Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Mam hamulec Shimano BR-M785 i klocki F03C , przejechałem na nich 2000 km i kończą się klocki na tyle, na przodzie są całkiem dobre.

 

Mam pytanie :

1. Jakie klocki polecicie ? F03C kupiłem w komplecie, jak dla mnie świetnie hamują , jednak są dość drogie, jeżdżę po Mazowszu, głównie asfalt/las do pracy, po pracy Kampinoski Park, kilka wyścigów Poland Bike Maraton.

Zależy mi na dobrym hamowaniu, dobrze jakby były w miarę ciche i miały dobry stosunek cena/przebieg.

 

2. Klocki na przodzie są jeszcze całkiem dobre i zauważyłem, że jak zahamuję samym tyłem lub przodem to mam wrażenie, jakby tył brał mocniej.

Oczywiście normalnie hamuję przodem i tyłem, staram się mniej więcej hamować tą samą siłą.

Obie klamki twarde, tak samo biorą, więc chyba to nie zapowietrzenie.

Czy to takie wrażenie , że przód słabiej bierze , bo koła co prawda nie blokuje , ale nurkuje mocno , zaznaczę , że ważę ok. 97-98 kg.

Jak podniosę koła , zakręcę i wcisnę hamulec to koła stają w miejscu , nie ma żadnego poślizgu , tarcze równiutkie , nic nie ociera.

 

Napisano

Ponoć F03C (metaliczne) i F01A (żywiczne) są wykonane w technologii Ice Tech i są przeznaczone do tarcz w tej technologii , ja mam SM-RT81.

Czy jak wezmę inne , czy nie będzie widoczna zmniejszona siła hamowania albo nie będą hałasować ?

Napisano

Nie ma to znaczenia. Jeżeli nie jesteś często w górach i nie katujesz długich zjazdów radiatory to zwyczajnie zbędny wydatek.

Tarczom nic się od ich braku nie stanie.

 

Napisano

Dzięki za pomoc.

Wziąłem G03S , kosztowały po ok. 42 pln za komplet , Ti ok. 60 pln za komplet a F03C ok. 80 pln za komplet czyli 2x drożej niż G03C.

Zobaczę po podmianie jak się spisują , ale najpierw założę KS-D620 , dostałem jeden komplet gratis przy zakupie gratów na cały rower ale nie zakładałem, gdyż słyszałem, że przy ostrej jeździe szczególnie w błocie/deszczu potrafią się zedrzeć bardzo szybko.

To moje pierwsze tarczówki , z F03C jestem bardzo zadowolony, przez 2000 km tarcze prawie nie zniszczone, klocki tył prawie się kończą, na przodzie dadzą radę jeszcze jakieś 500, może nawet 1000 km ... ale do pracy robię teraz 500-700 km miesięcznie w zależności od pogody, to zapas muszę mieć.

Napisano (edytowane)
2. Klocki na przodzie są jeszcze całkiem dobre i zauważyłem, że jak zahamuję samym tyłem lub przodem to mam wrażenie, jakby tył brał mocniej.

Użytkuję XT 785 i jest to normalne że tył bierze ostro ( blokuje się )  , bo podczas hamowania cały cieżar roweru idzie na przednie koło    :)

Edytowane przez kolo1
  • Mod Team
Napisano (edytowane)
2i regulaminu

 

tutaj powinien być dopisek.

 

Nie róbcie tego w domu!

 

lub..

 

Robisz to na własną odpowiedzialność

Edytowane przez Puklus
Bo ktoś cierpi na ślepoze i skleroze :D
Napisano (edytowane)

Dostałem dzisiaj 2 komplety G03S i nie licząc płytki okładziny są bardzo grube w porównaniu z tymi co mam w rowerze.

Czy są jakieś normy, powiedzmy przy ilu mm powinno się je wymieniać czy można śmigać dopóki jest okładzina na płytce i płytka nie trze o tarczę ?

 

Odnośnie blokowania kół, to tył wystarczy, że lekko wcisnę klamkę i koło blokuje się, natomiast przód hamuje ostro, przód nurkuje (amor) ale nie blokuje koła.

Myślałem, że to może wina hamulca, może zapowietrzony, bo staram się hamować przodem i tyłem jednocześnie ale klocki z przodu są w dużo lepszej kondycji ... a zawsze np. w aucie z przodu szybciej się zużywają, bo przód mocniej bierze a z tyłu to w mniejszych autach są nawet zamiast tarcz bębny.

Edytowane przez peepeepee
  • Mod Team
Napisano

Dopóki nie zaczniesz hamować blachą w przypadku np maratonu bo tam sie człowiek nie zatrzymuje raczej, a normalnie jak sa poniżej 1mm należy sie tym zająć lub jak kto uważa za stosowne :D

  • Mod Team
Napisano

Na klocku hamulcowym są takie małe wypustki, jak okładzina zetrze się poniżej minimum, to będziesz miał odczuwalny hałas przy hamowaniu, ponieważ te metalowe wpustki będą tarły o tarcze.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Po ok. 200 km mam wrażenie jakby G03S brały lepiej niż F03C , pewnie te drugie lepiej sprawują się przy zjazdach po rozgrzaniu , więc jestem zadowolony ze zmiany i oszczędności a F03C kupię jakbym wybierał się w góry ...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...