mtothet Napisano 1 Kwietnia 2014 Napisano 1 Kwietnia 2014 Witam, Poszukuję roweru crossowego za mniej więcej 1200-1300 zł. Doszedłem do wniosku, że najlepszymi modelami w tej cenie będą Lazaro Integral V3 oraz Kands Maestro. Oba mają podobne parametry, zatem proszę o pomoc przy wyborze. Dodam, że w przyszłości po odpowiednim doposażeniu (bagażnik na sakwy itd.) zamierzam korzystać z roweru także w celach trekkingowych. Lazaro Integral V3: Rama: LAZARO aluminiowa AL.6061 21" Amortyzator przód: SR-SUNTOUR NEX amortyzowany z blokadą, aluminiowy z regulacją Przerzutka tył: SHIMANO ALIVIO RD-M430 Przerzutka przód: SHIMANO ALIVIO FD-M431 Manetki: SHIMANO ACERA ST-M360 Klamki hamulca: SHIMANO ACERA aluminiowe Kaseta: SHIMANO ALIVIO HG-41 Łańcuch: SHIMANO ALIVIO HG-40 Mechanizm korbowy: SHIMANO FCM-311 ramiona 175mm tarcze 48/38/28 Suport: DE ONE na łożyskach maszynowych Hamulce: TEKTRO V-brake aluminiowe Obręcze: KANDS MAXX aluminiowe wzmacniane dwukomorowe Piasty: JOY TECH kasetowe aluminiowe na szybko-zamykacze Opony: CST 28” 700 x 38C szosowo terenowe Mostek: KALLOY UNO aluminiowy a-head Kierownica: KALLOY UNO aluminiowa profilowana Sztyca siodła: KALLOY UNO aluminiowa Kands Maestro: Rama: KANDS ALU HYDROFORMING TUBE 21" Amortyzator przód: SR-SUNTOUR NVX REGULACJA / BLOKADA Przerzutka tył: SHIMANO ALIVIO RD-M430 Przerzutka przód: SHIMANO ALIVIO FD-M412 Klamkomanetki: SHIMANO ALIVIO ST-M410 Kaseta: SHIMANO HG-41 8 RZĘDOWA Łańcuch: ? Mechanizm korbowy: SHIMANO FC-M311 48/38/28 L175 Suport: NECO MASZYNOWY Hamulce: SACCON V-brake ALUMINIOWE Obręcze: KANDS MAXX aluminiowe wzmacniane dwukomorowe Piasty: SHIMANO Opony: CST 28” 700x40C Mostek: ZOOM ALUMINIOWY AHEAD Kierownica: ? Sztyca siodła: ZOOM ALUMINIOWA Z góry dziękuję
Tadeus Napisano 1 Kwietnia 2014 Napisano 1 Kwietnia 2014 W ostatnim tygodniu było z dziesięć identycznych tematów Z zasady różnią się głównie wyglądem i tym, że kiedyś lazaro nie miały w amortyzatorze blokady, obecnie mają już chyba wszystkie. Ale... Do Lazaro wyszła już wersja 2014, a do Maestro chyba jeszcze nie. Wersja 2014 charakteryzuje się tym, że ma manetki o jeden stopień gorsze, ale za to zamontowano w niej lepszą sztycę siodełka, mostek i kierownicę, które dają trochę bardziej sportową i mniej wyprostowaną pozycję. Do tego mają lepsze chwyty i inne takie drobiazgi... i czarne szprychy.
mtothet Napisano 1 Kwietnia 2014 Autor Napisano 1 Kwietnia 2014 W ostatnim tygodniu było z dziesięć identycznych tematów To prawda, aczkolwiek w tych, które udało mi się znaleźć zwykle pojawiała się porada "Polecam Lazaro Integral/Kands Maestro", a to nie rozwiązuje mojego dylematu
Ziemko Napisano 1 Kwietnia 2014 Napisano 1 Kwietnia 2014 Wersja 2014 charakteryzuje się tym, że ma manetki o jeden stopień gorsze, ale za to zamontowano w niej lepszą sztycę siodełka, mostek i kierownicę, które dają trochę bardziej sportową i mniej wyprostowaną pozycję No nie koniecznie. W porównaniu do Maestro ma niższy mostek ale za to główka ramy jest niższa. Na jedno wychodzi. IMHO Kands ma ładniejszą hydroformowaną ramę a Lazaro jest taki od siekiery. Ale to tylko moje osobiste zdanie. Nie podlega dyskusji.
