Skocz do zawartości

[amortyzator przód] Specialized S140TA - brak tłumienia ?

alfiq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem nowicjuszem na forum,więc proszę o wybaczenie ewentualnych wpadek. 

Zwracam się z prośbą o radę w kwestii usterki (prawodpodobnie) mojego amorka - Specialized S140TA, zmontowanego z ramą S-Works Specialized Stumpjumper FSR. Rowerek jest z 2010 r., do tej pory nie miałem z nim żadnych problemów. Oba "mózgi" działały wspaniale i generalnie byłem zachwycony. Jednak po zimie, którą rower przestał na stojaku w mieszkaniu (w pozycji normalnej, poziomej, z lekko podniesionym tylnym kołem) coś niedobrego zaczęło dziać się z widelcem.

Mimo iż niczego nie zmieniałem w ustawieniach, od jesieni nie ubyło powietrza w komorze, to zaobserwowałem dziwne zjawisko. Otóż po ugięciu, gdy rower nie jest obciążony (np. moją wagą) lagi jakoś tak bardzo szybko wyjeżdżają z powrotem, tj. wyprostowują ugięty amorek. Zachodzi to tak gwałtownie, że na końcu ruchu słychać wręcz taki stuk. Zaobserwować to można np. podczas skoku, bunnyhopa, czy czegoś podobnego, co wymaga wczesniejszego ugięcia amorków a następnie oderwania kół od ziemi. Z tyłu nie ma żadnych niepokojących dźwięków, przedni amorek błyskawicznie się prostuje pełną długość i na końcu wyprostu - stuk! Przy czym nie przeszkadza to w normalnej jeździe, amor nie odbija na przeszkodach, nie ma zamiaru wybić mi zębów  :). Pod normalnym ciężarem rowerzysty, gdy nie odrywam przedniego koła od ziemi, nic się strasznego nie dzieje i jedzie się dalej jak po dywanie, ale jak tylko koło pójdzie w górę....

Z początku myślałem, że padł tłumik powrotu ale jak się go skręci to lagi coraz wolniej wyjeżdżają, aż do etapu, że mają prędkość ruchu całego kontynentu  :) Niemniej nawet w tych "skręconych" ustawieniach tłumienia na końcu jest mały stuk, tj. słychać że nie ma niczego, co ten ruch prostowania hamuje.