Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 

 

  W dniu 11.04.2014 o 11:15, Rulez napisał:
PS W jaki sposób odsyłałeś ?

 

Pierwsze napisałem do nich, odpisali żebym przysłał z wypełnioną z ich strony internetowej kartą gwarancyjną. Wysłałem pocztą w piatek we wtorek było już u nich.

Ogółnie 98 zł w plecy przesyłka. Nastawiałem się na wymianę. Ciekawe jak to odkręcili????

Napisano

Może w modelach 2013 faktycznie jest na klej, wtedy trzeba podgrzać i klej puszcza (jednak nie spotkałem się ze stosowaniem kleju w amorach)...

Napisano

to wtedy chyba o takiej rzeczy by napisali w manualu. Chciaż na stronie manitou najnowsze manuale są z 2012 roku, a mój amor z 2013 jest.

Napisano

Napisałem teraz jeszcze do CRC żeby może jednak nowy amor mi przysłali.

Odpisali że ten jest w pełni sprawny, a do odkęcenia śruby potrzebny był pistolet pneumatyczny.

Najgorzsze jest to że miałem taki pomysł żeby podjechać w warszatu samochodwego i to zrobić. Ależ jestem złyyyyyyyyyyyyy!!!!!!!!!!!!

Stracony czas i kasa, ale przynajmniej teraz wiadomo na przysłość co z takim fantem robić.

Napisano

Czyli kleju nie ma, a odkręcać trzeba udarem :) (dziwne, że uderzanie w klucz nie pomogło) , dzięki twojemu problemowi mam bogatszą wiedzę :P

Napisano (edytowane)

Wrócił do mnie. Śruba odkręcona.

Zdemontowałem górne golenie. Gąbki były nasączone, ale bez rewelacji. Z prawej lagi wyleciał olej tak jak pisałem wcześniej, a z lewej nic. Tylko w środku znajduję dużo czerwonego smaru.

 

f6f17e1c60d06af2m.jpg

 

64cd8327b2e077f6m.jpg

 

 

Co to za smar???

Zostawiłem go - tylko teraz pytanie czy wlać od spodu w lagę oleju (16ml) czy tylko ten sam smar ma być???. Mam olej syntetyczny 15W

 

Edytowane przez aflo
Napisano (edytowane)

Wlać oleju !, smar oblepiający ścianki niczego nie smaruje, olej powinien być raczej 5W ...

Edytowane przez Rulez
Napisano

5W Motorexa też mam. Ale może ten smar się mieszać razem z olejem????Ten smar jest dość rzadki (jak na smar)

A w przyszłości jak będę robił kompleksowy serwis to też smarować takim smarem czy tylko sam olej wystarczy???

Napisano (edytowane)

Smar może się mieszać (kiedyś nawet serwisanci Manitou mieszali smar z olejem i takim czymś smarowali ślizgi), olej rozbryzgowo smaruje goleń i jest przez nią zaciągany do góry na ślizgi .

W przyszłości wystarczy olej, a jeśli smar, to Manitou ma taki :

http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/manitou-m-prep-grease/rp-prod36081

 

Tylko do goleni nie wlewaj oleju do tłumika.

Edytowane przez Rulez
Napisano

 

 

  W dniu 18.04.2014 o 18:52, Rulez napisał:
Tylko do goleni nie wlewaj oleju do tłumika.

 

Do goleni wleję 15W bo taki mam, wiem że wg instrukcji powinien to być syntetyk 5W/40, ale nie mam takiego. Do tłumika w przyszłości pójdzie Motorex Forkoil 5W

 

Uginając amortyzator  (na razie jeszcze nie zamontowany w rowerze) słychać dość głośną pracę tłumika. W porównaniu do obecnego w rowerze  Recona Silver Minuta pracuje głośniej. Minute mogę zablokować, więc w tłumiku jest wystarczająca ilość oleju.

 

Napisano

 

 

  W dniu 18.04.2014 o 20:16, aflo napisał:
Do goleni wleję 15W bo taki mam, wiem że wg instrukcji powinien to być syntetyk 5W/40, ale nie mam takiego.

 

Czy naprawdę nie można iść na stację benzynową i za PLN 25 nabyć litr oleju a nie lać to, co się ma?

  • Mod Team
Napisano

A propos smaru- IMO ten czerwony zamula pracę amorka . Po zastąpieniu tej czerwonej mazi PrepM lub Slick Honey amorek będzie pracował znacznie płynniej ( potwierdzone w praktyce).

Napisano
  W dniu 11.04.2014 o 15:09, durnykot napisał:

Aż mi się nie chce wierzyć w konieczność stosowania pistoletu pneumatycznego do odkręcania śruby w widelcu. Jak przykręcać w takim razie? 

 

Miałem ten sam problem w R7. Śruba kręciła się z trzpieniem. Po mocniejszym napompowaniu śruba wykręciła się. Przesmarowałem ją i wkręciłem z wyczuciem. Przy następnym odkręcaniu problemow już nie było. 

 

Co do tego smaru, potwierdzam - zamula pracę. Wskazany jest sam olej (5W-40 syntetyk)

Napisano

 

 

  W dniu 19.04.2014 o 05:52, durnykot napisał:
Po zastąpieniu tej czerwonej mazi PrepM lub Slick Honey amorek będzie pracował znacznie płynniej ( potwierdzone w praktyce).

 

Myślałem że ta czerwona maź to właśnie M Prep Grease

Można to gdzieś w Polsce kupić???

Napisano

W moim było duużo czerwonego. Zastąpiłem go Rsp Slick kick. Nic nie zamula. Jak coś to mam jeszcze pół wiadra tej mazi.

 

Tak przy okazji gdzie dostanę komplet uszczelek górnych 32mm w ludzkiej cenie ?

Napisano
  W dniu 23.04.2014 o 10:20, aflo napisał:

Czy ten czerwony smar też trzaba usunąć z wnętrza górnej goleni, tam gdzie jest ta stalowa sprężyna?

Nie. Sama sprężyna i co za tym idzie wnętrze górnej goleni powinno być nasmarowane smarem stałym. O ile dobrze pamiętam w instrukcji serwisowej użyto słowa "hojnie".

Napisano

Nie- to że ma tam być smar to jasne. Tylko czy usuwać ten czerwony, fabryczny i dać nowy. Bo w sumie nie mam go czym zastąpić teraz.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Dzisiaj zacząłem robić serwis Mańka Minute Pro 2013 i tak jego końca nie widać. Robiłem wg tego tutoriala: http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/serwis-amortyzatora-manitou-skareb-comp-air-2005-r-z-tlumieniem-tpc/ i po drodze napotkałem na kilka problemów, mianowicie:

1. Idzie gdzieś otrzymać śubę trzymającą pokrętło blokady (na imbus 2mm), bo miałem już ją wyrobioną i długo się dziś męczyłem, żeby ją odkręcić

2. Ile ml oleju do tłumika trzeba wlać dokładnie, bo wg instrukcji 87mm, lecz co włożę miarkę do goleni to nie widzę ile tego oleju tam jest i rozumiem, że ten olej wlewamy gdy tłumik jest max wysunięty z goleni?

3. Po złozeniu amora i wsunięciu goleni dolnych do górnych i wlaniu oleju do obydwu otworów nie mogę wkręcić tłumika do goleni dolnej, gdyż za każdym razem chowa mi się. Ściskałem też amortyzator, rozciągałem, ale tłumik tkwi w środku jakieś 3/4cm nad miejscem, w które muszę dokręcić go

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.