Lechitto Napisano 1 Kwietnia 2014 Napisano 1 Kwietnia 2014 Witam ! Nie znam się kompletnie na oświetleniu w rowerze . Jedne firmy wyrażają w kandelach , drugie w lumenach inni w Watach . Pogubiłem się. Chodzi o oświetlenie drogi , gdy będę jeździł wieczorem . Nie będzie to środek lasu ale chciałbym mieć zapewnioną dobrą widoczność pod koniec np. całodniowego wypadu. Polecicie coś ??? Znalazłem coś takiego aż 500 lumenów co o tym sądzicie ?? Nie za dużo jak na zwykłe oświetlenie drogi ? Może coś tańszego ? http://allegro.pl/mactronic-lampa-scream-bike-pro-500lm-baterie-cr-i4077517918.html
llancer Napisano 1 Kwietnia 2014 Napisano 1 Kwietnia 2014 WEŹ pod uwagę ze uchwyt to jakies 35zl + przesylka,akumulator tez z 40 + przesyłka,pokrowiec,ładowarka tez z 20-30 + przesyłka..... Jezeli chcialbys oddzielnie wyszlo by 100-150 bez latarki za same akcesoria.Tak że wiesz..(latarke bez tych rzeczy za 35 + przesyłka kupisz)... Ja kupilem na urodziny tydzień temu to : http://allegro.pl/latarka-led-ultrafire-rower-1000lm-uchwyt-aku-zoom-i4108869463.html Zamówiłem poniedzialek 22:30 a o 17:30 w środe byla w domu.... Ładowarka na kablu z diodą która oznacza naładowanie itd. Akumulator Pokrowiec z mocowaniem dodatkowym do paska. Uchwyt na kierownice Itd. W nocy cała droga,pobocza i las po bokach.Ogolnie spoko.świeci b,daleko. Samochody z daleko nawet za zakrętem zmieniają światła na mijania itd. Wziąłem kurierem,148zl z przesylka. Polecam. EDIT:Na pełnej mocy zrobilem 34km jednego dnia,następnego ponad 20 i juz pod koniec drogi byla slaba,oczywiście i tak lepiej oświetlala niz zwykla z kilkoma zwyklymi diodami. I radze dopiero po 2,3h jazdy nałądować akumulator i wtedy zobaczyc jak swieci na pełnym akumulatorze Ale spokojnie mozna jechac po ciemku za miastem tak z 2h na pełnej mocy ,potem sie powoli sciemnia
Shiryu Napisano 1 Kwietnia 2014 Napisano 1 Kwietnia 2014 Czy coś tańszego Cię zadowoli, to już Ty sam musisz sobie odpowiedzieć Zasadniczo, jak za tą cenę to dobry wybór, choć ja bym raczej szedł w latarki zasilane z akumulatora. Na początek wychodzi trochę drożej, ale koszt zakupu szybko się zwróci: na komplecie baterii latarka podziała pewnie ze 2h przy 100% mocy, czyli co 2-4h jazdy bulisz za kolejny komplet. Jeśli pytasz, co polecam, to polecam oczywiście swój patent Convoy s3 zmodyfikowany przez magików z forum swiatelka.pl, do tego 2 akumulatory, ładowarka i uchwyt rowerowy. Za całość z przesyłką zapłaciłem 150 zł. Na razie nie robiłem jakichś poważnych testów, ale tych parę km po zmroku przejechałem i sprawdza się świetnie.
Lechitto Napisano 1 Kwietnia 2014 Autor Napisano 1 Kwietnia 2014 Dzięki Chłopakyy , przemyśle to zasilanie na akumulator Pozdrawiam i jasnej drogi dla was
cervandes Napisano 1 Kwietnia 2014 Napisano 1 Kwietnia 2014 Kłamstwo! Scream nie ma 500lm. Jest tylko ciut mocniejszy od wersji 243lm, zdjęcia wrzucałem między innymi tutaj http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=13282 Sam przedstawiciel na Facebooku nie wybrnął z zadanego pytania i zasłania się tym, co fabryka nadrukowała na opakowaniu. Co do czasu pracy to deklarowane 4h mogę skomentować tylko tak: Na zdrowych eneloopach pracowała 1godz 15 minut z czego końcówka to było dogorywanie a nie świecenie. Moje eneloopki mają zmierzonej pojemności 850mAh. Najlepsze baterie alkaliczne mają 1100mAh pojemności więc można uznać, że te 1,5h poświeci. Ale to nadal tylko 30% deklarowanego czasu pracy latarki przez producenta! W kwestii wykonania - słabo, bardzo. Poprzednia wersja, 243lm nie miała drugiej soczewki. Obracana głowica troszkę się rusza ale w wersji dual lens czyli 500lm po prostu tragicznie lata w każdą stronę. Na dodatek "zoomowanie" wywołuje powstawanie artefaktów w strumieniu światła. Moim zdaniem wybór tragiczny. A kolega @llancer troszkę popłynął z tym wynalazkiem. Akumulator w zestawie tandetny, 4000mAh to bzdura, realnie mają 1000-1500 czasem bliżej 2000mAh pojemności. XM-L osiąga prawie 1000lm ale przy zasilaniu prądem 3A. Skoro czas pracy latarki to ponad dwie godziny oznacza to tyle, że sterownik ładuje w led 1A prądu a xm-l przy 1A daje ze 400 czy 450lm strumienia światła. Więc nie wydurniajcie się, proszę. ALBO ilość światła, ALBO czas pracy. Takie duperele jak optyka, jej transparentność itd pomijam, generalnie możecie przyjąć, że traci się ze 20 czy 30% światła z emitera. Za 140pln można kupić gotowego albo tuningowanego convoya S2 czy S3, ze 3 ogniwa od Woytazo i jakąś najtańszą ładowarkę + uchwyt na allegro. I na drodze będzie nie 300 a 700lm światła. I takie padliny jak zaproponowana chowają się w... ciemny kąt. O, tutaj sobie poczytajcie o tych badziewiach http://www.light-test.info/index.php?option=com_content&view=article&id=121%3Acree-xm-l-1000-lumenow-chinskie-lumeny&catid=37%3Afaq&Itemid=44&lang=pl
Lechitto Napisano 1 Kwietnia 2014 Autor Napisano 1 Kwietnia 2014 I ile czasu taki convoy S2 będzie świecił ??
cervandes Napisano 1 Kwietnia 2014 Napisano 1 Kwietnia 2014 Ze sterownikiem 2,8A? Policz sobie 2,2Ah ogniwo, 2,8A w diodę... 45 minut. Ale 100% jest raczej nieużywalne, zbyt jasno. ja używam 30% na drodze i 50% w terenie. I odpowiednio czas pracy to 2,2h oraz 1h40min. Ale ilość światła na drodze zdecydowanie większa, xm-l2 jest przy tym samym prądzie o kilkanaście % jaśniejsza, po drugie optyka zoom to najpodlejsze badziewie które kastruje ze 20% strumienia światła. Jasna optyka w convoyu to brak zoomu ale zdecydowanie więcej światła na drodze.
Shiryu Napisano 1 Kwietnia 2014 Napisano 1 Kwietnia 2014 Na swoją obronę powiem tylko, że posiłkowałem się tym: http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=3676
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.