Skocz do zawartości

[zakup części] mocne podzespoły do fulla 29"


andy79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zabieram się za budowę full'a. Zawsze chciałem go mieć. Będzie to mój drugi rower 29er.

 

Mój aktualny bike zmontowany jest na ramie Specialized Stumpjumper w rozmiarze 21". Koła Mavic A719. Piasty maszynowe Novatec, amor reba rl. Napęd xt i jakoś daje radę.

 

Waga 115 kg, wzrost 193cm.

 

Czy na ten czas mogli byście polecić jakaś dobrą, sprawdzoną i ciekawa rama aluminiowa pod fulla ? Na Carbon raczej jestem za ciężki...

 

To samo tyczy się kół. Zaplatać znów na A719 ? Kupić gotowe ? A możę wyszły jakieś nowsze i mocniejsze ?

 

Jaki polecili byście amortyzator ?

 

Rower będzie użytkowany w ciężkim terenie, jest tu nawet trochę chopek więc jakieś skoki na pewno wchodzą w grę. Jaki sprzęt to wytrzyma ?

 

Mój budżet to + - 10 tys. zł.

 

pozdr.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuję, że największy problem będzie z ramą. Spec nie ma w ofercie ram na 2014r, z 2013r wszystko wyprzedane. A szkoda bo dobrze mi się jeździ.

 

Co myślicie o tej ramie ?

 

http://allegro.pl/cube-ams-120-29-29-er-rama-mtb-full-nowa-21-i4064996949.html

 

czy 21" w cube będzie to samo co 21" w spec ?

Edytowane przez andy79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz wydać dychę i pytasz o ramę......Cube AMS...............to kupuj Canyona (Spectral,Nerve) i to będzie o wiele lepszy wybór.

Na poważnie,w tej cenie da się poskładać budżetową Santę.

Ramy AMS jakimś szczególnym wzięciem się nie cieszą :

 

  cube

Edytowane przez Tomek21001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ams na hopki pod 115 kg ? Żywot może byc krótki ale spektakularny :)

M

 

 

Dlatego też założyłem tu temat aby się dopytać. Na alledrogo nie ma zbytnio jakiegoś szału pod względem wyboru zawiasu pod 29" na fullu. Co dziwne ofiecjalny dystrybutor Cube stwierdził, iż ram osobno się nie sprzedaję... więc piernik wie skąd dh fun z Krakowa dorwał te kilka sztuk golasów cuba.

Jak chcesz wydać dychę i pytasz o ramę......Cube AMS...............to kupuj Canyona (Spectral,Nerve) i to będzie o wiele lepszy wybór.

Na poważnie,w tej cenie da się poskładać budżetową Santę.

Ramy AMS jakimś szczególnym wzięciem się nie cieszą :

 

  cube

 

Rozmawiałem z przedstawicielem Canyona na Polskę. Wspomnianych ram w sprzedaży nie ma. Są całe rowery więc kapa. Zamówienia dokonuje się przez stronę w necie, podają polskie konta i wysyłka z Niemiec + 200 zl od cen katalogowych - bez żadnej negocjacji. Więc dziękuję.

 

Może jakies inne propozycje ? 

 

ehh...

Edytowane przez andy79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo tyczy się kół. Zaplatać znów na A719 ? Kupić gotowe ? A możę wyszły jakieś nowsze i mocniejsze ?

Mam 719-ki w mojej stalówie. Super obręcze. Tylna wytrzymała 30 km pierwszego etapu Beskidy Trophy z dwoma urwanymi szprychami.

Ale radziłbym Ci coś szerszego, bo 719-ki mają tylko 19 mm szerokości wewnętrznej. Jestem zafiksowany na 36-szprychowe koła i mam teraz w fullu do ścigania Pacentiego TL28 z przodu, bo to jedyna tak lekka i w miarę szeroka obręcz jaką znalazłem na 36 szprych. Z tyłu mam ZTR Flow EX-a, bo według Jona z JRE (czytaj dalej) jest mocniejszy od Pacentiego DL-31.