mauricius Napisano 2 Kwietnia 2014 Napisano 2 Kwietnia 2014 Witam, Tez się zastanawiam nad tymi rowerami. Zdecyduje się chyba na Lazaro v3 tylko jaka rama? Przeczytałem dziesiątki postów i odpowiedzi nie znalazłem. Wzrost 182-183 w kroku jakieś 85. Waga 85kg. Bardziej skłaniam sie ku 21" ale czy nie bede na niej leżał w czasie jazdy? Obawiam sie ze na 19:" braknie mi sztycy. Mógłby ktoś doradzić.
Ziemko Napisano 2 Kwietnia 2014 Napisano 2 Kwietnia 2014 Zmierz nogę (od ziemi do krokcza, stojąc w lekkim rozkroku) i pomnóż przez 0,66 otrzymany wynik podziel przez 2,54 i będziesz miał rozmiar ramy. Przykładowo 84x0,66=55,4 55,4/2,54=21.81. Wychodziłoby że jeśli masz nogę długą to optymalną ramą była by dla ciebie 22". Takiej żaden z w/w producentów nie posiada. Nic się nie martw, ramy dobiera się +/- 1". Polecam jednak przymierzyć się do upatrzonego rozmiaru.
Shiryu Napisano 2 Kwietnia 2014 Napisano 2 Kwietnia 2014 Zdecyduje się chyba na Lazaro v3 tylko jaka rama? Przeczytałem dziesiątki postów i odpowiedzi nie znalazłem. Wzrost 182-183 w kroku jakieś 85. Waga 85kg. Bardziej skłaniam sie ku 21" ale czy nie bede na niej leżał w czasie jazdy? Mam identyczne parametry jak Ty (poza wagą), byłem zdecydowany na ramę 21", ale na szczęście kupowałem (tyle, że Kandsa) w stacjonarnym sklepie, gdzie były oba rozmiary. 19" okazało się idealne.
jakac93 Napisano 2 Kwietnia 2014 Napisano 2 Kwietnia 2014 Ja mam Integrala z ramą 19'Mój wzrost 180cm i rama prawie na styk(kilka cm luzu jak stoję)
mauricius Napisano 2 Kwietnia 2014 Napisano 2 Kwietnia 2014 Dzięki wielki, własnie wróciłem ze sklepu gdzie mierzyłem CTM BORA 2.0 w ramie 19" i ku mojemu zaskoczeniu był dosyć wygodny więc na taki rozmiar się zdecyduje. Na marginesie dodam ze kosztował 1550pln a wyposażenie miał niemal identyczne co Integral.
Woytek100 Napisano 4 Kwietnia 2014 Napisano 4 Kwietnia 2014 Co do wielkości roweru to mogę jedynie podpowiedzieć, że przy wzroście 173cm (ok 78cm mogi) daję spokojnie radę na Kandsie 19ce, ( niewielki luz rama - krocze)i jak ktoś wybierze lazaro 17ke nie bedzie raczej dla niego za mały (choć duzy prowadzi się ponoć stabilniej). Miałbym problem z montażem fotelika a raczej wsiadaniem na rower, ale fotelik zostaje przy góralu. Znajomy przy wzroście ok 183cm ( długośc nogi 85-86) wybrał Lazaro 21 i też jest ok, choć pewnie na Lazaro 19ce tez by nie czuł że jest za mały.
slawus28 Napisano 6 Kwietnia 2014 Napisano 6 Kwietnia 2014 Odświeże temat W ten weekend premierę miał Kands Maestro 2014. Jak sądzicie, czy warto dopłacić 100 zł do Majstra względem tego co oferuje Lazaro Integral V3 (2014) ? Bazując na zdjęciach z https://www.facebook.com/KandsRowery/photos/pcb.618442668233476/618442631566813/?type=1&theater zmienili (względem zeszłego roku) manetki na Acera. Jednak zdjęcia na allegro tego nie potwierdzają (http://http://allegro.pl/kands-maestro-full-alivio-suntour-2014-gratisy-i4118588092.htm).
