macgaw24 Napisano 31 Marca 2014 Napisano 31 Marca 2014 czesc, mam na imie maciek i planuje zakup roweru. zakup bedzie ratalny ale nie chcialbym przekroczyc pewnego progu, naczytalem sie juz forum i mam metlik. bede jezdzil glownie po drogach asfaltowych. szukam crossa. mam 185 cm wzrostu i 90 kg wagi, czasami bede przewozic dziecko. mam kilka typow hercules spyder - wydaje mi sie ze bylby optymalny, cena ok 1700, hercules jump pro - ok 2000 pytanie czy to mi jest potrzebne ostatni troszke drozszy focus lost lagoon cs 2 - 2013 - jest na allegro za 2299 cena chyba dobra a i osprzet jest mysle juz niezly. i pytanie wlasnie czy takie drogie beda mi potrzebne? co polecacie dodatkowo naczytalem sie ze unibike crossfire gts to tez dobry sprzet ewentualnie prosze o linki do innych modeli dzieki za podpowiedzi
ugupu Napisano 1 Kwietnia 2014 Napisano 1 Kwietnia 2014 Witaj Maćku z "małej litery". Jeśli wystarczy Ci FSO Polonez kup Herkulesa Spyder. Jeśli wystarczy Ci "Maluch" rozważ zakup Kandsa Maestro (http://rowerykands.pl/6-cross). Różnicy w jeździe pewnie wielkiej nie poczujesz.
Shiryu Napisano 1 Kwietnia 2014 Napisano 1 Kwietnia 2014 Nie przesadzałbym z tym "maluchem", a już na pewno nie w porównaniu do Spydera. Ja bym raczej zapolował na Krossa Crow - różnica w osprzęcie na jego korzyść jest już na tyle duża, że warto urządzić sobie polowanie na Allegro, bo chodzą w fajnych cenach. Jak nie, to raczej Jump Pro.
ugupu Napisano 1 Kwietnia 2014 Napisano 1 Kwietnia 2014 Ja nie przesadzam. Jednym wystarczy Maluch a inni chcą Poloneza. Jedno i drugie ma 4 koła i fajerę. A że kolega Maciek zastanawia się czy potrzebuje tak drogiego roweru to mu dałem tańszą alternatywę. Zastanawia mnie tylko dlaczego Ty polecasz Krossa a nie Kandsa. Wszak wiadomo, że każda sroczka swój ogonek chwali. Czyżby coś poza stopką i chwytami było z nim nie teges?
macgaw24 Napisano 1 Kwietnia 2014 Autor Napisano 1 Kwietnia 2014 no właśnie. kolega polecił mi herculesa bo sam ma... ale on ma wyzszy model .. ale on tez dużo jeździ. mówi zwróć uwagę na osprzęt. wydaje mi się ze wystarczylby mi spyder. ja bede jezdzic ale 2-3 razy w tygodniu po 10 km. obecnie mam jakis model arkusa.. z pewnie zwyklym amortyzatorem... hamulce ciezko juz wyregulowac... no i ma z 7 lat
Shiryu Napisano 1 Kwietnia 2014 Napisano 1 Kwietnia 2014 Ja nie przesadzam. Jednym wystarczy Maluch a inni chcą Poloneza. Przesadzasz, bo maluch to pojazd, który jest tak beznadziejny, że ledwie zasługuje na miano samochodu. A Maestro to chyba najlepiej wyposażony cross poniżej 1500 zł. Nawet jeśli ta kwota to entry level, to i tak masz całą gamę makrokeszów o wiele bardziej zasługujących na porównanie do malucha. Zastanawia mnie tylko dlaczego Ty polecasz Krossa a nie Kandsa. Wszak wiadomo, że każda sroczka swój ogonek chwali. Czyżby coś poza stopką i chwytami było z nim nie teges? Miło mi, że chciało Ci się nawet zajrzeć do mojego garażu Ależ ja polecam Kandsa. Zdecydowanie. W odpowiednim przedziale cenowym oczywiście. Skoro szukamy roweru w przedziale 1500-2000 i da się w nim znaleźć coś lepszego niż Maestro, to czemu miałbym tego nie zaproponować? A o tych, co polecają tylko to, co sami kupili i nie oglądają się na wymagania kupującego mam wyrobioną opinię. I nie jest ona zbyt pochlebna... @macgaw24: Tak w pięciu słowach odnośnie osprzętu najpopularniejszego producenta: Tourney->Altus->Acera->Alivio->Deore. Tourneya unikasz, bo mało jest takich amatorów, którzy nie zauważą, jak marnie toto działa. Altusa raczej też, ale poniżej 2000 chyba się nie da. Wychodzi na to, że szukanie roweru to jak szukanie laptopa: a więc takiej kombinacji podzespołów, żeby braki nie dokuczały. Do marek nie ma co się przywiązywać.
ugupu Napisano 1 Kwietnia 2014 Napisano 1 Kwietnia 2014 maluch to pojazd, który jest tak beznadziejny Właśnie dokładnie o to mi chodziło... Miło mi, że chciało Ci się nawet zajrzeć do mojego garażu Nie chciało. Był jeszcze na pierwszej stronie forum więc kliknąłem.