Piasty Hope Pro Evo 2. Masa zestawu to chyba 2,2 kg na szprychach DT Competition i miedzianych nyplach. Teraz wiem, że na telewizorach prędzej połamię ramę niż pognę koła. Dzięki szerokim felgom mogę giąć pałę z ciśnieniem. Przy 85 kg mam wbite chyba mniej niż 1,5 bara z tyłu, z przodu jeszcze mniej i podobno ryzyko zejścia opony z obręczy jest małe. Poza tym Flow-EX ma być odporny na dobicia dzięki niskiemu profilowi. W niedzielę w Górach Suchych nie dobiłem, ale tam jest mało skał i jeżdżę powoli.

Komponenty kupiłem i tylne koło zaplotłem tu: http://www.justridingalong.com/

Pewnie porównywalne są WTB i25, ale są tylko na 32 szprychy. Za to są tańsze i masz wtedy szerszy wybór porządnych piast: np. DT Swiss 350.

Edytowane przez lukaszwum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie dla bardziej wtajemniczonych. Cena tego speca z linku to 12.999 zł. Znając życie jakiego rabatu tak żeby coś tam jeszcze zarobili można rządać ? 10 % 20 % Po kosztach pewnie go nie dają. Z tego o już ustaliłem są 2 sztuki w magazynie EU. Ale przez telefon nikt ceny ostatecznej nie chce podać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś, jaki skok Cię interesuje - bardziej xc (100-120mm) czy więcej, dlatego w ciemno podaję

kilka propozycji spoza zaborczej masówki w typie Szpeca.

 

Mocarne ramy o niezbrukanej opinii i w dobrych pieniądzach od polskich importerów:

 

1. Banshee Prime:

http://twr.iai-shop.com/product-pol-1567-Banshee-Prime-L-.html

http://katalog.bikeboard.pl/produkt,2014,ramy,16289

(za miesiąc Banshee Phantom 29 o skoku 100mm)

 

2. Santa Cruz Tallboy LT

http://www.santacruz-pl.com/index.php/trailbike/tallboy-29-lt

warto zajrzeć do cennika wyprzedaży

 

3. Turner Sultan: 

http://www.pogobikes.pl/produkty/turner/sultan/

 

4. Commencal Meta AM

http://www.horizonbikes.com/bikes/item/frames/metaam29-14.html

 

5. MDE Carve 9

http://new.godlikebike.pl/mde_bikes/mde-bikes/carve-9/

Edytowane przez artoor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linki. 

 

 

Poszukałem, podzwoniłem i mam kontakt do gościa który robi ramy full na zamówienie.

 

Są to konstrukcje pancerne, wykonywane ze stali. W górzystych okolicach skąd pochodzi wykonawca jeździ już kilka sztuk takich wynalazków i dają radę, a warunki mają iście extremalne.

 

Co mi pasuje ro fakt, iż w ramie można zmieścić całą elektronikę, baterie, sterowniki i wtedy rowerem można przejechać bez pedałowania dystans 30 km z prędkością 40 km/h. Robi się z tego rumaka prawdziwe enduto i możliwości wykorzystania będą porównywalne z motorami crossowymi.

 

Jestem już po wstepnych rozmowach z tym gościem. Mam poszukać sobie amora o jak największym skoku, minimum 160-180 mm, są takie do 29 er ? W ostateczności stwierdził, iż zawias można zmotać, sam tak zrobił. Widoczny na zdjęciu bike miał firmowo 160mm, jego skok został podniesiony do 175mm.

 

Co byście polecili z amorów na przód i tył, ten na przód z możliwie największym skokiem.

 

 

 

 

 

 


Mam 719-ki w mojej stalówie. Super obręcze. Tylna wytrzymała 30 km pierwszego etapu Beskidy Trophy z dwoma urwanymi szprychami.

Ale radziłbym Ci coś szerszego, bo 719-ki mają tylko 19 mm szerokości wewnętrznej. Jestem zafiksowany na 36-szprychowe koła i mam teraz w fullu do ścigania Pacentiego TL28 z przodu, bo to jedyna tak lekka i w miarę szeroka obręcz jaką znalazłem na 36 szprych. Z tyłu mam ZTR Flow EX-a, bo według Jona z JRE (czytaj dalej) jest mocniejszy od Pacentiego DL-31.