bikeur Napisano 6 Kwietnia 2014 Napisano 6 Kwietnia 2014 To nie jest nowy Kands Maestro. Ta aukcja już od dawna istnieje. Sprzedający po prostu, zwyczajnie oszukuje ludzi pisząc, że jest to kolekcja 2014. Nowy jest na przykład na tej aukcji http://allegro.pl/kands-maestro-treking-alu-alivio-suntor-okazja-i4126836912.html Ja już od dłuższego czasu rozglądam za Maestro lub Integralem. Te rowery różnią się chyba tylko i wyłącznie ramą, a to już raczej kwestia gustu. Dla mnie trochę zniechęcające są te linki na górze ramy. Po cichu liczyłem, że w nowej wersji poprowadzą je dołem, ale się przeliczyłem. Myślałem też, że zmienią malowania, ale tutaj też odstawili lipę. Zmiany kosmetyczne. Sam jeżeli miałbym brać Maestro to chyba skłaniałbym się ku wersji z roku 2013. Jednak mi w Maestro strasznie się nie podobają te linki u góry, malowania oraz mimo, że rama profilowana to jednak wydaje się ona taka masywna. Smuklejszy Lazaro bardziej do mnie trafia, ale to jak już mówiłem kwestia gustu i każdy sam musi zdecydować co mu bardziej odpowiada.
slawus28 Napisano 6 Kwietnia 2014 Napisano 6 Kwietnia 2014 Prawdopodobnie wezmę jednak Lazaro. Wersja 2014 od Maestro 2014 różni się (wedle mojej oceny) jedynie amortyzatorem, i w moim przypadku nie ma sensu dopłacać do niego 100zł. Myślałem również nad Maestro 2013, który ma o klasę leprze manetki, ale Lazaro 2014 ma od niego leprze hamulce oraz (podobno) lepszy wspornik kierownicy i kierownicę. Jestem jednak laikiem i mogę się mylić.
empir Napisano 7 Kwietnia 2014 Napisano 7 Kwietnia 2014 Patrząc na specyfikację Lazaro 2014 i Maestro 2014 - jedyną cechą różniącą oba modele jest amortyzator. Pytanie - czy warto dopłacać 100 zł za lepszy amrtyzator?
jakac93 Napisano 7 Kwietnia 2014 Napisano 7 Kwietnia 2014 ma większy skok (co w teorii czyni go lepszym)pewnie podobnie się ugina jak nex, ale to już przydało by się sprawdzić
bartel89 Napisano 9 Kwietnia 2014 Napisano 9 Kwietnia 2014 Witam, pozwolę się wtrącić do tematu aby nie zkładać. Rower męski oraz damski do 1200 zł na każdy. Cross. http://allegro.pl/2013-king-of-the-road-2013-lazaro-integral-17bialy-i4117498063.html czy http://allegro.pl/2014-king-of-the-road-lazaro-integral-na-alivio-i4139093149.html a damski: http://allegro.pl/2014-queen-of-the-road-lazaro-integral-na-alivio-i4116399286.html czy na te rowery nadają się na spokojną rekreacyjną jazdę? Może macie inne propozycję? Pozdrawiam
Shiryu Napisano 9 Kwietnia 2014 Napisano 9 Kwietnia 2014 Do spokojnej (ale i całkiem żwawej jazdy) nadają się znakomicie. A czy brać model z 2013 czy z 2014? Zależy od upodobań kupującego. W ostatnich tygodniach na forum były na ten temat dziesiątki, jak nie setki postów. Rozejrzyj się po forum.
robrado Napisano 13 Kwietnia 2014 Napisano 13 Kwietnia 2014 A jaka jest różnica między rowerem tym: http://allegro.pl/krol-szos-kands-nirvana-28-sh-alivio-model-2014-i4119062123.html#tabsAnchor a lazaro integral 2014 r.? Tego pierwszego mogę odebrać na miejscu więc bardziej by mi pasowała go kupić
PjeseczeQ Napisano 13 Kwietnia 2014 Napisano 13 Kwietnia 2014 No to bierz. Te wszystkie składaki Transroweru z za stodoły to jest jedno i to samo, inaczej pomalowane. Pierdołami się różnią.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.