Shiryu Napisano 1 Kwietnia 2014 Napisano 1 Kwietnia 2014 Liczę na to, że jako doświadczony użytkownik forum wytłumaczysz mniej doświadczonym kolegom, dlaczego Kands stoi w jednym szeregu z marketowym badziewiem. Kolega nowego roweru szuka, to będzie wiedział na co uważać, a i mnie nie zaszkodzi, bo przestanę złom na forum polecać...
macgaw24 Napisano 31 Maja 2014 Autor Napisano 31 Maja 2014 witam ponownie, do zakupu roweru jeszcze nie doszlo, jednak teraz jest to juz przesadzone. chcialbym was prosic jeszcze o pomoc, mam do wyboru 4 modele, przedzial cenowy lekko poszedl do gory, ale nieznacznie, max 2300, ceny na stronie sa inne ale tym sie nie sugerujcie rowery ktore biore po uwage http://rower.com.pl/rowery/rowery-wg-producentow/hercules-2014/cross/hercules-jump-pro-28 http://rower.com.pl/winora-2014/winora-dakar-28 http://rower.com.pl/rowery/rowery-wg-typu/cross/haibike-land-28?cPath=6_699_850_4475& http://rower.com.pl/rowery/rowery-wg-producentow/kalkhoff-2013/cross/kalkhoff-track-sport-2-0-27v-28?cPath=6_699_850_4475&
Shiryu Napisano 2 Czerwca 2014 Napisano 2 Czerwca 2014 Żaden z powyższych. Nie są złe, ale przeciętnie o kilkaset złotych za drogie jak na to, co oferują. Jak chcesz rower z dobrą relacją jakości do ceny, to zainteresuj się jednym z tych: - http://www.unibike.pl/vipergts.html - v-brake, ale za to pozostałe elementy lepszej jakości - http://nrowery.pl/rowery-2014/cross/caledon-28-db - hamulce tarczowe, reszta minimalnie gorsza niż w Viperze
macgaw24 Napisano 2 Czerwca 2014 Autor Napisano 2 Czerwca 2014 ok, te ceny ktore tam sa moga byc nieznacznie nizsze i tak hercules jump pro 2014 moge miec za 2250 zl tutaj mysle ze osprzet jest chyba wystarczajacy, ale nigdzie nie moge znalesc informacji dla mnie istotnej czyli maksymalne obciazenie winora, cena 2050, aczkolwiek gdzies przeczytalem post na innym forum ze to bardzo dobra firma ktora robi rowery badziewne, ale akcje marketingowe, reklamowe swoich prodoktow maja tak dobre ze ludzie to "łykaja" haibike - i ten rower najbardziej mi sie podoba ze wzgledu na cene, spora obnizka, zastanawia mnie jednak czemu taka wysoka, i rowniez nie znam maksymalnego obciazenia. kalkhoff - cena 2050 zl, nie mam tutaj zdania, rowniez nie znam obciazenia. pierwsze trzy maja deore i tym sie w sumie sugerowalem, to chyba jak dla poczatkujaego nie jest zle rozwiazanie, kazdy moze powiedziec ok, kup sobie kandsa skoro dopiero zaczynasz. chce wydac miedzy 1900 a 2300, chce zeby to bylo dobre i nie takie tandetne, juz w zyciu sie spotkalem z roznymi wyrobami, piekne ale tandetne w srodku powiedz mi jeszcze prosze dlaczego ten unibike bedzie lepszy, wiem ze ma onciazenie do 140 kg i to jego plus oraz regulacja kierownicy. powiem szczerze ze siedzialem na nim i to co mi przeszkodzilo to brak blokady amoryzatora, przy jezdzie po ulicy jest to chyba wazne, mysle ze przeszkadzalo by mi to, faktem jest ze jest tam regulacja ktorej nie sprawdzielm. dodatkowo zaciekawil mnie twoj link ostatniego modelu - mozesz mi powiedziec czemu on bedzie gorszy od np. haibike ?? i dodatkowo to co mnie nurtuje najmocniej, czy konieczne jest miec hamulce tarczowe hydrauliczne? czy v brake nie dadza rade? kolega mi powiedzial ze prawdziwe tarcze zaczynaja sie w rowerach poywzej 3 tys. dzieki za odpowiedz
Shiryu Napisano 2 Czerwca 2014 Napisano 2 Czerwca 2014 'macgaw24', dnia 02 Cze 2014 - 9:50 PM, napisał: pierwsze trzy maja deore i tym sie w sumie sugerowalem Deore w tych rowerach to odpowiednik i7 w komputerach z hipermarketu albo 8 rdzeni w chińskich tabletach z Biedronki rodem. Czyli po prostu chwyt marketingowy. Deore to fajna grupa osprzętu i jak najbardziej wskazówka, że masz do czynienia z dobrym rowerem, ale pod jednym warunkiem: nie może być tak, że z tej grupy jest tylko jeden element. Przykładowo Winora ma wprawdzie tylną przerzutkę (a nawet łańcuch) z grupy Deore, ale już przednią przerzutkę z grupy Altus, podobnie jak kasetę i manetki. Korba to Acera (2 klasy niżej niż Deore), może być, ale głowy nie urywa. Do tego bardzo podstawowy amortyzator z niewielkim skokiem i mechaniczną blokadą... Tak jak pisałem: nie jest to hipermarketowy złom, ale też nie jest to jakiś szczególnie dobry wybór. 