Piasty Hope Pro Evo 2. Masa zestawu to chyba 2,2 kg na szprychach DT Competition i miedzianych nyplach. Teraz wiem, że na telewizorach prędzej połamię ramę niż pognę koła. Dzięki szerokim felgom mogę giąć pałę z ciśnieniem. Przy 85 kg mam wbite chyba mniej niż 1,5 bara z tyłu, z przodu jeszcze mniej i podobno ryzyko zejścia opony z obręczy jest małe. Poza tym Flow-EX ma być odporny na dobicia dzięki niskiemu profilowi. W niedzielę w Górach Suchych nie dobiłem, ale tam jest mało skał i jeżdżę powoli.

Komponenty kupiłem i tylne koło zaplotłem tu: http://www.justridingalong.com/

Pewnie porównywalne są WTB i25, ale są tylko na 32 szprychy. Za to są tańsze i masz wtedy szerszy wybór porządnych piast: np. DT Swiss 350.

 

Jak się okazuje wspomniane mocne obręcze ZTR FLOW EX 29" można dostać już u nas w kraju... no to zamówiłem w Lemonbike i nie trzeba sprowadzać ze stanów :)

Edytowane przez andy79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OMG, aż sprawdziłem kalendarz czy 1 kwietnia na pewno nie był wczoraj.

 

andy79:

 

- po pierwsze 115 kg to niby dużo, ale w rzeczywistości przeciętny gabaryt dużego Amerykanina;

 

- z tego płynie dość oczywisty wniosek, że zamiast inwestować w wynalazek pod słonia lub emeryta, lepiej poszukać ramy z rejonów gdzie muszą budować duże/mocne rowery, bo taki mają rynek;

 

- czyli USA ;)

 

- masz tam multum firm, od międzynarodowych korporacji (Spec, Trek) po wytwórnie mniej lub bardziej niszowe (Santa, Turner, Intense, Ibis, Niner);

 

- można z góry założyć, że aluminiowy full tych firm wytrzyma i Twoje gabaryty i przeznaczenie roweru.  BTW, wyjaśnijmy od razu że ciężki teren to jest to:

 

 

ewentualnie to

 

 

Nie są nim natomiast hopki. Hopi są, że tak to ujmę, pomijalne przy ocenie trudności terenu ;)

 

- ale warto pamiętać, że dobra firma to nie tylko dobry produkt, ale też dobra cena i dobra obsługa posprzedażowa.  Tu od razu rodzi się problem z korporacjami, bo albo nie sprzedają ram albo robią to w chorej cenie, a z obsługą bywa różnie. Osobiście wolę mniejsze firmy i mniejszych dystrybutorów, gdzie klient nie jest masą i można liczyć na solidne podejście do ew. problemów. Tu zwracam uwagę na Twój gabaryt i jego potencjalny wpływ na trwałość ramy;

 

- nie chcę pisać przez perspektywę własnego roweru, ale Santa jest pod tym względem dobrym wyborem bo (i) jest w PL do kupienia w cenie USA (najniższej w EU); (ii) dystrybutor ma świetne opinie; (iii) robi świetne rowery - bez limitu wagowego.  Wrzucam pod rozwagę Tallboya LT, tudzież ów cennik http://www.santacruz-pl.com/attachments/article/21/Cennik%20zestawy%20rama+widelec%202014.pdf

 

Świetną obsługę ma też Turner, ale tu trzeba wyłożyć ciut więcej na sprzęt.  Nie mam doświadczeń z MDE/GLB, ale firma zbiera dobre opinie wśród enduraków, a ponieważ są to ludzie jeżdżący po ciężkim terenie, warto je wziąć pod uwagę;

 

- innymi słowy weź Santę, weź Turnera, weź MDE, weź nawet Treka - ale błagam nie bierz tego wynalazku co wrzuciłeś, chyba że masz zamiar ścigać się z czołgami po poligonie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ciągle szukam. To nie tak, że już mu wpłaciłem zaliczkę. Rozmawiać trzeba :)

