aflo Napisano 11 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 PS W jaki sposób odsyłałeś ? Pierwsze napisałem do nich, odpisali żebym przysłał z wypełnioną z ich strony internetowej kartą gwarancyjną. Wysłałem pocztą w piatek we wtorek było już u nich. Ogółnie 98 zł w plecy przesyłka. Nastawiałem się na wymianę. Ciekawe jak to odkręcili???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Może w modelach 2013 faktycznie jest na klej, wtedy trzeba podgrzać i klej puszcza (jednak nie spotkałem się ze stosowaniem kleju w amorach)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aflo Napisano 11 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 to wtedy chyba o takiej rzeczy by napisali w manualu. Chciaż na stronie manitou najnowsze manuale są z 2012 roku, a mój amor z 2013 jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 No właśnie, nie ma manuali 2013 oraz 2014, ale instrukcje 2014 są ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aflo Napisano 11 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Napisałem teraz jeszcze do CRC żeby może jednak nowy amor mi przysłali. Odpisali że ten jest w pełni sprawny, a do odkęcenia śruby potrzebny był pistolet pneumatyczny. Najgorzsze jest to że miałem taki pomysł żeby podjechać w warszatu samochodwego i to zrobić. Ależ jestem złyyyyyyyyyyyyy!!!!!!!!!!!! Stracony czas i kasa, ale przynajmniej teraz wiadomo na przysłość co z takim fantem robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Czyli kleju nie ma, a odkręcać trzeba udarem (dziwne, że uderzanie w klucz nie pomogło) , dzięki twojemu problemowi mam bogatszą wiedzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 11 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Aż mi się nie chce wierzyć w konieczność stosowania pistoletu pneumatycznego do odkręcania śruby w widelcu. Jak przykręcać w takim razie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aflo Napisano 18 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 (edytowane) Wrócił do mnie. Śruba odkręcona. Zdemontowałem górne golenie. Gąbki były nasączone, ale bez rewelacji. Z prawej lagi wyleciał olej tak jak pisałem wcześniej, a z lewej nic. Tylko w środku znajduję dużo czerwonego smaru. Co to za smar??? Zostawiłem go - tylko teraz pytanie czy wlać od spodu w lagę oleju (16ml) czy tylko ten sam smar ma być???. Mam olej syntetyczny 15W Edytowane 18 Kwietnia 2014 przez aflo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 (edytowane) Wlać oleju !, smar oblepiający ścianki niczego nie smaruje, olej powinien być raczej 5W ... Edytowane 18 Kwietnia 2014 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aflo Napisano 18 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 5W Motorexa też mam. Ale może ten smar się mieszać razem z olejem????Ten smar jest dość rzadki (jak na smar) A w przyszłości jak będę robił kompleksowy serwis to też smarować takim smarem czy tylko sam olej wystarczy??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 (edytowane) Smar może się mieszać (kiedyś nawet serwisanci Manitou mieszali smar z olejem i takim czymś smarowali ślizgi), olej rozbryzgowo smaruje goleń i jest przez nią zaciągany do góry na ślizgi . W przyszłości wystarczy olej, a jeśli smar, to Manitou ma taki : http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/manitou-m-prep-grease/rp-prod36081 Tylko do goleni nie wlewaj oleju do tłumika. Edytowane 18 Kwietnia 2014 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aflo Napisano 18 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 Tylko do goleni nie wlewaj oleju do tłumika. Do goleni wleję 15W bo taki mam, wiem że wg instrukcji powinien to być syntetyk 5W/40, ale nie mam takiego. Do tłumika w przyszłości pójdzie Motorex Forkoil 5W Uginając amortyzator (na razie jeszcze nie zamontowany w rowerze) słychać dość głośną pracę tłumika. W porównaniu do obecnego w rowerze Recona Silver Minuta pracuje głośniej. Minute mogę zablokować, więc w tłumiku jest wystarczająca ilość oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 Może źle to napisałem , miało być : nie zalewaj goleni dolnych olejem przeznaczonym do tłumika ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Do goleni wleję 15W bo taki mam, wiem że wg instrukcji powinien to być syntetyk 5W/40, ale nie mam takiego. Czy naprawdę nie można iść na stację benzynową i za PLN 25 nabyć litr oleju a nie lać to, co się ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 19 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 A propos smaru- IMO ten czerwony zamula pracę amorka . Po zastąpieniu tej czerwonej mazi PrepM lub Slick Honey amorek będzie pracował znacznie płynniej ( potwierdzone w praktyce). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Aż mi się nie chce wierzyć w konieczność stosowania pistoletu pneumatycznego do odkręcania śruby w widelcu. Jak przykręcać w takim razie? Miałem ten sam problem w R7. Śruba kręciła się z trzpieniem. Po mocniejszym napompowaniu śruba wykręciła się. Przesmarowałem ją i wkręciłem z wyczuciem. Przy następnym odkręcaniu problemow już nie było. Co do tego smaru, potwierdzam - zamula pracę. Wskazany jest sam olej (5W-40 syntetyk) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aflo Napisano 19 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Po zastąpieniu tej czerwonej mazi PrepM lub Slick Honey amorek będzie pracował znacznie płynniej ( potwierdzone w praktyce). Myślałem że ta czerwona maź to właśnie M Prep Grease Można to gdzieś w Polsce kupić??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 PrepM jest bezbarwny, w Polsce raczej nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madluki Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 W moim było duużo czerwonego. Zastąpiłem go Rsp Slick kick. Nic nie zamula. Jak coś to mam jeszcze pół wiadra tej mazi. Tak przy okazji gdzie dostanę komplet uszczelek górnych 32mm w ludzkiej cenie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aflo Napisano 23 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Czy ten czerwony smar też trzaba usunąć z wnętrza górnej goleni, tam gdzie jest ta stalowa sprężyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artofnois Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 uszczelki tutaj http://roweryokey.pl/uszczelki-kurzowe-evil-genius-32mm.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Czy ten czerwony smar też trzaba usunąć z wnętrza górnej goleni, tam gdzie jest ta stalowa sprężyna? Nie. Sama sprężyna i co za tym idzie wnętrze górnej goleni powinno być nasmarowane smarem stałym. O ile dobrze pamiętam w instrukcji serwisowej użyto słowa "hojnie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aflo Napisano 23 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Nie- to że ma tam być smar to jasne. Tylko czy usuwać ten czerwony, fabryczny i dać nowy. Bo w sumie nie mam go czym zastąpić teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Skoro nie masz czym tego nasmarować to zostaw tak jak jest. No chyba, że nie planujesz używać amortyzatora i zamierzasz kupić niedługo jakiś smar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paxorc Napisano 19 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 Dzisiaj zacząłem robić serwis Mańka Minute Pro 2013 i tak jego końca nie widać. Robiłem wg tego tutoriala: http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/serwis-amortyzatora-manitou-skareb-comp-air-2005-r-z-tlumieniem-tpc/ i po drodze napotkałem na kilka problemów, mianowicie: 1. Idzie gdzieś otrzymać śubę trzymającą pokrętło blokady (na imbus 2mm), bo miałem już ją wyrobioną i długo się dziś męczyłem, żeby ją odkręcić 2. Ile ml oleju do tłumika trzeba wlać dokładnie, bo wg instrukcji 87mm, lecz co włożę miarkę do goleni to nie widzę ile tego oleju tam jest i rozumiem, że ten olej wlewamy gdy tłumik jest max wysunięty z goleni? 3. Po złozeniu amora i wsunięciu goleni dolnych do górnych i wlaniu oleju do obydwu otworów nie mogę wkręcić tłumika do goleni dolnej, gdyż za każdym razem chowa mi się. Ściskałem też amortyzator, rozciągałem, ale tłumik tkwi w środku jakieś 3/4cm nad miejscem, w które muszę dokręcić go Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.