'macgaw24', dnia 02 Cze 2014 - 9:50 PM, napisał: kazdy moze powiedziec ok, kup sobie kandsa skoro dopiero zaczynasz Myk polega na tym, że Kands ma całkiem fajny i zrównoważony napęd - dlatego jest tak bardzo polecany w swoim przedziale cenowym. Zwróć uwagę, że napęd Winory (pomijając to, że jest 9-rzędowy) i amortyzator są średnio o klasę gorsze niż w Kandsie... 'macgaw24', dnia 02 Cze 2014 - 9:50 PM, napisał: powiedz mi jeszcze prosze dlaczego ten unibike bedzie lepszy Biorąc pod uwagę 4 modele proponowane przez Ciebie i dwa moje, to najsłabszą opcją jest Winora, potem Hercules, Kalkhoff, Haibaike i Northec, a najlepszy jest Viper. Porównując Vipera do Haibike mamy: - o klasę lepszy amortyzator (blokada hydrauliczna zamiast mechanicznej) - o klasę lepsze manetki (oznaczenie manetek Haibike wskazuje na klasę Acera a nie Alivio) - o klasę lepszą przerzutkę przednią - o klasę gorszą tylną przerzutkę (jedyne miejsce, gdzie Viper przegrywa) - v-brake zamiast tarcz (kwestia gustu IMHO: v-ki ze średniej półki zamiast vs. podstawowe tarcze) - o klasę lepszą kasetę - o klasę lepszą korbę - markowe, sprawdzone, dobrej jakości opony. Northec ma amortyzator taki jak najsłabsza trójka w zestawieniu, tylną przerzutkę Alivio (a więc klasę niżej niż Deore), resztę napędu klasy porównywalnej z Viperem i hydrauliczne tarcze. Jest więc lepszy (a nie gorszy) od Haibike. Co do hamulców, to nawet najtańsze (byle markowe) hamulce hydrauliczne będą skuteczniejsze niż v-brake, pytanie tylko, czy ta skuteczność jest Ci potrzebna. Mi nie jest, jeżdżę z v-kami i dobrze mi z tym, ale też ważę 75 kg i nie wożę dziecka w foteliku. Nie umiem powiedzieć, czy w Twoim wypadku tarcze są niezbędne, więc podsunąłem Ci dwa naprawdę porządne rowery, jeden z tarczami, drugi bez. Jeśli wypowie się ktoś, kto ma porównanie, to będziesz miał jasność
macgaw24 Napisano 3 Czerwca 2014 Autor Napisano 3 Czerwca 2014 i to sa wlasnie dobre podpowiedzi, teraz mam metlik w glowie, podoba mi sie viper, jedynie co to hamulce, wydaje mi sie ze beda lepsze w tym northec-u. juz pomijam deore iktore jest w viperze... obecnie mam jakies cudo tourney, ktore wyregulowalem w serwisie, i nie weim czy to jest juz tak badziewne, bo po przejechaniu kilku km przerzutki przeskakiwaly o 2-3. te przerzutki w northecu avilo mysle ze beda duzo lepsze i na tym etapie powinienem byc zadowolony, viper z kolei przemawia do mnie swoja solidnoscia, szkoda ze w moim zapchlonym miescie nie ma nigdzie unibike, i musze naginac po 100 km do poznania lub bydgoszczy
Shiryu Napisano 3 Czerwca 2014 Napisano 3 Czerwca 2014 Różnica między Caledonem a Viperem nie będzie dla Ciebie odczuwalna w normalnym użytkowaniu, więc jeśli boisz się skuteczności v-ek, bierz Caledona.
macgaw24 Napisano 3 Czerwca 2014 Autor Napisano 3 Czerwca 2014 napisalem do jednego salonu o znizke na vipera, sa w stanie zejsc o 100 czyli 1999 zl, to chyba dobra cena, choc niektorzy widzieli go juz po 1850 zl, to byla dobra promocja !!. no nic pojade jutro do poznania zobaczyc i ewentualnie zalozyc ta blokade hudrauliczna, zobacze jak to bedzie wygladac ok dostalem fajna cene na ten model http://www.romet.pl/Rower,ORKAN_50_M,10,490,13790,2014.html mysle ze dzis go kupie to cakiem inna polka ale mysle ze osprzet jest juz bardzo fajny
Tadeus Napisano 3 Czerwca 2014 Napisano 3 Czerwca 2014 A amortyzator nadal jak w Kandsie za 1000zł Hehe, ale cała reszta git. Jak dostaniesz niezłą cenę to fajna okazja.
macgaw24 Napisano 3 Czerwca 2014 Autor Napisano 3 Czerwca 2014 kupilem, teraz czas na jazdy, cena 2099, mysle ze to dobra cena
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.