 

Dokładnie rok temu pisałem tutaj, że marzy mi się taki electric bike na trudny teren. Wtedy byla prawdziwa nisza. Teraz jest już jakaś alternatywa. To cieszy :)

 

Wydaje mi się w odniesieniu do wcześniejszych niektórych tutaj postów, że albo rama będzie wyglądać i połamie się zjawiskowo na hopkach, albo będzie pancerna z

 

tym ,że nie będzie się podobać. Ta rama na zamówienie ma taki a nie inny wygląd gdyż w środku tego zgrubienia jest montowana cała elektronika łącznie z

 

akumulatorami,

 

To tak jak z tymi teraz modnymi wszystkimi suv'ami "pseudo terenówkami". Nie ma samochodu do wszystkiego.

 

Wjedz Pan teraz takim w bloto to zaraz utonie, kiedy gdy stary Nissan Patrol na sztywnych mostach i manualnym reduktorze z blokadami idzie w terenie jak czołg.

 

Wiem bo mam :)

 

Temat jest rozwojowy.

 

Co cieszy mam już zamówione pancerne obręcze dzięki uprzejmości i tutejszemu wpisowi kolegi lukaszwum. Dzięki :)

 

Co udało mi się na ten czas ustalić będzie problem z amorem o dużym skoku. Fox odpada, to samo Manitou -  na duże koło nic nie ma po rozmowach z

 

dystrybucją., mają max 120mm. Więc zostaje polecony na wstępie Pike, z tym że swoją premierę ma teraz w maju i czekam na info kiedy namacalnie będzie do

 

wzięcia.

 

Mówicie, że jest dystrybutor Santy na PL ? zaraz oblukam :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

- innymi słowy weź Santę, weź Turnera, weź MDE, weź nawet Treka - ale błagam nie bierz tego wynalazku co wrzuciłeś, chyba że masz zamiar ścigać się z czołgami po poligonie.

 

Dzwoniłem do Zakopanego - Santa. Pakiet z zawiasami w promocji 9 tys. zł. :)

 

Dzwoniłem do Treka - tu tak jak Spec i inne firmy, ram nie ma. Co mało całych fulli w rozmiarze XL też nie widzą nawet na centralnych magazynach.

 

Coś tak czuję, że będę się gonił z czołgami. Ta poligonowa rama waży 11 kg. Ale przy mocy tego silnika elektrycznego puszczonego na 3000W cięzaru wcale się nie czuje... hehe :D

 

No to czekam na info o amorze PIKE, jako jedyny z gamy na duże koło on ma największy skok 160mm. Jak nie będzie u nas najwyżej się zamówi ze stanów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tallboy LT/ Fox Float CTD + Fox 34 Float CTD Kashima FS 140mm FIT

 

trochę dużo jak za samą ramę z zawiasami... a gdzie reszta ?

 

 

... z przodu muszę mieć min. 160mm skoku, chodzi o zachowanie odpowiedniej geometri, o damperze na tył jeszcze nie myślałem, na ten czas nie mam wytycznych odnośnie wymiarów od samego wykonawcy ramy.

Edytowane przez andy79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, 10 tys to niby dużo, ale jednak mało, człowiek myśli, że kupi speca czy sante na dobrym osprzęcie a tu kupa. Przechodziłem przez to, chciałem kupić ramę Ninera + osprzęt ale wychodziło za dużo za całość. Kupiłem Canyona za 9k i wymieniam kilka części które mi nie pasują - wyjdzie rower na spoko ramie pełnym xt i foxach za 10,2 tys. A spec wyszedłby na alivio lub deore pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Santa to nie są tanie rowery co do zasady, ale żeby mieć pełen obraz trzeba porównać ceny w PL vs reszta Europy. Ewentualnie cenę setu rama+wideł względem cen samych ram innych firm z podobnej półki.

 

Że tak spytam z głupia frant - na cholerę ci 160 mm w 29? Zamierzasz zaliczyć Perć Akademików czy startować w DH?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...