Czy zmiana kasety na inną byłaby dobrą zmianą? chociaż niestety wybór kaset 7 rzędowych jest mały. Z 7 na 8rz. Wydaje mi się że różnica byłaby odczuwalna. Czy tanim kosztem udałoby się to zrobić? Co o tym myślicie?
WaGiant Napisano 10 Kwietnia 2014 Napisano 10 Kwietnia 2014 Robert 11 napisał ci co sprawdzić . Na początek najlepiej odwróć rower kołami do góry i sprawdzaj po kolei . Opory suportu najlepiej spr po zdjęciu łańcucha . Jeśli możesz wprawić korby w ruch jednym palcem , a ,,puszczone " zrobią kilka obrotów to jest ok . Podobnie sprawdzisz cały napęd + tylne koło . Na jakimś średnim biegu musisz wszystko wprawić w ruch jednym palcem . Sprawdź koniecznie te kółeczka w przerzutce - one potrafią dać spory opór . Spr jak korby z całym napędem obracają się do tyłu . To że serwisant spr piasty właściwie nic nie znaczy . Są różni serwisanci .... Po zdjęciu koła złap za ośkę i sprawdź czy lekko się kręci - jednym palcem . Nie wiem jak powinno kręcić się koło z prądnica ale chyba opory nie powinny być duże . Z tego co czytałem te opory są właściwie ( ! ) niewyczuwalne . Normalne przednie koło ,,puszczone " powinno obracać się długo i zrobić ,, wahadło " . Tylne wahadła nie zrobi ale dobrze jak chociaż próbuje . Jeśli to są koła na konusach to przez zbyt mocne zamkniecie ich w widelcu i ramie można spowodować że będą obracały się ciężko . Z innej beczki . Jeśli rower ciężko rusza z miejsca , a potem jakoś się toczy to może ma bardzo ciężkie koła ? Przy takiej samej masie i oponach o podobnych oporach toczenia koła 28" będzie trudniej wprawić w ruch niż koła 26 " Ten rower jako całość też pewnie nie jest lekki , a to ma znaczenie . Nie wiem jakie opory ma ta kenda ale z tego co rozumiem to zakładałeś tam już 3 komplety opon , jeśli nie zmienia to problemu to raczej nie tkwi on w oponach . Wysokość siodła - opieramy nogę piętą ( ! ) na pedale i kręcimy do tyłu . W najniższym punkcie noga powinna się całkowicie prostować . Przy takim ustawieniu siodła i normalnym pedałowaniu faktycznie będzie minimalnie zgięta w kolanie . Nie rozumiem po co chcesz zmieniać kasetę ? Moim zdaniem to nie ma sensu .
marcinek1992 Napisano 9 Maja 2014 Autor Napisano 9 Maja 2014 Wszystko sprawdzone i jest wszystko sprawne. Dowiedziałem się że można by zmienić kasete aby jeździło się lżej. Zamontowana jest teraz Kaseta Shimano HG20 Altus 7rz. brązowa 12-28T. A jakby ją zmienić na 8 rzędową i wyłączyć 1 z biegów żeby nie zmieniać manetki? Czy dałoby rade?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.